Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af ace1
Møjn experter..

Jeg har igennem længere tid været på udkig efter et nyt fladskærmstv..., men .. har kigget og læst en masse herinde, men har ikke rigtig kunne finde hoved og hale i alle de forskellige test, mm..
Så mit spørsmål er..

Nyt tv 40 - 42 tommer..
pris.. ja det skal være et godt tv..

Håber virkelig i kan hjælpe en meget uerfaren....

Ace1
Af Kief
ace1 skrev:Møjn experter..

Jeg har igennem længere tid været på udkig efter et nyt fladskærmstv..., men .. har kigget og læst en masse herinde, men har ikke rigtig kunne finde hoved og hale i alle de forskellige test, mm..
Så mit spørsmål er..

Nyt tv 40 - 42 tommer..
pris.. ja det skal være et godt tv..

Håber virkelig i kan hjælpe en meget uerfaren....

Ace1
Hvis du vil have det bedste billede så er det Panasonic X10 eller den lidt dyrere G10 du skal have fat i.

Hvis du omvendt gerne vil have noget designmæssigt i top og et rigtig fladt tv, så er det eksempelvis Samsung B6050 eller B7070 du skal kigge på. (LCD LED)
Af ace1
Super...

Hvad er bedst?, G-serie eller V-serie?
Af xcardman
panasonic

lav x10 serie

mellem g10 Serie

høj v10 serie

aller højst z1 serie (meget høj pris og er ikke godkendt i danmark pågrund af HD overførelse.

hvis du har råd så snup en pan v10 i 42 tommer, den kommer til danmark om cirka 3 uger. Et rimeligt godt design og et super billede.
for det har en g10 allerede.
Af ace1
Super..

mange tak..

Hvad er forskellen så mellem V-10 og TX-P42G15E, altså G15 serie.. og skal jeg stadig vælge V-10?
Af ace1
Og hvis den her kommer i spil, er det så stadig panasonic?
Samsung:
UE40B7070
Af xcardman
en UE40B7070 er en flot skærm, men billedekvalieten er ikke på niveau med en g10. En samsung er flot og bruger mindre strøm, men prisen er alt for Høj. Synes at samsung lige strammer skruen. Hvis det havde local dimming var prisen god nok. En 7070 er bare en lcd skærm som er gjort mindre. Local dimming betyder meget for billedekvalieten, da den så vil kunne vise helt sort(også om aften uden lysudslip). Men det kommer først på deres 9 serie(bliver sikkert meget dyr).