Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af andeo
Hej,

El-giganten har så modtaget dem og sat dem op med BluRay-afspiller i butikken og for at være ærlig er jeg dybt skuffet.

Farvegengivelse / Kontrast / Detaljer er alt i top og imponerer i forhold til LCD generelt, men man skal lede længe efter et fjernsyn med så meget slør i bevægelse eller hvad det hedder når der er en skygge efter bevægelserne.

Er det meningen eller har El-giganten fået fat i en defekt model eller har de ikke tilsluttet BluRay-afspilleren ordentligt.

Hvis det står sådan til at det Samsung er som det er så holder jeg mig til min Panasonic PX80 (eller investerer eventuelt i en Panasonic G10)
Af andeo
Nej det var generelt ved bevægelse og det behøvede ikke være hurtig bevægelse.

Der var sat Gone in 60 seconds på og da Nicolas Cage sætter sig i stolen eksempelvis kan man følge en skygge af ham (i de samme farver) følge med lige efter.

Det kan naturligvis være 100Hz systemet der ikke er sat optimalt op, men det var virkelig skræmmende. Jeg overvejede initielt at skifte min PX80 ud med den samsung, men nu tror jeg lige pludsellig at det ikke er så aktuelt...
Af xcardman
Har heller ikke set de nye LED

men de bliver jo heller ikke solgt på billedekvaliet, men på design.
dens form for LED hjælper heller ikke på billedekvalieten. Det gør det så på deres 9 serie. Den vil aldrig komme til at vise et billede som et px80.
om det så er godt eller skidt er en ting, men det er to vidt forskellige teknologier.
Af kskruger
Stol aldrig på, hvad du ser i butikken, de forskellige tv er ikke sat til optimal billedekvalitet, de er bare taget ud af kassen og sat op. Var selv i Fona i dag og her var det omvendt alle LCD skræmne så bedst ud, mens deres Panasonic 50X10 ligende L...
Vent men en konklusion til Rasmus her på Flatpanels.dk, har lavet en test af de ny Samsung, hvorefter du kan udspørge ham om testen.
Af xcardman
At sammeligne et pan 50x10(42 tommer til 7500 kr) og et samsung 7070 til 15.000 kr holder jo ikke. Nej ingen af dem er sikkert sat rigtig op.
Plasma har det bedst i lidt mørke omgivelser og lcd i lys (uden local dimming som et 7070). I en butik er der jo masser af loft lys.
Men de to tv er jo overhovdet ikke i konkurrence med hinanden.

en panasonic 42v10 bliver konkurrent når den kommer til maj