Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af bantam
JENC skrev:Fjernsynet sælges i hele verden. Også sydeuropa og endnu varmere steder. Og nok synes vi, vi har en varm sommer, men mon ikke det er forsvarligt at af-lodde en ledning til blæserne og lade blæserne være helt stoppet, uden fjernsynet tager skade - ved brug i Danmark.
Jeg synes ikke det er en idé, man bør forfølge: Tag hellere hensyn til sikkerhed og garanti.

Vi ved jo heller ikke, om TV'et er udstyret med samme typer (og antal) blæsere i modeller til varmere områder. Selvom TV'et til disse områder skulle være helt identisk med vores model, kan det være at blæserne kører hurtigere i varmere omgivelser.

Jeg kan ikke forestille mig, at Panasonic ville fordyre deres produkter med unødvendige blæsere og derved at skade deres egen konkurrenceevne. Det er min overbevisning, at de blæsere er der, fordi der er brug for dem.
Af Aero83
Jeg har ikk SÅ store problemer med blæseren på mit nye G10, MEN i stedet en ´snurre'/spændingslyd fra tvet, specielt når der vises lyse farver, eller hvid. Lydstyrken på tvet skal derfor skrues en del op for at man ikk bemærker det, og lidt surt at det skal være sådan...

Er der noget man kan indstille så den lyd fjernes?

Eller er der noget galt med tvet?

VH

Aero83
Af Aero83
Er der ingen andre der har haft problemer med de lyde fra tv'et`? (´snurre'/spændingslyd)

Specielt ved lyse farver er det tydeligt, og synes da det larmer en del. Ved ikk om det er noget man skal forvente af en 42" Plasma skærm, eller om det er en fejl ved skærmen...

mvh

Aero83
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Alle plasma-TV brummer potentielt. Det står også beskrevet i din manual. Du kan måske afhjælpe det ved at benytte de strømbesparende funktioner.
Af danji
Aero83 skrev:Er der ingen andre der har haft problemer med de lyde fra tv'et`? (´snurre'/spændingslyd)
Jeg havde samme problem. Derfor røg det retur. Jeg tror dog ikke at problemet var lige slemt ved alle skærme. Lagde ikke mærke til det på den jeg havde i to døgn, der røg retur pga. pixel fejl. Nr. to hvde nul pixelfejl men for meget støj. De tre efterfølgende blev testet for pixel fejl i butikken (skiftede her til panasonic center) hvor alle havde flere end tre fejl, og derfor gav jeg op. Prøver V10 i stedet og krydser fingre.