Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af ultra
Jeg fik den her op til påske.

Det er godt nok en stor skærm når man har en macbook 13,3" skærm normalt. Det tager lidt tid at vende sig til, men det går kan jeg mærke. :)

Det er flot billede "out-of-the-box", men der skal en kalibrering til. Jeg har prøvet ganske lidt og har faktisk ikke kommet til noget tilfredstillende resultat endnu. Jeg ved ikke om jeg kan sætte min Joe Kane dvd i min mac og lave en kalibrering derfra - hvad siger I?

Jeg har redigeret/kigget nogle billeder i iphoto som er taget med mit Nikon D60 kamera i raw format og er ok kvalitet, DELL skærmen er bedre end min macbook skærm og jeg er sikker på at størrelsen også spiller lidt ind her. Ikke mindst at jeg nu har 1680*1050 mod de 1280*800 der er på macen.

Designet på skærmen er rigtig flot, dog følger den ikke trenden i at det skal være så tyndt som muligt. Jeg kan også godt lige placeringen af knapperne som er nederst i højre hjørne, diskret og ubemærket i daglig brug.

Jeg vil rode mere her i påsken med billeder og se om jeg kan finde ud af at få den sat mere korrekt op.
Af Renoir
Hardforum har en lang tråd om 2209WA, hvor der er et par brugere der har postet deres settings og colour profiles. Jeg kan dog ikke huske på hvilken side, så du bliver desværre selv nødt til at grave dem frem, hvis du skulle have lyst til at afprøve dem.

http://www.hardforum.com/showthread.php ... 87&page=49
Brugeravatar
Af Rana
Jeg fandt nogle tråde på digitalfotositet www.dpreview.com vedr. kalibrering af Dell 2209WA.

Jeg har selv bestilt 2209WA og er forberedt på at der nok skal fifles med kalibrering. Som jeg har forstået skal man ikke forvente at IPS panelet leverer rigtig sort og rigtig hvid.

/Lars