Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af hlwj
Jeg vil godt anbefale NBradio i Roskilde. Bor selv i Odense, men var forbi onsdag i påsken på noget familie besøg i Roskilde og kigge så lige ind for at se butikken og Panasonic produkterne.

De har en super service, både i butikken og på nettet med support chat m.v. Og fordi det er et panasonic Center med salg af modeller fra Panasonic Danmark, så yder de i modsætning til f.eks. LCD planet 2 års fuld garanti på deres produkter.

Hvis du så oven i købet handler i butikken og ikke på nettet får du en 0 pixel fejl garanti med i prisen.

7000 kr. for en 42X10Y model er bestemt en billig pris. Har selv lige bestilt én.

www.nbradio.dk

Bedste hilsner
Henrik
Af Leviathan
truehorses: Er du ikke lige ude i et par hurtige konklusioner? Har du set de nye Panasonic skærme over for Sony X4500? Jeg synes, man skal passe på med altid at sige Panasonic er bedre end alt andet, det kommer jo an på hvilke modeller man sammenligner, og hvad tv'et skal bruges til. LED skærme er slet ikke tossede. Se bl.a. Philips LED LUX.

Andreas88: jeg kan ikke forstå hvor du har hørt, at LCD-skærme er bedre til konsol, da der netop har været mange tråde om input lag på LCD-skærme, og det er der med sikkerhed ikke på Plasma. Dog vil jeg sige som Sony 32W4000 ejer, at jeg ikke har bemærket nogen form for lag, når jeg spiller på min xbox. Dog kan jeg tydeligt se den manglende dybe sort som Plasmaskærme har ^^

Summa summarum vil jeg mene, de bedste LCD med LED er lige så gode som Panasonics plasmaskærme, måske endda bedre i HD, dog dårligere til analogkanaler. MEN LED teknologien er simpelthen for dyr ift. plasma - derfor er Panasonic bedre til prisen.

Hvis du skulle have en 50" havde valget nok ikke været så svært!
Brugeravatar
Af truehorses
Til Leviathan

Næh det syntes jeg bestemt ikke....

Læser man diverse forums ( Flatpanels inkl. ) så peger de gennerelle anbefalinger da stort set altid på Panasonic X10 serien i den billige ende - G10 i den store mellemklasse og lur mig om ikke G15 og V serien kommer til at gøre det samme...Ville selv vælge en Pioneer hvis det var til at finde en,,,,og at jeg stod og skulle have en ny skærm...

De LED tv der er på banen ( der er til at betale ) er oftest med Edgeled
De sidder i kanten af skærmen, og ikke bagved.. Sad de bagved kunne den sorte styres ultra præcist ( local dimming ) Også er det jo som altid med de første generationer....de skal lige på banen først.
Til gengæld er de flotte...slanke.....

Jeg vil til enhvertid anbefale plasma fremfor LCD når vi taler om stører skærme, med mindre man vil/kan betale kassen for f.eks Sharp`s
50 kilos serie ( kr. 50.000 + )....se det er LCD med LED teknologi der vil noget....men ak...dyrt...dyrt...
Af xcardman
x4500 er med LED og fås kun i 46 tommer og 55. Prisen 20000-30000 kr.

en 46x4500 kan vi derfor holde udefor. (købe et pio)

en G10 er bedre end en 40x4500(lidt bedre) og w5500, bare se testen.
en 46G10 koster 11000kr hos dustihome http://www.dustinhome.dk/pd_5010267367.aspx

alene betragtningsvinklen på et lcd og endnu dårligere på LED :((
Senest rettet af xcardman 18 apr 2009, 10:48, rettet i alt 1 gang.
Af Leviathan
Men ny har sony X4500 ikke Edge LED...

Andre fora siger noget andet. avsforum.com kan du sagtens finde masser af LCD entusiaster. Det er lidt mere kompleks end du vil gøre det til - efter min mening. Når du ikke selv har set en sammenligning, er det så ikke svært at anbefale det ene frem for det andet?
Af xcardman
Et lcd med Edge LED er et lcd tv, selvom samsung påstår noget andet.
Man får en tynd skærm, men det ændre jo ikke på billedekvalieten overhovdet. Det bliver mere spændende med den nye 9 serie fra samsung med local dimming. Jeg har set et 46x4500 med LED, valgt da helt klart min pio 5090H. Den gengiver et meget mere naturligt billede.
ikke dermed sagt at en 46x4500 er dårlig.
Af mwm
Hej.

Faldt lige over din annonce her om du skal ha en ny fladskærm. Jeg har købt en for stor skærm her for 1mdr siden. Samsung LE40A696. Jeg ku ikke lige finde en spec side på dansk, så her er lige en dog på svensk.

http://www.expansys.se/d.aspx?i=172901

Den står dog til 15.300svk der, men jeg gav 12.999kr for det. Jeg skal ha købt en 32# skærm istedet og ville gerne af med denne. Skærmen er brugt nogle få timer måske 40-50timer. Ellers har den bare været slukket uden strøm til. Der er stadig beskyttelses film på den, og den er den udgave med de boudoux røde kanter. Den har alle signalerne der kommer op til mpeg4. Så måske du er intresseret i den hvis jeg går lidt ned i pris. Hvis vi skal prutte om prisen ville jeg nok starte på 12k men kortene på bordet så kan du få den for 10.999kr. Jeg købte det store vægophæng uden motor, men det vil jeg godt smide med for en plov eller noget.

Du er velkommen til at kontakte mig på 'mwm77 @ msn . com' hvis det skulle ha nogle intresse.

Mvh.. Mwm