Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af caddy
Har hørt nogle snakker om en mild form for hvidt lys i hjørnerne, på NOGLE af W5500 tv, men selv har jeg ikke oplevet det. Syntes snakken om det tv er forvirende nogen syntes det er super godt andre lidt den anden vej. På Flathpanel er tv under "købsanbefalinger"
Ved sku ikke om jeg skal se efter nyt, eller om det tv faktisk er et rigtigt godt tv..?

En af mine venner har et philips 9632d og det er 1,5år gammelt, skulle jo gerne have noget som er bedre end ham?

MVH og go påske
Af xcardman
Der skulle jo snart komme en test af her. Den er vel lige på trapperne, men påsken spiller vel ind.

nogen synes en w5500 er god og andre synes ikke. Et pan g10 i samme prisklasse har bedre billedekvalitet. Men nogen vil jo ikke have plasma.
men ja et w5500 er sikkert lidt bedre end et philips 9632d.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Skrivebordet har ikke rigtig kunnet holde fast i mig her over påsken, da det jo har været dejligt vejr.
Men anmeldelsen af W5500 er meget snart online. Jeg mangler kun nogle småting i forbindelse med testen.
Af nAlen
Er man så heldig at "meget snart" er imorgen tidlig ?

Så har jeg nemlig noget at lave på arbejde :)
Af make
Tak for den meget detaljerede test. Er der nogen blæsere i? Har den nogen summen eller andre lyde fra elektronikken der muligvis kunne være til gene?
Af xcardman
der er ikke nogen blæser i en w5500
Af drbob
Jeg har indtil videre ikke være generet lydmæssigt af noget som helst på mit W5500.
Det er lydløst.

Jeg er skiftet fra Panasonic PG10 (plasma) til Sony W5500, netop fordi jeg ikke orkede høre på transformerbrummen og blæserstøj.
Det var i den grad hørbart (blæserstøjen helt på højde med støjen fra fx en ældre Sony HD-optager ( RDR HX825 (tror jeg den hedder)).
Men "Plasmatikere" har åbenbart generelt en forestilling om at et tv SKAL larme for at det er et godt tv.

Til gengæld må jeg bide i mig, at billedoplevelse på et G10 er markant bedre end på W5500.

Ikke at den dermed er dårlig på et W5500.

drBob
Af make
Tak for svarede. Godt at høre at den er lydløs. Tror jeg skal have mig sådan en i 46 tommer. Så må jeg bare håbe på ikke at få en med backlight bleeding som jeg kan forstå der er problemer med på nogle.
Af danji
drbob skrev:Jeg er skiftet fra Panasonic PG10 (plasma) til Sony W5500, netop fordi jeg ikke orkede høre på transformerbrummen og blæserstøj.
Det var i den grad hørbart (blæserstøjen helt på højde med støjen fra fx en ældre Sony HD-optager ( RDR HX825 (tror jeg den hedder)).
Jeg byttede min første G10'er pga. af pixelfejl, og den jeg fik i bytte, larmede betragteligt mere end den første (så den er også røget retur nu). Det var netop både blæserstøj og transformer brummen jeg oplevede på to'eren. Jeg har stadig forhåbning om at man kan finde en G10'er der både er uden pixelfejl og uden støj. Kiggede på et i et panasonic center men den havde en pixel fejl, men kunne intet høre fra blæserne.

Men hvis det ikke snart lykkes, så er det rart at vide at W5500 er en støjfri mulighed :) Nogen der ved noget om Panasonics G10 LCD serie i forhold til W5500?
Af JENC
Dan,
hvor købte du?

Det vil jeg gerne lige vide, siden du åbenbart ikke havde problemer med at returnere. Der kan jo være forskel, og jeg vil gerne handle et sted hvor der er færrest problemer.

/Jens
Af danji
JENC skrev:Dan,
hvor købte du?
Købte hos elgiganten. De har 14 dages retur-ret. Bare lad være med at åbne pap-kassen med en rundsav, så er der ingen problemer.

Dog vil jeg anbefale at købe i et panasonic center. De har noget bedre service når først de 14 dage er gået, fx. 30 måneders nul-pixelfejl garanti. Butikken ude ved Søbørg Torv kan man garanteret overtale til at få det hjem på prøve. De er utroligt imødekommende.

Mvh dan.
Af HomersDK
make skrev:Tak for svarede. Godt at høre at den er lydløs. Tror jeg skal have mig sådan en i 46 tommer. Så må jeg bare håbe på ikke at få en med backlight bleeding som jeg kan forstå der er problemer med på nogle.
Hej

Efter en del timer på nettet for at læse om lidt forskellige skærme, er jeg også meget tæt på at købe et Sony-KDL-46W5500.
Var også over i Panas TX-P46G10, men læste nu vedr. blæser/brumme.
Og for mig er det et must med nærmest 0db fra elektronik O_O

Så lige nu er det et Sony-KDL-46W5500 som står som førstevalg.
Var dog lige et smut forbi Sonycenter Fields for at kigge på det i går og synes godt jeg kunne se lidt "lys" på kanterne.
Er dette et generelt problem på de tv'er?

VH