Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af drcph
Hej,

Er der nogen der har erfaringer med dette TV?
Vi overvejer at købe et tv til stuen, og jeg var ude og kigge på lidt forskellige tver.
Jeg syntes bedst om billedet på 32PFL7603H, men synes det var lidt dyrt (6500,- på det tidspunkt).

Nu kan det fås for lige under 5000,- så overvejer det kraftigt. Kan se det er anbefalet på siden her, men er der nogle der har flere erfaringer med det?
Af cannavaro
Det er et ganske fint fjernsyn, hvor du får rigtig meget for pengene. Du får endda Ambilight og Usb-indgang som en ekstra bonus, og med Mpeg 4 understøttelse til både Dvb-c, samt Dvb-t er du godt sikret i fremtiden. Det skal du nok blive glad for. Ummidelbart skal du bare være opmærksom på, at standardindstillingerne er ret ringe. Sæt tv'et til "film eller cinema", og du er godt kørende. Generelt set bør du også slå alle billeforbedringssystemer fra, da de ikke rigtig har nogen gavnlig effekt, men snarere det modsatte.
Brugeravatar
Af truehorses
Kunne igen fristes til at foreslå LG32pg6000
Plasma skærm der pt sælges for kr. 4.000

Er Phillipsen overlegen i billedkvalitet.....
Brugeravatar
Af Kasper-Hingebjerg
truehorses skrev:Kunne igen fristes til at foreslå LG32pg6000
Plasma skærm der pt sælges for kr. 4.000

Er Phillipsen overlegen i billedkvalitet.....
Vil give Truehorses ret at billedkvaliteten er bedre på LG, men i skal være opmærksom på den kun har DVB-T Mpeg 2.

Hvordan modtager i jeres tv-signal?
Brugeravatar
Af truehorses
Vil lige sige at 7603H - iflg. Boxers "Godkendt" liste er dette tv IKKE godkendt. Det har mpeg4 dekoder ( det indikerer H èt )

7403h modellen er testet og godkendt....

Man risikerer at stå med et Mpeg4 billede uden lyd....måske..

Danmark har nemlig valgt nyeste teknik til at komprimere lyden, og derfor anbefales KUN at anvende testede = godkendte modeller..

Anvendes en extern box er der no problemos....
Af drcph
Modtager signal over almindelig antenne, men muligvis Boxer snart, hvorfor mpeg4 er et plus.

Skal derudover primært bruges til DVD, blu-ray og konsol, og til tilkobling af pc (som taler for Full HD og imod plasma).

LG-plasmaet ser lækkert ud, men er lidt bange for burn-in, ved brug af signal fra PC hvor der godt kan være en del statiske elementer i billederne.

Har udover modellen fra Philips kigget på følgende to:

http://hifipriser.dk/Products/Listprice ... &Soegeord=

http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=39 ... 3EEB25CF18

Kan se at Samsung er det eneste der står på Boxers liste - burde LG'et og Philips'et ikke være klar til det?
Af drcph
..og til mit sidste spørgsmål kan jeg se på jeres svar, at det kan man ikke nødvendigvis. Hvorfor mpeg4-tuneren i Philips modellen ikke giver så meget mening i forhold til Boxer.
Brugeravatar
Af truehorses
Full HD på et 32" tv.....
Jeres sidde afstand skal for at drage nytte af full HD være lille
Mit gæt 1,5 meter

Se iøvrigt en fin beregner andets steds her på Flatpanels...
Af xcardman
lg har kun mpeg2

hvis den 32PFL7603H ikke har AAC lyd sammen med mpeg4.
fint billede og ingen lyd til boxer

glem alt om full HD på et 32 tommer, det er kun salgsgas.
en lille fordel med media center, men tekst bliver meget småt.
Af cannavaro
drcph skrev:Modtager signal over almindelig antenne, men muligvis Boxer snart, hvorfor mpeg4 er et plus.

Skal derudover primært bruges til DVD, blu-ray og konsol, og til tilkobling af pc (som taler for Full HD og imod plasma).

LG-plasmaet ser lækkert ud, men er lidt bange for burn-in, ved brug af signal fra PC hvor der godt kan være en del statiske elementer i billederne.

Har udover modellen fra Philips kigget på følgende to:

http://hifipriser.dk/Products/Listprice ... &Soegeord=

http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=39 ... 3EEB25CF18

Kan se at Samsung er det eneste der står på Boxers liste - burde LG'et og Philips'et ikke være klar til det?
Hvis MPEG-4 er et must, bør du stadigvæk efter min mening holde dig til Philips. Jeg kan bekræfte, at pågældende model virker til Boxer. Den har lige dét ekstra at byde på. Samsungen er skam også et godt bud, men Full-HD er egentlig ligegyldigt i den størrelse i forhold til film og spil. Du vil ikke kunne se forskel, medmindre du står klistret til skærmen. Som Xcardman skriver, bliver tekst meget småt med en alt for høj opløsning, når du kobler computeren til skærmen.
Brugeravatar
Af Kasper-Hingebjerg
Sidste gang jeg snakket med en fra philips fortalte han mig at alle deres tv der ender på H er godkendt, men han kunne ikke svare på, hvorfor de ikke står på listen.

Hvis det var mig der skulle ud og købe 32" tv til omkring 5000kr ville vælget falde på Sony KDL-32V4500.
Her får du et tv med et godt billed og den er boxer godkendt.
Den kan købes til 4799kr. i Bilka i denne uge.
Af drcph
truehorses skrev:Se iøvrigt en fin beregner andets steds her på Flatpanels...
Har set den, og er klar over at man skal sidde tæt på. Arbejder normalt ved en 24" monitor, så har en god idé om hvor tæt jeg kan sidde ved en 32" med samme opløsning.
Det er bestemt ikke et must (hvilket burde være tydeligt da jeg selv linkede til en 768), da det er sjældent jeg vil få brug for 1080 men det gør mig ikke noget hvis det er med.
Kasper-Hingebjerg skrev:Sidste gang jeg snakket med en fra philips fortalte han mig at alle deres tv der ender på H er godkendt, men han kunne ikke svare på, hvorfor de ikke står på listen.

Hvis det var mig der skulle ud og købe 32" tv til omkring 5000kr ville vælget falde på Sony KDL-32V4500.
Her får du et tv med et godt billed og den er boxer godkendt.
Den kan købes til 4799kr. i Bilka i denne uge.
Okay, det kan jo bare være at de er lidt sløve med at godkende (listen er trods alt kun er par uger gammel). Det lyder jo på cannavaro til at det virker fint.

Mht. Sony tv'et er det da bestemt en mulighed (omend det kan fås til 4300 på nettet) - prøvede at søge på 32" med mpeg4 til max 5000 på hifipriser.dk, men den finder åbenbart ikke alle.
Af cannavaro
Personligt ville jeg gå efter den nævnte Philips-model frem for Sony. Ikke bare er designet efter min mening pænere, men brugervenligheden er også i top, sammenholdt med alle de øvrige lækre ting som fjernsynet besidder. Dermed ikke sagt, at Sonyen ikke er god, men mener nu ikke, at f.eks. billedet er bedre. Efter lidt finjustering viser Philips et flot billede, og den er endda anbefalet herinde på siden, hvilket ikke siger så lidt. Overvejende af anmeldelserne på tvet er også ganske positive, så det er absolut et godt køb til prisen. Problemet med denne model har førhen været prisen, som måske ikke kunne retfærdiggøres i forhold til andre tv, men til under 5000 Kr, ville jeg ikke være i tvivl.

Hvis trådstarter kan, eller ville kunne lide Ambilight-delen, vinder han også rigtig meget, rent oplevelsesmæssigt.