Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Delorean
Hej

Nogen der har erfaringer med dette tv. Tænker på om Rasmus eller andre har set det i sammenligning med philips 9803 og måske Pioneer 500A. Er der nogen kendte problemer med dette tv ? Er det en udgået model ? Er der snart nye på vej med samme teknologi fra sony ? Synes bare ikke man hører så meget om X-4500´eren, nærmest som om den har lidt en stille død Så er vi ude i det er en forældet skærm og en no go.

Men utroligt interessant tv ellers. Koster 20k i 46"
Af cannavaro
Det skulle eftersigende være det bedste LCD-LED Tv på markedet, efter Sharps XS1E, som så til gengæld koster næsten dobbelt så meget. Sony'en skulle være bedre end 42PFL9803H, men jeg har desværre aldrig haft mulighed for at se X-modellen i 46" live, men rigtig mange anmeldere er ret enige om, at det er et fantastisk tv, og ét af de bedste på markedet. Jeg vil nu stadigvæk mene, at Pioneer laver de bedste Tv, men hvor stor forskellen reelt er, er et godt spørgsmål..

Den er absolut ikke udgået, og ej heller forældet, for mere "fremtidssikker" kan man nok ikke blive lige Pt. Skærmen ligger over de flestes budget, og erfaringerne er små, da det nok er de færreste som har denne skærm.

http://www.flixfacts.co.uk/view/mediapl ... =WN5&t=fl&
Af JHN
Hej. ;)

Jeg vil give Cannavaro ret i, at Sony X 4500 ikke er forældet. Det er noget af det nyeste fra Sony.

Der skulle findes 2 typer af X 4500.

Den ene type er vist 40 tommer og er uden LED i baggrunden. Den har jeg set til 15.000 kr.

Den anden type er 46 tommer og et endnu større TV. Disse har LED i baggrunden.

Jeg vil hermed spørge Flatpanels, om de ikke kan lave en test af de 2 typer TV? En af 40 tommer uden LED og en af 46 tommer med LED? Så kan man sammenligne og se, hvor meget LED betyder.

Venlig hilsen JHN
Af xcardman
et 46x4500 er godt, problemet er prisen. Hvis prisen lå på 15000 kr, så havde de sikkert fået solgt nogen flere. Et 40x4500 uden led, så betaler man stort set kun for design. Et sony w5500 er ikke meget anderledes.
Led er det som gør 46x4500 til et godt tv.

et pio 50 tommer koster jo det samme.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Jeg har forespurgt på X4500 med LED; men indtil nu har det ikke lykkes at få fat i den. Jeg skal gerne forsøge igen nu når jeg er færdig med W5500.

Derudover, så forventes det, at X4500 forbliver på markedet i et godt stykke tid endnu. Den står først til at blive udskiftet i slutningen af 2009. Det er her Sony generelt lancerer nye top-modeller.
Af Delorean
Ok siger tak indtil videre for de meget fine svar. Kunne være rigtig fedt med en test især nu hvor du også har testet pioneer philips. De 3 skærme ligger jo i samme pris efterhånden. Håber du får fat i den. Men det er det med den lidt anonyme tilværelse den lever. Det er ikke en skærm der bliver snakket særligt meget om ihvertfald, måske det er pioneer´en der har taget alt omtale i den prisklasse. En anden grund ku måske også være prisen der har haft gjort den uinteressant da den kom frem. Kan se man kan få den for 20 nu så det er lidt mere rimeligt.
Af xcardman
en pioneer og et sony x4500 med LED. viser et meget forskelligt billede.
så en test vil ikke helt vise hvilken der er bedst. Alene betragtningsvinklen på et sony, gør at jeg ikke vil have den.
Af JHN
Hej igen. ;)

Hvis man virkelig vil se, om LED er godt, bør man sammenligne Sony X4500 46 tommer (LED) med X4500 40 tommer (uden LED). Så kan man jo for alvor se, hvad LED betyder. Derfor synes jeg, at det er synd, at Rasmus vist ikke vil teste begge typer af X4500.

Jeg har selv set de 2 typer stå ved siden af hinanden. Jeg fornemmede ikke den store forskel. Men det kan være, at Rasmus test ville vise en stor forskel.

Vh JHN
Af xcardman
forskellen mellem LED og et uden, kan man dårligt se i en butik med masser af lys. Men stil dem ved siden af hinaden i et mørkt rum. Der vil LED helt klart vinde.
Brugeravatar
Af Kasper-Hingebjerg
xcardman skrev:et 46x4500 er godt, problemet er prisen. Hvis prisen lå på 15000 kr, så havde de sikkert fået solgt nogen flere. Et 40x4500 uden led, så betaler man stort set kun for design. Et sony w5500 er ikke meget anderledes.
Led er det som gør 46x4500 til et godt tv.
Der er stadig væk stor forskel på 40w5500 og 40x4500.

Der BE2 pro som bedre end BE3 + den har 100Hz pro som også er en forbedret udgave med Backlight Blinking teknologien.
Af xcardman
troede en x4500 havde BE3, derfor kunne jeg ikke helt se forskellen. har dog heller ikke set dem oppe mod hinaden. men en 46x4500 har alså et godt billede. Vil nok heller ikke selv købe et lcd tv uden led med local dimming. Det giver alså noget i mørkeomgivelser, hvor jeg mest ser film.