Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af 2800
Kære forum

Håber en herinde kan hjælpe:

Jeg var i El Giganten i går for at købe den top-annoncerede SONY KDL 40W4000K, men den havde de så alligevel ikke! ((6.899,-)

Eller jo, de havde: KDL40W4210 AEP i stedet. Samme model påstod de, uden at kunne vise noget dokumentation. Samme pris.
Er de ens? MPEG4 m.m.? Og hvad betyder AEP mon?

Tog hjem med en skepsis, men kunne via nettet ikke finde entydigt om den "nye" model.

Håber en her ved noget, da jeg ikke tør satse på personalet i butikken.
(Man kan jo ikke se emballagen før det er købt :(( )

Mange tak på forhånd
Anders M.
Af Nick_S
Utroligt som folk blindt ikke stoler på sælgere/butiks personale længere. Virker som om størstedelen af danmarks befolkning er blevet hjernevasket af alle disse latterlige, paranoia skabende forbrugerprogrammer der udelukkende forsøger at skabe mistillid mellem kunde og sælger, latterligt.

Men ja det er den præcist samme model, dog er der sort ramme for neden hvor den plejer at være grå(så vidt jeg husker). Dette er absolut den eneste forskel. Vi kørte den også i Expert.
Af Sploink
Aldrig nogensinde om jeg ville stole blindt på diverse sælger i El giganten/fona og lign.
Slet ikke med de udtalelser man hører fa diverse sælgere, når man spørger ind til feks plasma skærme

Undskyld for off-topic
Af xcardman
man kan ikke stole på en sælgers viden. Nogen har en stor viden og andre kunne lige så godt sælge sokker. Man skal selv sættes sig ind i tingene og man kan få en masse viden her på siden. Især når det handler lcd/plasma er tingene helt sikkert forskruet.
Brugeravatar
Af truehorses
har selv oplevet at selv samme sælger i sin salgstale, ret markant
skiftede sine anbefalinger ud....

Bonussen måtte da vist være blevet flyttet...

1.gang var markedets absolutte bedste tv en Samsung
14 dage efter var det Sony og LG...og Samsung var yt
underligt.....
Af HomersDK
truehorses skrev:har selv oplevet at selv samme sælger i sin salgstale, ret markant
skiftede sine anbefalinger ud....

Bonussen måtte da vist være blevet flyttet...

1.gang var markedets absolutte bedste tv en Samsung
14 dage efter var det Sony og LG...og Samsung var yt
underligt.....
Vist meget normalt, i hvertfald for 10 år siden, da jeg var i en Fona i et par år.
Den berømte liste over varer som man som sælger fik % for at sælge af og derfor mere i lønningsposen.
Men mon ikke det stadig bruges i dag? O_O

Derfor det er dejligt med sådan et sted, hvor man kan læse om alt muligt inden man tage ned i butikken med penge i lommen :)