Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Rasmus Røge
Hej alle.

Det piner mig at være nødt til at spørge om hjælp da jeg normalt selv syns jeg er ret "teknisk."
Jeg må nok indse at det er jeg bestemt ikke længere på dette område! Så nu håber jeg der er en masse venlige sjæle der kan hjælpe!

Jeg har siden jeg fik penge tilbage i skat været på
udkig efter et nyt tv til soveværelset.
Det skal være 32-37." FULL-HD. Primært bruges til tv og PC.

Tv signalet er digital tv fra danskbredbånd/viasat.
Jeg vil meget gerne undgå at skulle bruge deres boks og remote. Der skal spilles lidt spil og afspilles film fra pc'en.

Jeg har ingen andre præferencer...
Det må koste omkring 4000-5000kr (dog vil jeg godt betale lidt mere hvis det er MEGET bedre)

Jeg håber dette er muligt. Det er en jungle der ude!!!!! ;;)
Brugeravatar
Af Filip_kbh
Det skal være 32-37." FULL-HD. Primært bruges til tv og PC.
Er der en bestemt grund til at det skal være Full HD? Du skal et pænt stykke over 42" og sidde meget tæt på skærmen (ca. 1,5 meter) hvis du skal kunne se at det er Full HD. Jeg synes derfor at du skal spare de ekstra penge et Full HD-tv koster (og det tager også mere strøm end et HD-Ready).

Et Panasonic PX80 er et godt bud, men da det ikke har MPEG4-tuner indbygget, skal du fra 2012 have en ekstern boks.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg vil også mene at du er langt bedre tjent med at satse på PX80, hvis du kan finde en forhandler der har den hjemme. Fleggaard skulle efter sigende have nogen.

Fuld HD er for det første 100% ligegyldigt hvis du ikke har noget fuld HD materiale at vise. Alm. TV har en opløsning på 720x576 punkter, hvilket er ret langt fra fuld HD.
Af Rasmus Røge
Tak for svarene. Jeg troede bare at det var ret vigtigt med Full-Hd når der skal afspilles film fra computer + spil.

Er det korrekt antaget at så længe jeg beholder min boks fra viasat, er det fuldstændigt lige meget med hvilke tunere tv'et har?

Jeg vil kigge lidt mere på det px80.
Jeg havde ellers kig på enten

http://www.hifipriser.dk/Products/Listp ... ?ID=442276

eller

http://cinemagic.dk/shop/panasonic-tx-3 ... 3905p.html
Det sidste tv sælges uden tunere til det danske marked, men det er vel ligemeget.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ja, hvis du har en boks, så er de indbyggede tunere ikke vigtige. Fuld HD er kun vigtigt hvis du
- Har Fuld HD materiale du viser på skærmen OG
- sidder tæt nok på skærmen til at du kan se detaljerne i fuld HD vs. alm. HD.
Af Rasmus Røge
Jeg tror jeg er meget tæt på et valg..
Igen tusinde tak.

@Yakken hvilket tv ville du anbetale til min situation? Jeg er med på at det ikke behøver at være Full-HD, men er 1024x76 ikke lidt lav opløsning hvis jeg gerne vil bruge den til spil?

Er px80 bedre end det samsung tv jeg linkede til?
(samsung le32a656

På forhånd tak (B
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Rasmus Røge skrev:@Yakken hvilket tv ville du anbetale til min situation? Jeg er med på at det ikke behøver at være Full-HD, men er 1024x76 ikke lidt lav opløsning hvis jeg gerne vil bruge den til spil?[/url]
Jeg har vist allerede givet mit bud og det står jeg ved. Det handler stadig om hvor tæt du sidder på skærmen - jeg går ikke ud fra at du vil sidde under 1.5 m fra dit TV og spille?
Rasmus Røge skrev:Er px80 bedre end det samsung tv jeg linkede til?
(samsung le32a656
Ja.