Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af gleit
er der nogen der kan komme med et forslag til et fedt hi fi møbel...har fræset udtag til ledninger fra tv, anlæg mm på væg som skal ind gennem bagside af møbel, så krav til møbel er: det skal kunne hænge, være rektangulært og ellers bare lækkert og minimalistisk...eneste kanidat jeg har fundet er clic møbler, som jeg synes er ok men egentlig ikke så fantastiske når det kommer til stykket...nogle bud?
Af Gavin
Jeg skulle til at foreslå frislev, men nu hvor du ikke synes at clic er så fantastisk, så er frislev nok heller ikke, frislev er bare en smule billigere ;)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Montana har forskellige løsninger. Jesper Holm laver også nogle stilrene modeller, men hvis man ikke kan lide Frislev, så kan man nok heller ikke lide dem.

Jeg har også haft kig på nogle af de ting de tilbyder hos Natuzzi, men de er meget lidt fleksible i deres udformning.
Af gleit
Gavin skrev:Jeg skulle til at foreslå frislev, men nu hvor du ikke synes at clic er så fantastisk, så er frislev nok heller ikke, frislev er bare en smule billigere ;)
ja dem har jeg også kigget på men jeg synes de er endnu mere pigede og mindre skarpt skåret...kan ikke rigtige finde nogle natuzzi hi fi møbler, kun nogle svulstige italiener sofaer...clic er eneste nogenlunde fornuftige jeg kan finde...billigere er de dog ikke...
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Natuzzi har 2 reolserier. Jeg fandt dem tidligere på nettet, jeg så dem først i butikken.
Af gleit
tx...tror jeg vil forsøge at tegne en selv og få en snedker til at lave den i mdf...hvis man altså kan betale sig fra det...
Af Sommer
Ellers kan du lave det selv. Det er super simpelt når vi snakker MDF, bare husk at bor for.

Og vil du have perfekt finish på overfladen kan du altid få det sprøjtet malet, og sprøjte lakeret efterfølgende. Det er ganske billigt.

Nu er det jo lidt hvad man er til, og mit skal ikke hænge på væggene da jeg bor på kollegie og skal betale knaster hvis jeg bore huller.

Og samtidig skulle det for mig være et terrariebord.

[img]http://www.sanctus.dk/gallery/Carpenter/TV-stand/29.jpg[/img]

Først tegnede jeg det i Google Sketchup som er super simpelt (bare man laver hver plade, glas, rør, whatsoever om til et komponent løbende).

[img]http://www.sanctus.dk/gallery/Carpenter/TV-stand/01.jpg[/img]

[img]http://www.sanctus.dk/gallery/Carpenter/TV-stand/02.jpg[/img]

Ved godt det er lidt off topic, men så alligevel ikke...

Mit næste tv-bord vil jeg også selv bygge, mest fordi de er simple (firkantede, en skuffe, whatever) og man så kan få det LIGE så det passer med skærm, udstyr eller hvad det er. Samlet tid på det TV-bord der var ca. 20 timer. MEN jeg har ALDRIG skåret i rør, skåret træ, eller samlet noget fra bunden - det tætteste er IKEA møbler. Samtidig malede jeg det selv også, og grundede og sleb det fx fire gange for perfekt finish. Og det ødelagde malingen så til syvende og sidst, men det jo så en anden sag ;)

Glæder mig til at se hvad du finder ud af. Det skylder du os nu ;)