Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Mumtaz
Hej

Jeg er faldet for ovenstående 32pf9967d. Jeg synes den er rigtig rigtig flot, og passer til min nye bil i sølv farve - : )

Hvornår kommer 32pf9731 på markedet, og hvad er kort forskellen på de 2 fladskærme. Har set billeder af 32pf9731. Kan man forstille sig at den også kommer i sølv farve.

Er ovenstående 32pf9967d et godt valg også sammenlignet med 32pf9830

på forhånd tak

med venlig hilsen

mumtaz
Af lance52
Hej

Jeg ville ikke vælge 32pf9967D. Jeg har set 32pf9830 og den helt nye 32pf9631D, som har Clear LCD. Det er den flotteste lcd jeg endnu har set, og så er den noget billigere end 9830. 9731 kommer først til september og bliver sikkert vanvittig dyr. 32pf9631D så jeg ved Merlin Esbjerg til ca. 19.000. 9830 er ikke så flot live som på billede, men synes 9631 ser godt ud. Hilsen Lance
Brugeravatar
Af azrael
Philips 32PF9967 er en lidt ældre model, men såvidt jeg ved en af de første med DVB-T tuner. Det er dog ikke noget man har brug for, hvis man modtager tvsignal via kabel.

Personligt synes jeg, at 9967 viser et flot billede, der i praksis godt kan konkurrere med de nyere modeller. Et af "problemerne" er dog, at den bruger en ældre variant af Philips' PixelPlus teknologi, som skalerer billedet ned i forhold til panelets faktisk opløsning. Efter billedet er blevet bearbejdet skaleres det så op igen. Derfor argumenteres der med at billedet ikke er så godt. Jeg synes dog, at f.eks. analogt tv står rigtigt flot på den, modsat flere nyere modeller. Mit problem med 9967 er til gengæld, at den er for dyr i forhold til at det er en udgående, og på andre måder teknisk forældet, model. Hvis du kan se den "live", så gør det.

Hilsen,
az
Af Mumtaz
Tak for det. Jeg synes 9967 virker fornuftig til prisen, også designmæssigt, evt. skal man vælge samsung m61, men synes klart at philips er pænere.

Det kan være at man lige skal vente og se, indtil de nye modeller kommer både fra philips og samsung. Det haster ikke at købe.

Hvad vil i vælge til prisen, både designmæssigt og billedemæssigt, hvis man gerne vil holde sig på ca14000 maks.

på forhånd tak
Brugeravatar
Af azrael
Har du overvejet plasma? Nærmere betegnet Panasonic TH-37PV60E. Den kan prismæssigt fås til ca. 13000 kr, men man skal lige regne med op til 1500 kroner for enten fod eller vægbeslag. Hvis du sammenligner med LCD vil du sikkert hurtigt se, at plasma har bedre billede.

Hilsen,
az
Af Mumtaz
Den er også flot. Hvad bruger du selv. Jeg skal nok lige kigge nærmere på den. Ser helt fint ud

Jeg havde selv tænkt på philips eller samsung.
Brugeravatar
Af azrael
Faktisk er der endnu ingen "flad", der helt 100% har vundet mit hjerte, så jeg leder (også) stadig. Jeg er *meget* kræsen; så kræsen faktisk, at jeg end overvejer at stille en ny klods af en CRT i stuen (Philips 32PW9551)... :p

Hvis jeg nu fik sat pistolen på brystet og skulle finde en skærm her og nu til ca. 15000 kroner, så ville jeg nok vælge Panasonic TH-37PV60E... :)

Hilsen,
az
Af Mumtaz
tak for svar - bliver spændende at se, hvad philips kommer med. Det kunne være at vi køber 37" i stedet, og have den i længere tid. 32" virker for småt. Har 29" i dag
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Tilbagemeldinger fra Philips pressemøde den 8. juni kan nu findes her: http://www.flatpanels.dk/artikel.php?su ... tart_from=&

Eller på forsiden under Artiklerne, hvis I scroller lidt ned.

Der beskrives flere af de nye serier - også 9731D - i lidt flere detaljer. Jeg har også de leaflets, som Philips Danmark valgte at vedlægge, som "officiel" information på produkterne. Hvis disse leaflets har interesse, må I endelig råbe op.