Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg står og skal til at investere i et nyt tv, og er i stor tvivl om hvad jeg skal vælge. Jeg har besluttet mig for at det ikke skal være et plasma, da jeg bruger meget tid på at spille konsol osv, og har ladet mig fortælle at lcd skærme skulle klare dette bedst.

Skærmen skal være 40 - 42 tommer, da min stue ikke er stor nok til en større skærm.
Mit budget er 12-15000 kr.

Jeg har haft kig på følgende modeller: Sony KDL40z4500, Sony KDL40x4500, Philips42PES0001H, samt de nye samsung modeller UE40B7070.

Er der nogle der har nogen erfaring med ovenstående skræme, eller evt. kan anbefale en anden?

På forhånd mange tak[/i]
Af Gavin
Må man spørge hvad grunden skulle være til at LCD skulle være bedre end plasma til spil? :)

Men det er selvfølgelig fair nok at du vil vælge LCD frem for plasma..
Af Metze
LCD kan være bedre til PC signal... Men en konsol er ikke direkte en PC og fra det info jeg har suget til mig så skulle en plasma ikke udelukkes af denne grund.

Sony's Z og X'serie skulle være super nok.

Hvis du ikke udelukker plasma så prøv at kig på pioneers 5090'er
Brugeravatar
Af truehorses
Med dit budget i mente...ville jeg se ind på Panasonic G10 i 50"
Niceeeeeeeeeee tv... Nok det bedste til prisen/budgettet
Af cannavaro
truehorses skrev:Med dit budget i mente...ville jeg se ind på Panasonic G10 i 50"
Niceeeeeeeeeee tv... Nok det bedste til prisen/budgettet
Manden siger jo, at han ikke har plads til en større skærm end en 42", men alligevel anbefaler du ham en 50" :p

Jeg ville personligt foretrække X4500. Den er helt fantastisk til spil.
Af Andreas88
50 tommer bliver for stort til min stue.. :( Er der nogle af jer der har erfaringer med sonys KDLz/x4500??

Når det kommer til stykket har jeg ikke låst mig 100% fast på, at det skal være lcd, jeg er åben overfor plasma, jeg har dog hørt at lcd skulle klare sig bedst i forbindelse med spil på konsol, men er dette blot en skrøne??

Hvad med Samsungs nye tv, er de værd at vente på? Eller philips for den sags skyld, når de engang lander på hylderne.
Brugeravatar
Af truehorses
Anbefaler igen 50"
Dels fordi der spørges om råd...og man KAN også råde om størrelsen.

Det er en gammel fordom at man ikke har plads til en 50"

De fleste jeg kender sidder under 3 meter fra skærmen
og det fungerer rigtig godt...Kunne ikke selv drømme om at gå ned igen..
Havde præcis samme overvejelser....

Også findes G10 jo altså også som 42".....
Et markant bedre tv end Sonyèn

Alternativt Panasonic X10Y i 42" - Billigere endnu, men stadig
Sonyen overlegen

Så derfor..........!
Af cannavaro
truehorses skrev:Anbefaler igen 50"
Dels fordi der spørges om råd...og man KAN også råde om størrelsen.

Det er en gammel fordom at man ikke har plads til en 50"

De fleste jeg kender sidder under 3 meter fra skærmen
og det fungerer rigtig godt...Kunne ikke selv drømme om at gå ned igen..
Havde præcis samme overvejelser....

Også findes G10 jo altså også som 42".....
Et markant bedre tv end Sonyèn

Alternativt Panasonic X10Y i 42" - Billigere endnu, men stadig
Sonyen overlegen

Så derfor..........!
Overlegen i forhold til Sony X4500? Det tror jeg næppe.
Af Kratz
Hvordan var det nu med X4500 og LED backlight? Var det ikke først fra 46 tommer og opefter dette er implementeret? Eller jeg kan huske galt.

Tror nu også jeg vil anbefale Panasonic 42G10. Plasma er bare hurtigere til spil end LCD.
Af cannavaro
Kratz skrev:Hvordan var det nu med X4500 og LED backlight? Var det ikke først fra 46 tommer og opefter dette er implementeret? Eller jeg kan huske galt.

Tror nu også jeg vil anbefale Panasonic 42G10. Plasma er bare hurtigere til spil end LCD.
- Jo LED-Modellen er fra 46" og opefter.
- Måske for 2-3 år siden, men ikke nødvendigvis mere idag.
Af Kratz
Hmm, responstid:

LCD: 4-16 ms (typisk)
Plasma: 0,001 ms

Jo, der er en ganske markant forskel.
Af cannavaro
Kratz skrev:Hmm, responstid:

LCD: 4-16 ms (typisk)
Plasma: 0,001 ms

Jo, der er en ganske markant forskel.
Der er langt flere betydelige parametre som gør sig gældende end responstid, som man ikke bare kan vurdere de pågældende skærme ud fra. Ligesom man heller ikke kan vurdere en skærms kontrast, ud fra hvad specifikationerne fortæller én.
Senest rettet af cannavaro 12 apr 2009, 22:30, rettet i alt 2 gange.
Af Andreas88
Så med hensyn til spil på konsol klarer plasma og lcd sig ligegodt? Er der nogle der kender til samsungs nye led skærme?

Hvilke online forhandere kan i anbefale? Jeg har benyttet mig af pricerunner, og der er en del penge at spare ved at handle over nettet, men jeg forholder mig samtidig skeptisk overfor visse forhandlere. Men har i nogle forhandler der er værd at anbefale?
Af dkawa
i skal hellere kigge på input lag og ikke responstid.

Mener at sony'en i 46" har en game mode der sætter inputlag til 0.

Men som TV til blueray/film/TV ville jeg selv vælge 42G10, eller vente lidt og købe v10E når det lander!

http://www.tapeconnection.dk/search.asp ... er=5060262