Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har netop købt en digital kortlæser fra YouSee. Fjernsynet kan godt finde kanalerne, men vil ikke bruge DVB-C tuneren (den bruger DVB-T) og skærmen er derfor sort. Er der nogen der ved hvordan jeg får fjernsynet til skifte til DVB-C?
Af hg
Hey fygge

Jeg ved ikke om det her er til den helt store hjælp, for jeg havde indtil i går præcist samme problem som dig med Yousee kortet og mit nye Essence tv.
Det underlige er at problemet løste sig selv, så jeg tror ikke at du skal aktivere tuneren. Du kan evt. teste om DR1 eller DR2 virker, hvis de gør det så er problemet ihvertfald ikke tuneren.
Problemet for mig var Yousee kortet. Jeg prøvede at hive Yousee kortet ud og ind af dekoderen en del gange, og sørgede for at presse dekoderen så hårdt ind som muligt - og så virkede det lige pludselig.. Så prøv at rod lidt med det.

Jeg opdaterede forresten til seneste firmware et stykke tid inden det begyndte at virke, men jeg tvivler på at det var det der gjorde forskellen.
Af fygge
Hej hg,

Tak for dit svar... Jeg må prøve mig lidt frem så, for jeg kan godt se DR1, DR2 og TV2. Er du sikker på det er DVB-C tuneren de kanaler bruger?

Hvordan sidder dit kort - med chippen op eller nedad?
Af hg
Chippen vender nedad.

Jeg er ret overbevist om at det ikke er tuneren der er noget galt med. Hvis CAM kortet fungerer som det skal skulle der gerne være et "Common Interace" menupunkt som det øverste i "Muligheder" menuen. Er der det hos dig? Det dukkede først op ved mig efter at kortet blev sat ordentligt på plads.
Af fygge
Nej den er ikke at finde under muligheder i menuen.

Slukkede du for fjernsynet hver gang du hev du kortet ud og ind? Jeg kunne ikke rigtig regne ud hvordan kortet skulle sidde, så jeg har prøvet begge veje, håber ikke det har skade af det.

Jeg har kun modtaget et kort fra yousee, men ikke en kortlæser - er det måske sådan en kortlæser jeg mangler? Jeg kan stadig godt få kortet ind i "Common Interface" stikket!
Af fygge
Så lykkes det! Det var kortlæseren jeg manglede :)

Tak for hjælpen.