Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Teglskov
Hej med jer!

Nu er det snart ved at være på tide at mit 20" Nokia TV fra min konfirmation skal skiftes ud.
Jeg skal mest bruge TV'et til at se sport, HD-kanaler og blu-ray. Jeg sidder ca. 2,5m fra TV'et. Min krav: DVB-C+MPEG4.

Jeg er blevet lidt forelsket i Panasonics TXP42G10E. Specielt efter jeg har set det hos Elgiganten på nettet til 8.999 kr. (det er dog ikke på lager).

MEN. Hvad synes I om ovennævnte TV? Har I nogle erfaringer med det og er der noget særligt man skal være opmærksom på? Jeg skal have det op at hænge på væggen, så det er lidt et minus at mange af stikkene er bagudmonterede, men det går nok.

Hvad nu hvis jeg i stedet venter lidt og køber et Panasonic TX-P42G15E? Der er prisen jo ca. 13.000 kr og så skal jeg vente indtil juni. Det skulle være for at bruge det der Vierra Cast/DLNA som I omtaler i jeres test af G10. Mit max budget er nok omkring de 13K, men vil det være værd at vente på? Og hvordan mon det bliver med fejl på dette nye vidunder?

Alle input er velkomne, da jeg er ret blank, hvad angår TV-køb. Det skal lige siges at jeg nok hopper i Hifiklubben og køber surround-receiver fra Denon med 5.1 sorround B&W højtalere, da jeg godt kan lide at høre musik..
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
G10 er anmeldt her på siden. Det er nok et godt sted at starte.
Af Teglskov
G10 er anmeldt her på siden. Det er nok et godt sted at starte.
Ja tak. Super god test, men som jeg også skriver, så har jeg læst testen.

Det jeg fisker mest efter er, hvad man kan forvente sig af G15 mht. den nyimplementerede teknologi og om der vil være mange opstartsproblemer med det.

Nu kender jeg ikke nogen som har Panasonic TV, så derfor jeg vil høre hvad I herinde har af erfaringer med netop Panasonic plasma TV.

Og jeg går ud fra I vil anbefale plasma frem for LCD..?
Af Gavin
Teglskov skrev: Og jeg går ud fra I vil anbefale plasma frem for LCD..?
Der vil svaret helt sikkert være ja ved langt de fleste herinde :)
Af Teglskov
Fandt lige noget Rasmus har skrevet under spørgsmål til selve G10 anmeldelsen:
Rasmus Larsen skrev:Som jeg skriver i anmeldelelsen, så er det ikke en del af G10 serien, men deridmod G15 serien, der er skridtet op. Den har jeg desværre ikke stående, så jeg har ikke mulighed for at vurdere det.

Men i korte træk.

VIERA CAST: Du kan forbinde Tv'et til Internettet og tilgå nogle udvalgte tjenester. F.eks. YouTube. I nogle lande kan du også tilgå online filmudlejningstjenester. Jeg ved ikke om dette også bliver tilfælde ti Danmark.

Men nej, du vil højest sandsynligt ikke kunne gå ind på en tilfældig side.

DLNA: Du kan "streame" (sende ting live til Tv'et), som du har på andre enheder i hjemmet. Det kan f.eks. være en stationær PC eller en bærbar computer. Her skal du blot installere et program og vælge hvilke musikfiler, filmfiler og billeder du vil lade Tv'et være i stand til at se.
Det lyder ikke videre banebrydende i mine øjne. Når man bor i en lille 2-værelses og kun har en bærbar + surround + tv. Så kan man sgu nok ligeså godt smide et HDMI kabel i computeren og klare det på den måde.
Selvom det nu lyder en anelse smart, men måske det ikke er pengene værd..
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du spørger efter indtryk af G10, hvilket du jo strengt taget kan få fra testen. Hvad er det du er i tvivl om mht. dén model?

Det bliver nok en ret håbløs opgave at spå om fejl på en model, som har været på markedet i så kort tid. Og hvad der vil være værd at vente på må jo være op til dig - har du brug for DLNA? Det er jo ikke på din krav-liste. Hvis du ikke har brug for det, er det vel dumt at betale for det?
Af Teglskov
yakken skrev:Du spørger efter indtryk af G10, hvilket du jo strengt taget kan få fra testen. Hvad er det du er i tvivl om mht. dén model?
Vil gerne høre erfaringer fra brugere som har haft en G10 model i en længere periode (som længe som man nu kan med så nyt et TV).

Da jeg skal tage springet fra et 20" GAMMELT Nokia TV, vil ALLE nyere TV nok let imponere mig. Jeg har prøvet at være rundt i lidt butikker, men har endnu ikke kunnet finde en G10 model - enten er de "blevet revet væk" eller også er de "på vej" :o

Mht. shadow-detail, så tvivler jeg på det er noget jeg vil ligge mærke til. Fosforslør skal jeg så ikke lige kunne sige om det er noget jeg vil ligge mærke til, men jeg tvivler da jeg som sagt er vant til at se fjernsyn på et meget gammelt TV.

Vil bare gerne være sikker på at når jeg nu skal ud og bruge en sum penge, at den så er godt givet ud. I har jo trods alt givet den en top anbefaling...
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Teglskov skrev: Jeg har prøvet at være rundt i lidt butikker, men har endnu ikke kunnet finde en G10 model - enten er de "blevet revet væk" eller også er de "på vej"
Har du prøvet i et decideret Panasonic-Center?
www.panasonic-center.dk
Af Tom Anton
Hej Teglskov

Jeg bestilte i går 1. stk. Panasonic TX-P42G10E, og det er også mit allerførste 42" sized tv, og også mit allerførste plasma... Jeg har ærlig talt ikke set det live, da der ikke var nogen i nærhenden af hvor jeg bor (blev mere overbevist af flatpanels.dk og så havde jeg så set et par af de ældre modeller, som px80,og pz85, som egentlig havde et fint billede) Så jeg tænkte selvfølgelig at det nye her kunne umuligt være værre og bestilte det, da det jo ovenikøbet har fået gode anbefalinger ^^. Havde også tænkt på den G15 model, men hvor meget har man egentlig brug for det DLNA, når man har 1 bærbar ved siden af !? Men så igen, det kommer jo først til Juni :s Det var lidt for lang tid at vente ^^ Vil ha underholdning nu!

Men jeg kan da fortælle min mening om det, når det nu engang smutter igennem brevsprækken i næste uge^^

Du kan jo læse lidt mere herinde hvor jeg bl.a. startede tråden (hvor jeg gik fra sony til panasonic^^)
http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... sc&start=0
og lidt her:
http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... sc&start=0
og så selvfølgelig diskutionen af testen her:
http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... hp?t=10290
Af Teglskov
yakken skrev:Har du prøvet i et decideret Panasonic-Center?
Nej det må jeg lige prøve efter påsken. Der ligger (åbenbart) ikke nogle Panasonic centre i Aalborg, men så er det godt at jeg lige har gjort MC'en klar til en ny sæson :-)

Tom Anton: mange tak for dit svar. Har læst de andre indlæg og det hjalp lidt. Tror også jeg ender med at købe den samme model som dig. Har du købt et beslag til?

Vægbeslag: Hvad skal man vælge? Hvis jeg ikke tager helt fejl, så er G10 Vesa 300x400. Jeg vil gerne have TV'et til at sidde tæt op af væggen, men der skal også være plads til at sætte stik fra og til.
Nogle der har forslag til et godt vægbeslag som ikke behøver at kunne dreje?
Af Tom Anton
ang. vægbeslag, så kan jeg desvære ikke hjælpe, for jeg har et kæmpe tv møbel, så derfor skal tv'et stå på sin fod.