Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af mga
Vi er på jagt efter et TV med en DLNA-funktion der virker. Vi har læst, at nogle kun kan afspille musik og vise billeder, men ikke video. Andre er langsomme til at vise billederne.

Findes der ikke et TV med en ordentlig DLNA funktion på nuværende tidspunkt. TV'et skal være 32'' og kunne vise billeder i ordentlig hastighed uden ventetid og afspille video i gængse formater?

VH
Michael
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Jeg har ikke fået kigget på så mange af de nye DLNA features, men jeg benytter selv en PS3 til det. Den fungerer super godt - også med video.

Jeg har Sonys nye W5500 serie inde til test lige nu. Den har også DLNA. Jeg skal nok kigge lidt nærmere på dette i anmeldelsen. W5500 kommer også i 32 tommer.
Af mga
Jeg vil gerne undgå at skulle have en PS3 stående. Fruen ønsker så få ledninger og bokse som muligt :-)

Glæder mig meget til at læse testen af W5500!
Af BC
Jeg har et Samsung serie 8 og ser både Film, Billder og høre på Musik trådløst fra min computer via DLNA og Wi-fi og det funger men jeg skal ha en beder ruter en den fra YuoSee som går ned efter 20 minutter.
Men ingen lidniger bortset fra et kabel fra din router til dit tv men der er tv med indbygget næt kort
Af jimsim
BC, hvordan har du forbundet dit TV med computeren trådløst? Hvad skal man bruge? Eller har dit TV indbygget trådløst netkort?

Jeg har nemlig kun alm. netstik, men kunne godt tænke mig det trådløst.
Af BC
Fra midt TV til Routern går der et kabel og så er det trådløst fra min computer til Routern via Wi-Fi og det er både film, musik og billder.
Af 120015000388
BC skrev:Jeg har et Samsung serie 8 og ser både Film, Billder og høre på Musik trådløst fra min computer via DLNA og Wi-fi og det funger men jeg skal ha en beder ruter en den fra YuoSee som går ned efter 20 minutter.
Men ingen lidniger bortset fra et kabel fra din router til dit tv men der er tv med indbygget næt kort
WPA re-authetication timeout ligger ofte på 20-30 min som default. Så hvis du har WPA kryptering på din trådløse forbindelse vil computeren bruge 1-2 sekunder hvert 20-30 minut. Og det vil være nok til at video bufferen på dit tv løber tom.

Du burde kunne sætte WPA re-authetication timeouten op på din router. Dog tror jeg at max er 4 timer.

Det kunne være en mulig løsning på dit problem. Det kan også være noget helt andet der er galt O-O
Af BC
Mange tak for dit forslag på midt problem med rutern ! Det lyder som det er der skoen trykker hos mig men som du skriver til mig = Du burde kunne sætte WPA re-authetication timeouten op på din router. Dog tror jeg at max er 4 time. Har du noget bud på hvordan jeg kommer in i min router og til de 4 timer ?

Jeg kunne eventuelt tale med YuoSee ? Der har være en tekniker herude for at skiffte min router ude og da jeg forlage problemet sage han blot at det vist han ikke noget om !

Enu en gang tak for dit svar !
Hilsen B.C
Af Holmertz
Adressen på de fleste routere er 192.168.1.1 og mange har også standard brugernavn og kodeord "admin" og "admin". Så skulle du komme ind i opsætningsmenuen på routeren.

Kender dog ikke YouSees routere så ved ikke om det virker, men det er da et forsøg værd. Og hvis det virker så lav lige passwordet om, da det ellers er en åben dør for hackere og andet godtfolk...
Af BC
Jeg har talt med YuoSee idag og de kunne forklare mig at man ikke kan ændre på de 20 - 30 minutter på rudern men der imod trode de at det kunne være en ide at fjærne fire wald så det har jeg gjort men har ikke prøvet før en gang imorgen !

Tak for hjælpen !
Hilsen B.C
Af BC
Har prøvet her til morgen og der er ikke nogen forskæld på problemet, efter de 20 - 30 minutter slutter filmen og der efter loader den en nye film i biblioteket ! Så det bliver nok en ny router hvor jeg selv kan indstile hvor lang tid der skal gå før den stopper og sletter i sin hukomelse. Hilsen B.C