Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Lige modtaget dette nye TV, men HDMI virker bare ikke, har testet med 3 forskellige enheder, har valgt HDMI mode på tv, har prøvet alt jeg kan tænke på og google til. Sidste jeg prøvede var at resette tv og afspiller til factory default og så havde taget strømmen i 5mins og så forfra. Ved ikke om HDMI er defekt eller jeg bare har ekstreme handshaking problemer. :(
chronaden skrev:Lige modtaget dette nye TV, men HDMI virker bare ikke, har testet med 3 forskellige enheder, har valgt HDMI mode på tv, har prøvet alt jeg kan tænke på og google til. Sidste jeg prøvede var at resette tv og afspiller til factory default og så havde taget strømmen i 5mins og så forfra. Ved ikke om HDMI er defekt eller jeg bare har ekstreme handshaking problemer. :(
Prøvet et andet kabel?
Af chronaden
købt 3 nye kabler, og sat følgende til TV via HDMI:
PC
Receiver
WD TV

rokeret rundt på porte og kabler mellem dem, ingen forskel whatsoever.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Og det er ikke fordi at HDMI portene skal aktiveres, ligesom de eks. skal på Pioneer?
Af chronaden
Havde seriøst prøvet ALT, det jeg skulle gøre var at fjerne HDMI kablet fra de enheder jeg havde sat til mens de var tændt, altså bare lige ud og ind så kom signalet. Der skete intet ved at fjerne kablet fra TV..
Af red_martians
håber ikke du ahr sat stikkene i mens der var strøm på fjernsynet. HDDMI-boards brænder lydhurtigt af, og det kan ses på værkstedet.... Så står du desværre selv med regningen.
Af chronaden
Det gjorde jeg, som jeg skrev før så var ALLE andre muligheder opbrugt, det var det eneste der aktiverede HDMI forbindelsen mellem mit TV og de enheder jeg satte på.
Af kongkasper
Nu har jeg over en længere periode tilsluttet TV til laptop via HDMI, og har _ALDRIG_ oplevet problemer med at HDMI udgangen (eller boardet for den sags skyld) er gået af.

Det er meningen at HDMI skal være 'hotswap' ligesom USB f.eks. er det, så jeg tvivler på frygten skal være så stor.

Men det er blot min forståelse af det. :-)
Af kallefrank
Der var ikke noget der skulle aktiveres ved mit. Jeg satte alle kablerne til mens ALT var slukket, og derefter virkede det som det skulle......