Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af slakke
Tom Anton skrev:I må meget gerne give noget respons, på hvordan skærmen er, for der ikke rigtigt nogen mulighed for at se den nogen steder LIVE, medmindre jeg så skal ud og køre langt. Og sidder selv med musen over køb ikonet ^^
Altså skærmen er testet her på siden, og har fået top anbefaling, hvad mere er det du vil vide?
Af jensot
Tom Anton skrev:I må meget gerne give noget respons, på hvordan skærmen er, for der ikke rigtigt nogen mulighed for at se den nogen steder LIVE, medmindre jeg så skal ud og køre langt. Og sidder selv med musen over køb ikonet ^^
Hvis du bor omkring Tvis, skal du være velkommen til at se den. Har den i 50 tommer, og kan kun sige godt om den.
Af Fing
Problemet er jo ikke at man har det samme billede stående 6 timer ad gangen. Problemet med spillene er at du f.eks. har et speedometer siddende det samme sted konstant mens du spiller et bilspil. Jeg kunne sagtens forestille mig at spille Gran Turismo 5 seks timer om dagen i en uge når det udkommer :)
Ved intet om hvor meget der skal til før der kommer burn-in, men vil et sådant brugsmønster give en reel risiko?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det har jeg jo svaret på længere oppe i tråden. Ja, det vil være en reel risiko, men du kan nok viske det væk ved at skifte til noget andet kildemateriale efter du har spillet - og blive ved med at se på noget andet indtil retention er helt væk.
Af Fing
Det kunne måske også ske for folk der kun har 2-3 kanaler og måske ser DR1 eller TV2 hele tiden. Jeg tænker på kanal-logoet i hjørnet.
Af Ponduus
Spiller selv en del bilspil på mit PX80 og der er langt fra speedometer hele tiden. Der er andre menuer osv.

Ser stort set aldrig andet end tv2 og har ikke fået noget endnu :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Fing skrev:Det kunne måske også ske for folk der kun har 2-3 kanaler og måske ser DR1 eller TV2 hele tiden. Jeg tænker på kanal-logoet i hjørnet.
På disse kanaler vil der komme afbrydelser i programfladen af og til, dvs. reklamer mv., som ikke har logoet. Typisk så er disse pauser nok til at viske retention væk igen.
Af Gorkha
Nu har jeg haft TV'et i et stykke tid - jeg må sige jeg er skuffet over brugervenligheden af menuerne.
Bl.a. at man skal læse herinde hvordan man slå dvb-c til. dvb-c ligner noget der er klasket på i al hast uden at tænke på brugen. Lige nu sidder jeg og undre mig over hvordan jeg egentlig bruger mine favorit kanaler - jeg har lavet en favorit liste, men fatter ikke hvordan man bruger den. Jeg vil gerne kunne trykke på 1 og se det jeg har sat på plads 1, men umiddelbart skal man skrive et 4 cifret kanal nummer.
Hvordan kan det håndteres mere "normalt" ?
Brugeravatar
Af Filip_kbh
Jeg er især interesseret i at vide om chancen for burn-in, hvis man nu spiller et spil meget,
Jeg ville nu hellere kalde det risikoen - med mindre man da synes at det er positivt med burn-in ... :D