Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Tom Anton
Ah so, Det var pokkers! Men tak for tråden! fandt lidt ud af hvad AVCHD gik ud på ^^ Men THX certifisering, er det så kun på z og v modellen?
Af Tom Anton
Jeg ved godt det list sent at skrive^^ Men jeg har påskeferie, så det kan være lige meget ^^ Jeg har heller ikke andet i hovedet end "jeg skal da ha' jeg skal da ha et nyt tv" ellers går jeg da kold inden ferien er færdig :D ^^ Der er jo ingen af de andre tv'er der virker derhjemme ^^ Den ene skifter bare kanaler af sig selv 24/7 og "OK" knappen på den andens fjernbetjening virker ikke, så jeg kan ikke trykke ok i menuen for at indfange kanalerne ^^ (må nøjes med 3 danske og 4-5 udenlandske^^)

Og overvejer stærkt den pan g10'er, men jeg har aldrig haft et plasma tv, er der ikke nogen der kan fortælle mig hvordan man vedligeholder den? For jeg har nemlig hørt at der er størst risiko for burn ins i de første 100 - 300 timers brug. Hvordan kan jeg undgå det?
Har været herinde og fandt noget godt stof^^ http://www.recordere.dk/download/
men det er vel når "skaden er sket" :D
Af Ponduus
Chancen for burn-in skulle være meget lille, især på de nye 2009 modeller. Hvis du vil være sikker kan du reducerer lysstyrken og kontrasten de første 200 timer og ellers bare se normalt tv.
Af slakke
så længe du har et nogenlunde normalt forhold til dit tv O_O skal du ikke bekymre dig om Burn in tv'et har ovenikøbet en feature der beskytter den(sænker lyset) hvis der ikke har været nogen bevægelse på skærmen i 30 min

har selv lige købt et G10 50" og damn det er et nice billede, kan klart anbefale det, kiggede også på sonys 46-50", var i henholdsvis et sony center og panasonic center (hvor man må gå ud fra de sætter dem nogenlunde op) og Pana var bare bedre i mine øjne
Af Tom Anton
Nå men 1stk. TX-P42G10E er bestilt...Fik presset dem lidt, så det blev til 10.431,- kr inkl. 6 års forsikring :)

Så det er bare en WinWin situation
:p

Forhandleren var totaltv.dk

Mange tak for hjælpen ellers. Det må da være et godt tv. Det satser jeg på, siden det har fået top anbefaling.
Af slakke
Tillykke :) og bare rolig, det er et super nice tv