Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Tom Anton skrev:Jeg så en video på youtube med et review af panasonics g10 model, hvor de sagde den kunne streame youtube videoer og en række andre ting. Det hed vist noget med Vierra cast, men jeg synes bare ikke jeg kan se den funktion ved den som Gavin linkede til... Men har den det? For det er da noget fedt guf, at ha'. Men er der nogen da kan fortælle mig om den g10'er fra nbradio.dk er dansk godkendt?
Det er G15 modellen. Der står lidt mere i anmeldelsen af G10 her på siden, hvilke forskelle der er på G10 og G15.
Af Tom Anton
Okay jeg var igen inde og se på diverse tv'er i dag. Hvor jeg bl.a. så pz85 og en samsung 6 serie hænge ved siden af hinanden. Og personligt kunne jeg ikke rigtigt se forskellen på dem, altså en plasma ved siden af LCD. Jo plasmaen havde måske lidt mørkere farver og man havde en god syn på den fra alle sider, men der var sku ikke den store forskel. Experten kørte oven i købet et lille tilbud, med pz85 + en blue ray afspiller til 12k. pz85ëren har da ikke dvb-c? Men jeg har så kun 10k til rådighed... :S og skal sikkert også have en slags trykhedsforsikring med, så det lige 1.5k oven i. For ellers ender det jo bare med at tv'e går i stykker 2 uger efter garantien er udløbet, som mit gamle tv her, har gjordt.
Så ender det sikkert bare med et eller andet kedelig zepto tv, ::l

Synes bare det er en krig med alt det fjernsyn. Og det ender altid med at man går med tomme hænder hjem, da man ser en tv til bare 1 - 2k mere, så får man bare den, som man i teorien kom ind i butikken for at kigge på, til at ligne noget billig skrammel med dårligt billede (ffs 10.000 kr er mange penge). Ja, jeg er vandt til LCD. Og jeg faldt også lige over en Samsunng i dag, 7 serien, den der hedder noget med 766 (ikke 796, for det er den dyre model, men selvfølgelig super flot billedkvalitet). Men den 766'er synes jeg havde meget skarpere billedkvalitet end den Sony W5500, som jeg egentlig blev lidt skuffet over. Men igen Samsung 11k... Det noget pis... Folket derhjemmetilldader selvfølgelig ikke dyrere end det.
Af lennon
Man kan som udgangspunkt ikke bedømme et tv´s billedkvalitet ved at sammenligne flere forskellige tv i Giganten,Fona osv. De er sandsynligvis ikke indstillet optimalt, - signalkilden er yderst tvivlsom og lyshavet i omgivelserne er meget forskelligt fra et hjemligt stue miljø . Så GLEM de indtryk du fik ! !

Hold fast ved dit prisloft !

Og hvis den ultimative billedkvalitet overall vægter højest, bør du gå efter et Panasonic m DVB-C (hvis du har brug for det), som også er 10% større end Sonyen.

Hvis du føler dig tiltrukket af Sonyens flere features, må du acceptere et knap så korrekt og lidt mindre billede . Sonyen bruger til gengæld nok lidt mindre strøm, er lidt bedre til at abstrahere genskin fra andre lyskilder, bedre til feks JPEG billeder og konsolspil .
Af Tom Anton
Okay, ja, men er der så et eller andet sted hvor man virkelig kan afprøve de forskellige tv'er i det rigtige omgivelser?!

For selvfølgelig sætter elektronikhandlerne dem op så det passer dem bedst, men det bare svært at vælge det helt rigtige.

Lad mig sige det sådan, at Jeg egentlig ligeglad med alle mulige funktioner osv. Jeg har en pc næsten ved siden af som man kan sluttes til hvis det bliver nødvendigt (youtube osv). Jeg vil bare have et tv, hvor jeg sidder 3 meter (præcist^^) fra sofaen og kan få det bedste billede. Jeg spiller på min xbox 360, så derfor vil jeg gerne have 1080p, og 100hz eller hurtig responstid, Jeg ser HD/Blue Ray film, derfor vil jeg gerne have 1080p og 24p og så vil jeg gerne have min 3 hdmi udgange (Xbox 360 og min WD HD TV box, og måske PS3 eller nyere senere hen). Har pt. analogt tv, pga. lejlighed, fællesantenne (derfor først digitalt til oktober, ellers bliver det for dyrt for mig, at betale 2 abonementer på en gang). Og så vil jeg selvfølgelig have alle de dvb-c/t/mpeg4 tunere osv, der tilknytter sig mit behov, evt til fremtiden.
Derfor havde jeg tænkt på sony W modellerne, da de egentlig understøtter mine behov, Havde i flere uger overbevist mig selv om at det skulle være sony 40W4500 modellen, men nu er W5500 ude og er ret ussiker, da jeg ikke synes jeg blev så facineret af den nye, Samsung var det der fangede mig mest, men der er intet om 766 modellen på nettet, alle over 11k. Håbede på et godt tv der opfylder mine behov og med et 5 års garanti oven i til de ca. 10-11k tilsammen, men er det for meget at forvente?

I skal i hvert fald have mange tak! Håber bare i forstår min situation ^^
Af Tom Anton
Jeg synes sku 10k er ret mange penge! Men jeg er jo også kun en student^^
Af lennon
Jeg er faktisk af den mening, at man sgu næsten skal ud i et privat hjem for at få det realistiske indtryk af et TV´s ydelse. Selv specialbutikker som TC og Scala, hvor skærmene er kallibrerede, giver på en eller anden måde ikke "hjemme i stuen" billedet . . ;;)

Jeg ville gå efter de nyeste modeller,- altså enten W5500 eller Pana10.

Personligt ville jeg vælge Pana10 pga billede og det større billedareal.Panas forrige modeller med den lavere opløsning var også synligt bedre til SD signal og analogt , end LCD - ved dog ikke med de nye ? ?

Men hvis du hælder mest til Sonyen, kan det sagtens være det rigtige valg for dig . Forskellen er jo altså heller ikke som nat og dag . . . .
Af MR.BARCA
lennon skrev:Jeg er faktisk af den mening, at man sgu næsten skal ud i et privat hjem for at få det realistiske indtryk af et TV´s ydelse. Selv specialbutikker som TC og Scala, hvor skærmene er kallibrerede, giver på en eller anden måde ikke "hjemme i stuen" billedet . . ;;)

Jeg ville gå efter de nyeste modeller,- altså enten W5500 eller Pana10.

Personligt ville jeg vælge Pana10 pga billede og det større billedareal.Panas forrige modeller med den lavere opløsning var også synligt bedre til SD signal og analogt , end LCD - ved dog ikke med de nye ? ?

Men hvis du hælder mest til Sonyen, kan det sagtens være det rigtige valg for dig . Forskellen er jo altså heller ikke som nat og dag . . . .
Jo der er kæmpe forskel, især ved 3 m så skal helt klart købe plasma, hvis du skal have en 42" lcd så skal 5 m væk før det er til at holde ud at se på.
Af Gavin
viera cast.. Er det G15 du tænker på der?
Af Tom Anton
okay, ja det har jeg da også fået lidt erfaring med... Giver ingen mening at eksperten stiller op et system, hvor man sidder 1 m foran en 40" samsung 8" serie... det derfor ansigter ser så træls ud... Men hvorfor er det bedre med plama?
Af Gavin
Tom Anton skrev:Hej Gavin, nej de viser i den youtube link jeg sendte (her er den igen: http://www.youtube.com/watch?v=doOBMV8EkmU ) ved ca. (0:36), som jeg kan forstå så handler det om g10 modellen i den video...
Ja det er G10 modellen de viser..

Kan være jeg ikke forstår dit spørgsmål så...
Eller så roder jeg bare selv rundt i alle de forskellige ting. Men viera cast er det med at man f.eks kan gå direkte på youtube?

Men kan da egentlig godt se at det er det han fremhæver i videoen.. Men herinde på siden siges der at den ikke har.. Så nu er jeg da egentlig lidt nysgerrig for at vide hvem der har ret ;)

Mon ikke videoen viser fejl..
Senest rettet af Gavin 07 apr 2009, 00:43, rettet i alt 1 gang.
Af Tom Anton
Håber sku den har, for kunne godt bruge sådan noget guf^^ Men som sagt behøves det ikke...