Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej guruer, jeg skal bruge en 17" fladskærm til internet, tekstbehandling og lidt spil i ny og næ. Altså en allround skærm til en rimelig pris.

Så faldt jeg over Samsungs SyncMaster 711MP, og tænkte at det kunne være rart at bruge skærmen som TV i ny og næ:

http://www.samsung.com/dk/products/moni ... /711mp.asp

Specs'ne lyder rimeligt gode, og prisen ligeså - så spørgsmålet er om skærmen bliver forringet af den indbyggede TV funktion? Mener I at jeg kan få en væsentlig bedre 17" skærm ved at vælge en anden?

(Jeg ved godt den ikke er så pæn som nogle af de andre, men pyt)

Takker, Mads
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg har selv 710MP og vil på det kraftigste fraråde at den benyttes til computerbrug. Der er ikke DVI indgang i skærmen og det er en klart minus. Desuden får du en middelmådig PC skærm idet du jo må betale for tuneren og dermed må resten af skærmen i realiteten være noget billigere.

Du kan læse en mini-anmeldelse af 710MP skærmen som TV her på siden (skrevet af mig).

Mit råd er at holde sig fra MP serien fra Samsung, hvis du ikke har et specifikt behov for at se TV på den - såsom i soveværelset eller i køkkenet. Selve skærmen er ikke af den kvalitet man får med andre skærme i samme prisleje uden tuner.
Af vinter
Hej Yakken, tak for svar - det var jo godt at vide! Den vil jeg så undgå. Jeg laver lige et nyt indlæg om hvilken 17" folk så vil anbefale.

Mvh Mads