Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af xcardman
Min kammerat har købt et g46g10 og er super glad, på nær en ting. Nemlig blu-ray hakker rigtig meget. Har set det og mit tidligere px80 var langt bedre til panoreringer. ved tv og dvd kører alt fint. Vi har prøvet og slå 24p til og fra på hans pan BD35 og der er absolut ingen forskel. Hvis man trykker på I (info) på fjernbetjeningen viser den også kun 1080P. Den kører ikke 1080P/24, for billedet hakker på samme måde, som hvis jeg slå 24p fra på mit px80.
Er der noget vi har overset, for ellers ryger den retur.
Af xcardman
IFC er slå fra, men den skal måske være slået til ved blu-ray
Af xcardman
Vi har prøvet med en sony s350 også. BD35 viser et 24p flag i højre side. Mysisk at der ikke nogen forskel om den står til 24p output eller ej. Når jeg tydelig kunne se forskel på min px80.
Af Mr.DJ
uuh, det kan jo være flere ting...

Bliver filmen skaleret af tv/eller afspiller? er filmen optaget i 1080P? Hvilket audio spor/output bruger I? har I prøvet andre BlueRay film? tjekket at der ikke er andre indstillinger i afspilleren der har indflydelse på billed/audio output?

Prøv andre film, vælg andet lydspor, tjek indstillinger!
Af Kratz
Burde IFC påvirke 1080p24 playback på nogen måde?
Jeg kan ikke lige se hvorfor det skulle.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Jeg er ikke sikker på, at IFC kan slås til når man kører 1080p24, men IFC går jo ind og "regner nye" frames ud, ligesom der bliver gjort på LCD-TV med 100 Hz. Det giver ofte artefakter - f.eks. hak eller fnidder i billedet.
Af xcardman
Han har lige ringet til mig og prøvet pearl harbour både på dvd og blu-ray. ingen problemer med dvd. Han har prøvet og set nogen af de samme frekvenser, med det resultat at det hakkede mere på blu-ray.
IFC er slå fra, så det burde ikke have nogen indflydelse.
desværre kan man jo ikke se nogen steder, hvilken format tvét modtager i. Man kan trykke på info, men der står intet om 24p. kun hvilken opløsning den modtager, alså 1080P. Afspiller skriver stadig i BD play 24p i højre hjørne.
Af Zorro58
Han har lige ringet til mig og prøvet pearl harbour både på dvd og blu-ray. ingen problemer med dvd. Han har prøvet og set nogen af de samme frekvenser, med det resultat at det hakkede mere på blu-ray.
IFC er slå fra, så det burde ikke have nogen indflydelse.

Fandt I en løsning på problemet? Og er der andre der har oplevet noget tilsvarende med G10'eren?

Mvh

Mike
Af slakke
Jeg har en G10 50" med PS3 til Blue-ray og det spiller bare, det er nærmest uhyggeligt ;)
Af xcardman
det bliver sendt retur i morgen. Det kan jo være fejl på Hans G10. Men 1080/24 kører det i været fald ikke. Men billedet er super flot, bare ærgerligt når billedet ikke kører jævnt. Vi har prøvet med en sony s350 pan BD35 og en PS3. Vi kan ikke se forskel om vi kørte med eller uden 24P. Vi prøvede også og sætte opløsning ned til 480P. Bare for at se om det dårligere. Men med samme resultat, Hele tiden små hak.
video med HD 1080I kører helt fint, samt dvd og tv.

har selv et pio 5090H og tidligere et pan px80 og sony w3000. Så jeg ved godt hvad man skal kigge efter om blu-ray kører med 1080/24 eller ej
på mit px80 kunne man jo tydelig se om den modtog 24p eller ej
Af Zorro58
Held og lykke med det i hvert fald. Du må meget gerne lige smide et indlæg i denne tråd, når der er nyt i "sagen"

mvh

Mike