Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af math88
Hej forumbrugere.
Jeg kunne rigtig godt bruge noget hjælp til at finde et tv. jeg har kigget en del i jeres guides, i jeres forum og i diverse butikker, men jeg er fuldstændig på bar bund! jeg aner simpelthen ikke hvilket tv jeg skal have. jeg vil gerne have 37-40" omkring 5000 kr, gerne under, men det vigste er at jeg ikke skal ud og investere i en masse nye ting i form af tunere og mpeg teknologi. jeg modtager kabeltv og går ud fra jeg skal bruge en dvbt c tuner. Jeg ser sport og film på mit tv, og spiller en enkelt gang i mellem lidt playstationn. jeg ville sætte stor pris på nogle forslag, jeg er komplet ligeglad med mærket på tv'et! bare der er et rationale bag anbefalingen af tv.

tusind tak for jeres inputs!
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du bør spare de sidste 1500 kr. sammen, så der er råd til Panasonic 37X10Y. Den har alt hvad du søger og leverer det bedste billede i sin prisklasse.
Af math88
tusinde tak for din besvarelse, det er lækkert med nogle konkrete forslag jeg kan forholde mig til. Nu har jeg kigget intensivt i en måned og jeg er efterhånden stødt på en del tilbud der lander på den gode side af 5000 hvor jeg gerne vil ligge i kraft af jeg er studerende:). På den anden side vil jeg gerne være fremtidssikret så jeg ikke skal ud og opgradere mit tv indenfor den nærmeste fremtid, men er det helt umuligt hvis man holder sig under 5000. jeg modtager kabel tv fra yousee og jeg har i sinde at købe en dvd afspiller i nærmeste fremtid, lige nu ser jeg dvd'er fra min ps2.
helt konkret: skal jeg op og lægge i omegnen af 6500 for at være fremtidssikret og få et pænt billede?

mange tak for svarene.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Først: mht. de digitale signaler så kan du jo altid sætte en boks til ethvert TV der løser al problematik med tunere og MPEG4. Det vil give dig lidt større frihed til at vælge tv. Du kan nemlig få en model der har ca. samme billedkvalitet som X10 hvis du ser på Panasonic 37PX80 som du måske kan opstøve et eksemplar af. Den kan nok fås til ca. 5000 kr. Når behovet for digitalt TV melder sig, lejer du blot en ekstern boks (evt. med optager i) og så spiller det hele igen.

Jeg vil desuden anbefale dig at springe direkte videre til BluRay og ikke købe en DVD afspiller. Det kunne evt. være i form af en PS3. Det vil give dig så meget bedre billedkvalitet at du ikke må snyde dig selv for den oplevelse.
Af math88
du overtalt mig=). så skal jeg bare høre om den model du anbefaler er den samme som den de har på tilbud i expert? TH37PX8EA ? http://www.expert.dk/default.asp?state= ... yid=.eller i givet fald hvad er forskellen på disse to tv så?
hvis ikke, så vil jeg købe det. så må jeg anskaffe mig en box når tiden er til dette.

tusinde tak for hjælpen.
Af Ponduus
Ikke PX8, men PX80. PX8 er en skrabet udgave af PX80 :)
Af math88
Hej igen, efter at have kigget efter px80 poppede denne her op: hvad er jeres tanker om denne her toshiba model op:37XV555DG, hvad er jeres tanker om den? både den og px8 koster 1000 kr mindre, men er der værdi for de 1000 kr ved at købe px80?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det er ret enkelt: PX80 er det bedste TV til under 5500 kr. Den næste i rækken hedder X10Y, som er bedst til under 9000 kr. hvor Panasonic G10 overtager. Alt hvad du ellers finder vil have en dårligere billedkvalitet. Så behøver du ikke søge nettet tyndt efter alternativer, hvis første prioriteten er god billedkvalitet.
Af math88
Det var dejligt med en klar udmelding. Jeg må desværre erkende at jeg bliver nødt til at skalere ned. idet mit tv skal hænge mellem en skænk og overskab, bliver jeg nødt at nøjes med et 32" vil du stadig anbefale px80?
jeg har kigget lidt i fona på disse to modeller som jeg synes giver et knaldgodt billede det drejer sig om "sony kdl 32 v 4500" og "philips pfl 5604h"
hvad vil du anbefale? synes de stod rigtig godt i butikken muligvis via dvd men der stod discovery hd som kanal. begge havde glimrende billede, philips måske en lille smule bedre, og også en tusindekronseddel dyrere. kan jeg få din anbefaling med på vejen her?
Af Kratz
Det er synd hvis ikke du har plads til 37 tommer, for her får du bedre skærme, og endog til samme pris som for fornuftige 32 tommer skærme.
32V4500 er et godt bud. Et endnu bedre bud er 32W4000, men så ryger budgettet vist...
Du bør nok også tage et kig på de nye serier 32V5500 og 32W5500. Dem er jeg ikke så godt inde i.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
PX80 fås ikke i 32", så du bliver nødt til at se på andre modeller.

At bedømme en skærm ud fra et HD signal er ret farligt. Først og fremmest, så vil det at opløsningen er højere få dig til at fokusere på alt muligt andet end det der er vigtigt. V4500 og W4000 er ikke dårlige skærme, men de performer ikke på højde med PX80. Hvis jeg selv skulle vælge et stue-TV på 32" så ville jeg nok se på LG 32PG6000.
Af math88
det var da et dejligt billigt bud i form af LG'en, men så skal jeg jo købe eller leje en boks ved siden af. hvis jeg vælger philips eller sony jeg foreslog før, slipper jeg vel for det?