Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Parker
Jeg har for nylig købt en Panasonic 50pz800. Er meget glad for skærmen, men den kommer med nogle "underlige" lyde. Lidt som om at skærmen "giver" sig når den bliver varm, der kommer nogle ganske høje klonk lyde.

Er det normalt eller skal jeg tage kontakt til forhandleren?

Håber på nogle brugbare svar.

Michael
Af Corax
Det lyder som om der er noget galt. Det eneste du burde hører fra TV'et (når lyden er muted ;)) er lidt susen fra de to blæsere der sidder i TV'et. Måske er en af dem i stykker.
Af red_martians
DEt er ganske normalt at metallet (chassiet) giver sig når det er slukket , eller når det tændes. Mine to tidligere panasonic-.fjernsyn inkl det ejg har idag, plajer lige at sige at par lyde, et par minutter efter det er tændt og slukket.
Af sketchpad
Har ikke det problem med min LG plasma..

...men min samsung 24" monitor kan give et ekstremt
højlydt "KNAK!" når den kommer op i en vis temperatur, og
det samme når den er slukket...efter et stykke tid...så
siger den "KNAKK!!!!!" så hele bygningen kan høre det.
Af Parker
Ud fra jeres svar lyder det som om det er et kendt problem. Vil dog tage kontakt til forhandleren hvis det bliver værre, mens det er inden for garantiperioden.

Tak for svar.
Michael
Af Evolator
Det er bare afsted med det til rep. Har selv et PZ800. Det siger intet i den retning du beskriver. Dog som før sagt kan man svagt høre at de 4 blæsere køre og ikke kun 2.Selv på 5 metres afstand som jeg har, kan de godt høres. Men det betyder intet med denne aktiv kølning.