Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hejsa

Jeg skulle oprindeligt købe Panasonic 50PZ800, men da de åbenbart havde udsolgt varen bliver jeg nød til at bestille igen.

Jeg blev dog lidt i tvivl forvidt at jeg skal genbestille 50PZ800 eller om det skal være den nye TX-P50G10E.

50PZ800 har jeg set til 12400 kr. på nettet hvor P50G10E koster 13.000 kr. så det er storset samme pris.

Jeg har været inde og kikke på 46" modellen af TX-P50G10 i Panasonic Center. Billedet så rigtig flot ud på Blu-ray, men var lidt utilfreds med at den hakkede ved panoreringer (især når den nu har 600hz motion teknologi).

P50G10E har højere kontrast og et nyere panel, men stadigvæk siger mange at 50PZ800 er bedre da den har det samme billedekvalitet samt 24p Cinema Playback, Deep Color, Cinema Color... og meget bedre lyd. Derudover skulle den også være mere "stylish"

Hele situationen gør mig forvirret og jeg ved ikke hvad jeg skal købe...vipper dog lidt til 50PZ800...

Vil lige gøre opmærksom på at jeg ikke bekymre mig ret meget om hvordan SD TV performance og opskalering af SD materaile (har allerede en Toshiba HD DVD afspiller der kan opskalere dvd'er nydeligt).

1080p Blu-ray performance og HD Broadcasting (720p/1080i) er det der betyder mest for mig.

Hvad ville i vurdere at jeg skal købe?

Mange tak på forhånd :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Hvis jeg skal give lidt personlige holdninger, som går ud over det jeg skrev i anmeldelsen, så er jeg ikke så vild med designet på G10. Af denne grund ville jeg nok også selv hælde til PZ800.

G10 burde dog ikke hakke ved panoreringer. Den må have været forkert indstillet?

G10 er ikke et kvantespring i forhold til 2008 modellerne, men jeg synes alligevel, at billedkvaliteten hælder til G10s fordel. PZ800 er en fin skærm, bestemt, men Deep Colour har man ikke så meget at bruge til lige nu, og sortgengivelsen er ikke helt så god.

Alternativet hedder naturligvis Pioneer LX5090. Har du tjekket hvad du kan få den til i Sverige?
Af xcardman
har aldrig set et pz800, men kan det virkelig vise så god sort som et g10.
har set et 46g10 og det viser rigtig god sort i mørke omgivelser.
Et px80 og et g10 kan slet ikke sammenlignes på sortniveau.
har selv skiftet fra et px80 til et pio 5090H
Af kamanski
Er sortgengivelsen da bedre på 50G10 end på PZ800?

Kan man virklig se forskel?
Af Ponduus
Har ikke set nogle af de to tv og aldrig stillet op imod hinanden.

Jeg vil dog mene, at du ikke kan se forskel i sortgengivelsen, men at den vil kunne måles som værende der.