Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej!

Jeg må nu tilslutte mig den store fanskare af Pioneer 5090H. Virkelig et klasse tv!
Derfor vil jeg nu gerne eje et. Jeg har i et stykke tid fulgt emnerne her på flatpanels, der omhandler køb af tv'et i sverige, hvor især et af dem var rigtig god: http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... sc&start=0

Idet jeg intet har imod køb på internettet (og køb på svenske sider afskrækker mig heller ikke), har jeg overvejet at erhverve mig et fra en svensk forhandler.
Fyndbörsens side har jeg været inde på, hvor prisen er 24890 SEK http://www.fyndborsen.se/ScriptServer/T ... x?key=6736 Den kan ikke blive billigere, idet Hasse (en sælger fra hjemmesiden) skrev: Kan inte göra bättre pris på 5090H då det är mist 3-4 månaders kö för tillfället.

Så er der voxon.se, der sælger det til 24900 SEK (men med et afslag i prisen på 2000, hvorved det bliver 22900 SEK) http://voxon.se/product/item.aspx?itemId=7905907

Spørgsmålet er så, hvilken forhandler jeg skal vælge. På fyndbörsen er prisen højere, men der kan jeg samtidig købe 5090H's højtaler S63, hvilket ikke er tilfældet på voxon (de forhandler åbenbart ikke højtalere til 5090H!)

Så hvad er jeres mening og er der et billigere sted, der er ligeså godt?

Af kskruger
For det første, så tror jeg det snart er ved at være slut med, at købe billige Pioneer tv i Sverige. Dels fordi Pioneer lukker ned med produtionen før tid. Samt at der er meldt ud, at der kommer prisstigninger. Også derfor fyndborsen.se klart melder ud, at der ikke kan forhandels om prisen. Derfor får du det nok ikke billigere, end hos voxon.se. Om det så er en god eller dårlig forhandler, skal jeg ikke udtale mig om.

Ang. højtalere, der er jo ingen som forbyder dig, at købe tv'et det ene sted og højtalere det andet sted.
Af Jesper_
Tak for svaret. Voxon.se er muligvis stedet, det skal købes. Der medfølger også, ligesom hos fyndbörsen, Pioneers PDP+.

Mht. højtalerne synes jeg da bare, det er træls at købe dem hos en anden forhandler, fordi der så skal betales fragt to gange... men selvfølgelig er det da billigere at købe tv'et hos voxon.se og derefter højtalerne hos fyndbörsen - det kan jeg selfølgelig godt se
Af Jesper_
Hos lcdplanet hører PDP+ garantien dog ikke med...

Tror, jeg vælger at købe skærmen hos voxon.se og højtalerne hos fyndbörsen.

Tak for hjælpen :-)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Lige en advarsel: jeg tror ikke fynsborsen har højttaleren på lager. En kollega venter stadig på sin selvom han modtog TVet for flere uger siden.
Af Arcona
Hvis du har et almindeligt audio kabel liggende, så kan du koble tv-et til dit stereoanlæg, indtil højtaleren kommer :)
Billede
Af Jesper_
yakken skrev:Lige en advarsel: jeg tror ikke fynsborsen har højttaleren på lager. En kollega venter stadig på sin selvom han modtog TVet for flere uger siden.
Tak for oplysningen. Kan godt se på deres hjemmeside, at de skriver noget med leveringstiden på varen, der er på mer än 4 dagar.
Men så er der jo mange andre steder i sverige, hvor prisen er den samme. Dvs. 990 SEK (plus fragt på 100 SEK).

Ville i ikke vælge at købe tv'et i sverige, hvor Pioneer PDP+ hører til? PDP+ er jo ikke med hos de danske forhandlere (andet end dem, der er lidt dyrere end netbutikkerne).

Prisen for 5090H+S63 (højtalerne) +fragt bliver 17000. Dvs ikke de 15000, som det kunne erhverves til med den lavere svenske krone ved køb hos fyndborsen, men det er da stadig ikke så galt?
Af urbananen
Og hvis du ikke gider vente på højttalerne, så køb da nogle andre. Hvem siger det skal være Pioneer?
Jeg bruger næsten kun anlæget, men når der går dovenskab i den, og det bare er TV-avisen jeg skal se, så har jeg sat et par små grå højttalere til som jeg havde stående.. Det virker glimrende.
Så med lidt held, kan du jo finde nogle højttalere der matcher flimmeren, og købe dem i stedet.

Hvis jeg skulle købe noget tilsvarende, var det blevet denne:
http://www.hifiklubben.dk/produkter/hoe ... _soelv.htm

-Den kan fås i blank sort
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du kan da ikke sætte to højttaler tilslutninger til den model? Dvs. effektivt så skal du have to af dem for at få stereo. Eller læser jeg teksten forkert? Der er da også kun én diskant enhed - hvor kommer stereo-billedet ind i det her?

S63 højttaleren til LX5090 er ganske velspillende - især set i forhold til hvad der ellers sidder af bras i andre fladskærme.
Senest rettet af Torben Rasmussen 05 apr 2009, 16:52, rettet i alt 1 gang.
Af Snedkerkim
Hej Jesper.

Hvor lang tid har de kørt med det tilbud. Jeg må da indrømme det er lidt tiltalende - så tror der bliver langt en bestilling mandag morgen.

Hvis du bor her vest for broen kan vi måske godt finde ud af noget med fælleskøb / halv porto på højttalerne 8)
Af Jesper_
Snedkerkim skrev:Hej Jesper.

Hvor lang tid har de kørt med det tilbud. Jeg må da indrømme det er lidt tiltalende - så tror der bliver langt en bestilling mandag morgen.

Hvis du bor her vest for broen kan vi måske godt finde ud af noget med fælleskøb / halv porto på højttalerne 8)
Bor desværre i Hillerød... Så det vil være svært med en, der bor i skjern.
Af Tadzen
Hej Jesper

Du må lige skrive hvad du ender med at gøre, jeg er også på udkig
efter samme tv, og er lidt i tvivl med hvor jeg får det købt fra.
har lige skrevet til fundborsen for at høre leveringstiden på både tv'et og højtalerne.

Jeg ved ikke lige hvor meget man kan spare ved at bestille såden et tv / højtaler sammen, men hvis det er noget der kan betale sig, så bor jeg tæt på dig (farum)
Af Jesper_
Tadzen skrev:Hej Jesper

Du må lige skrive hvad du ender med at gøre, jeg er også på udkig
efter samme tv, og er lidt i tvivl med hvor jeg får det købt fra.
har lige skrevet til fundborsen for at høre leveringstiden på både tv'et og højtalerne.

Jeg ved ikke lige hvor meget man kan spare ved at bestille såden et tv / højtaler sammen, men hvis det er noget der kan betale sig, så bor jeg tæt på dig (farum)
Altså fyndbörsens tv har jeg mailet om, og deres svar er også indsat i dette emne. De svarede, at de har 3-4 måneders kø på det. Og prisen er derfor det samme hos dem, som der står på deres hjemmeside (ca. 25000 SEK).

Hvis du tænker på, hvad vi sammen kan spare ved at bestille det, er det 500 SEK på tv'ets porto (idet den koster 1000 SEK) og ca. 100 SEK på højtalerne.
Tilsammen er det 600 SEK på porto, vi sammen kan spare. Dvs. ca. 400 kr.
Dertil skal en af os så hente et tv hos den anden samt alt andet besvær. Så om 400 kr. er det værd, er lidt svært lige at svare på.