Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har længe villet have mig et nyt fjernsyn, så nu skal det være.
Prisen må ligge mellem 5000-6000.
Jeg har læst og forhørt mig til at jeg skal vælge Panasonic Viera TH-42PX80 eller LG 42PG6000
Er der en af disse modeller der er at fortrække?
Hvis nogen evt. har andre forslag modtages de med kyshånd.

MVH Morten Rasmussen
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
PX80 vil have et par fordele ift. PG6000:
- Lidt bedre farvegengivelse, heriblandt sortniveau
- Mindre retention
- Korrekt 1080p24 håndtering

PG6000 har dog også et par esser i ærmet:
- Ét stykke glas som front
- Mere brugervenlig menu

Jeg ser PG6000 som den kosmetisk bedste, men PX80 vinder nok på det tekniske.
mollerasmussen skrev:Jeg har længe villet have mig et nyt fjernsyn, så nu skal det være.
Prisen må ligge mellem 5000-6000.
Jeg har læst og forhørt mig til at jeg skal vælge Panasonic Viera TH-42PX80 eller LG 42PG6000
Er der en af disse modeller der er at fortrække?
Hvis nogen evt. har andre forslag modtages de med kyshånd.

MVH Morten Rasmussen
Hvorfor ikke et Panasonic 42X10 (2009 modellen) ?
Af mollerasmussen
altså den her "Panasonic Viera TX-P42X10E" til 6000,-?
Vil de ekstra 1000,- være givet godt ud i forhold til hvad jeg får?
Ang. de 2 modeler fra før, er LG'en klart pænest, men vil jeg ikke blive gladest får Pana'en i længen, hvis den funktionsmæssigt er bedst? eller er forskellen på billedet minimal? For jeg vil give dig ret i at den klart er pænest.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
X10 har indbyggede DVB-C og DVB-T tunere med MPEG4 understøttelse. Det har ingen af de to andre du har kig på.

Manglen på 1080p24 håndtering i PG6000 ser jeg som en alvorlig ulempe. Hvis du vil se Blu-Ray på skærmen, så vil du nok irriteres over den hakken det medfører ikke at kunne afspille materialet korrekt. Se mere i vores afsnit om 1080p24 i denne artikel:
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1210750202
Af mollerasmussen
så altså fakta er at Panasonic Viera TX-P42X10E er det bedste TV til pengene(6000,-).
Det er ihvertfalde ikke lykkedes mig at finde andet imllemtiden.
Og mange tak for hjælpen foresten, det har jeg været yderst hjælpsomt.
Af Kief
mollerasmussen skrev:så altså fakta er at Panasonic Viera TX-P42X10E er det bedste TV til pengene(6000,-).
Det er ihvertfalde ikke lykkedes mig at finde andet imllemtiden.
Og mange tak for hjælpen foresten, det har jeg været yderst hjælpsomt.
Ja i den prisklasse så får du ikke meget bedre tv i hvert fald! Nu mener jeg nok at du skal have fat i en 42X10Y model hvis den skal have DVB-C tuner i. Ellers ender du sikkert med en parallelimporteret model som ikke har det...

Men kig i beskrivelsen om det står nævnt..

En Y model burde du kunne finde til 7000 plus minus..
Af mollerasmussen
Jeg kan meddele at jeg netop har bestilt Panasonic TX-P42X10Y.
Når jeg har modtaget det vil jeg skrive kort hvad jeg synes om det. prisen var 7200,-. 1200,- højere end jeg oprindeligt ville gå op til. Så nu skal det bare leve op til fars forventninger.
Og mange tak for hjælpen til jer der har hjulpet mig.

Morten
Af Kief
mollerasmussen skrev:Jeg kan meddele at jeg netop har bestilt Panasonic TX-P42X10Y.
Når jeg har modtaget det vil jeg skrive kort hvad jeg synes om det. prisen var 7200,-. 1200,- højere end jeg oprindeligt ville gå op til. Så nu skal det bare leve op til fars forventninger.
Og mange tak for hjælpen til jer der har hjulpet mig.

Morten
Fedt... det bliver du glad for, det er jeg sikker på.. Skriv gerne herinde hvad du synes.. sikkert andre som dig som er i tvivl :)