Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Har efterhånden kigget på fladskærm et stykke tid, men kan ikke umiddelbart finde rundt i junglen...!

Nogen forslag til en fornuftig skærm? Min. 40", MPEG4... Hvis 100hz, så skal det fungere..!

Håber i kan hjælpe mig lidt på vej!?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Panasonic G10 eller X10 afhængigt af hvad pengepungen tillader.
Af feuer_dk
Det er plasma begge to?

Hvor kan jeg finde dem, du snakker om!? Har lige prøvet at google dem, men for filan hvor er det svært at finde rundt i alle de tal og bogstaver... Hvilke tænker du præcist på!? Evt. link til hvor de kan købes!?

Tak forresten:)
Af feuer_dk
Tak...

Det ser jo umiddelbart lækkert ud. Men hvad betyder det for kvaliteten af fjernsynet, at der på det ene er 1024x768 kontra 1920x1080? Er de begge Boxer godkendt? Og hvad betyder det?

Beklager de mange spørgsmål... Vil bare være sikker på, at jeg gør et godt køb!
Af feuer_dk
Og hvordan fungerer 100hz teknologien på X10? Vil helst undgå unaturlige bevægelser...!
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Glem de der 100 Hz systemer. For det føste så er de ikke vigtige at have når der er tale om plasma-TV og for det andet, så giver det sjældent noget positivt kick til billedet. X10 har desuden ikke frame-interpolation i sin 100 Hz, så når du læser i specifikationerne at den har 100 Hz, så er det udelukkende opdateringshastigheden - der indsættes ikke kunstige frames samtidigt.

Om du har fuld HD eller ej er heller ikke vigtigt med mindre du sidder 1 m fra dit TV.

Begge TV fungerer på Boxers net.
Af feuer_dk
Så har jeg forstået det rigtigt, at der ikke kommer unaturlige bevægelser på X10, på trods af, at det eer et 100hz tv!?
Og når jeg sidder omkring 3 meter fra skærmen, så er det ligegyldigt om det har den ene eller den anden opløsning? Også hvis jeg ser HD-programmer?

Er blevet lidt hooked på X10eren, da den kan fås indenfor min økonomiske grænse - surt at være studerende!
Af MichaelF
Hej. Nu tillader jeg mig lige at tilføje et spørgsmål til dette topic, da jeg selv er i samme situation :)

Er det det værd, at give et par tusinde extra for dette tv:
http://www.tapeconnection.dk/Billede.as ... er=5060242

I forhold til dette tv?
http://www.tapeconnection.dk/Billede.as ... er=5060102

Ellers ville jeg måske vælge dette:
http://www.tapeconnection.dk/Billede.as ... er=5060221

Det er så "bare" kun 37". Jeg kan ikke helt bestemme mig :S
Mit max er egentlig 8000kr...men der er også dette tv hos Panasonic Center:
http://www.panasonic-center.dk/produkte ... p42x10.htm

Puh der er meget at vælge i mellem :)
Af xcardman
Der er meget stor forskel i billedekvalieten mellem et px80 og den nye g10. mellem et px80 og et x10 er den meget mindre. Begge god tv, men synes et g10 er noget bedre. Har set et px80 og et g10 i en stue og ikke en i butik.
Af MichaelF
koay - tak for dit svar.
Jeg synes bare det er mange penge...altså, enten 6500kr eller så 10500kr :S Hva med så med Y10? Kan det betale sig?
Af red_martians
G10'eren er uden tvivl blandt de bedste 3 42" tv der nogensinde er produceret.

X-modellen skal hedde X10Y før den er boxer godkendt. Hedder den X10E er den ikke, og du er sikker på den er parallelimporteret.

PX80'eren som du nævner, er et virkeligt kult fjernsyn, som har vundet et utal af priser, især pga. den gode brugerflade, høje farvekvaltiet,. god til SD-materiale og rigtig god lydkvalitet. X10'eren er afløseren, og har i den grad fået bedre sortniveau og er hvis den indeholder et Y boxergodkendt og godkendt til stofanet og yousee.

Du har meget svært ved at se forskel på full-HD og ikke fullHD i 42" her betyder korrekte farver oftest langt mere. (hvilket panasonic er mestre i)
Af MichaelF
Okay. Tak skal du have :)
Men det betyder vel, at jeg godt kan tage et PX80 så? For at spare lidt penge. Jeg skal flytte, så der er masser af udgifter i forvejen....

Og den X model jeg har fundet, er også X10Y, så den skulle være ok. De har den dog ikke lige på lager hos Tapeconnection.dk ....hmm