Sæt ting til salg eller efterlys brugte produkter. Flatpanels er ikke ansvarlig for handler, men IP-adresser logges i tilfælde af svindel.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Sickboy
Jeg er evt. interesseret i at sælge mit Pioneer LX5090H, primært da den bedre halvdel gerne vil have den lidt tyndere model KRP 500A og jeg gerne vil have den separate mediaboks. Og så skal det jo snart være inden Pioneer ikke leverer flere TV ;)

Den er ISF kalibreret og er med en 5 års X-TRA forsikring gennem Fona. Der medfølger iøvrigt orginalt vægbeslag samt emballage. TV'et er fra sidst i august sidste år.

Hvad kan jeg få for sådan en? Nyprisen idag for det hele ville ca. være 25000, vel at mærke, hvis man køber IKKE parallelimport.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
En ny har kunnet erhverves fra Sverige til ca. 15.000 kr. inkl. en 2-årig dansk Pioneer on-site garanti. Da din er kalibreret (hvem har gjort det?) burde du kunne få det samme for den - måske lidt mindre, alderen taget i betragtning.
Af Sickboy
Er du sikker på man stadig kan få den i Sverige for ca. 15000? Jeg synes det billigste jeg kan finde på prisjakt.se er til omkring 16500kr.
Den er kalibreret af AV-Precision. Jeg kan vel også få lidt for vægbeslaget og den 5 års forsikring, som kan overdrages til den nye ejer.
Senest rettet af Sickboy 31 mar 2009, 21:20, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Personligt ville jeg ikke betale noget for den ekstra forsikring. Pioneer TV kan ikke udskiftes om blot ét år, så hvis TVet fejler, ville en privat indboforsikring med elektronik-skade være et bedre køb, da du ikke skal spises af med hvad Fona har i deres sortiment. Det er ret usandsynligt at Pioneer vil have reservepaneler i deres sortiment til 4 år endnu (de sidste 50" er efter sigende produceret), så hvis der bliver bøvl med selve panelet, så er skærmen nok død.

Hvis vægbeslaget er originalt, så er det omkring 1000 kr. værd. Kalibreringen har du jo nok givet 2800 for, men i dag vil den være skredet lidt (men dog langt bedre end hvad du får ved et nykøb).

Jeg synes stadig ikke at 15-16.000 kr. er et urealistisk bud på hvad man kan forvente at få for en 1 år gammel skærm. Men du kan jo prøve at prissætte den højere og se om der er nogen der bider på.

Edit: Nej, svenskerne har ikke skærmen på lager længere, så hvad den ender med at koste når de får den ved jeg ikke. Den er heller ikke på lager herhjemme for tiden, hvor udsalgsprisen ligger på godt 19.000 kr. Netprisen på LX5090H i Sverige er ca. 16.200 kr. hos Fyndborsen.se
Af Sickboy
Det med forsikringen har du nok ret i ;)
Kalibreringen er ikke mere end 1 måned gammel, så den er nok ikke skredet.
Jeg må indrømme at jeg nok havde forventet en pris omkring de 18000kr. Den har absolut 0 skrammer og ingen døde pixels. Men måske er jeg for optimistisk. Måske skulle jeg vente med at sælge til man ikke længere kan få fat i dem, og så håbe på en lille prisstigning. Så kunne jeg jo bare købe KRP 500A nu.
Af Sophus009
Er lidt ny i det med fladskærme, men hvad er den optimale afstand til den 50" du har....? Kunne muligvis være interesseret.....
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg skal ikke udelukke at nogen er interesserede i at give 18.000 kr. for den, men jeg ville personligt ikke springe på en 1 år gammel skærm til den pris. Kalibreringen bør du nok fremhæve, som værende 1 måned gammel når du sælger. Desværre så er der jo ingen garanti for at den nye køber har samme udstyr som du, så det vil nok ikke være et "perfect match". Men du har jo et yderligere argument og det er at LX5090 er ret svær at opdrive for tiden ;)

Edit: Jeg sidder selv 3.5 m fra mit LX5090, men kan sagtens rykke tættere på uden at det gør noget. Med det analoge antennesignal er afstanden acceptabel, hvis man ikke lige ser på nogle voldkomprimerede TV-signaler.
Af NazmDK
Yakken.. Så vidt jeg ved, så vil Pioneer have reservedele en del år endnu! :D Men lige Panel, det kan være den kniber der!
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
det er jo også det jeg skriver?
Brugeravatar
Af truehorses
Surfede lidt rundt igår og så på
www.komplett.dk omtalte Pioner model for knap 17.000
( dog uden ht og fod/vægbeslag ) men nyt er det jo ihvertfald...
De skulle have ca. 48 stk på hånden (ubekræftet iflg. hjemmesiden )
men da værd at gå efter.....
Af Sickboy
Sophus009 skrev:Er lidt ny i det med fladskærme, men hvad er den optimale afstand til den 50" du har....? Kunne muligvis være interesseret.....
Jeg sidder 3m fra skærmen. Det er perfekt selv til almindelig SD fra min Zaptor.
Og så skal det lige siges at TV'et IKKE er et år gammelt. Den er nærmere ½ år. Eller helt nøjagtig 7 måneder ;)

Og så lige vedrørende Komplett. Så vidt jeg ved er det parallel import. Så kan man jo så diskutere, hvor meget det betyder. Jeg vil sige at med et TV til ca. 20000 ville det have betydning for mig. Jeg synes det giver en vis tryghed at have Pioneer i ryggen, hvis den nu skulle gå i stykker. Men igen, så er det jo en smagsag ;)
Af Sickboy
Filip_kbh skrev:
Men du har jo et yderligere argument og det er at LX5090 er ret svær at opdrive for tiden blink
Det ser ellers ud til at Elgiganten har den til ca. 18.000 - http://www.elgiganten.dk/is-bin/INTERSH ... EOqw803xiY[/url]
Så er 18000 vel også en rimelig pris med ISF kalibrering, vægbeslag og forsikring.
Og så er den i El Giganten garanteret parallel import ;)
Af Sickboy
Eller måske 17500 så da ;-)