Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg ved ikke om det er det rette sted at stille dette spørgsmål, men jeg prøver lige.

Har lige købt ny skærm med Full HD.
Ved I hvilken indstillinger der er bedst til en Wii. Man kan vælge 576i/50 Hz eller 480i/60 Hz.?

Har lige fundet et Component kabel til Wii ved AV-cables.dk. Vil man få et meget bedre billede med dette end med det originale kabel?

Hvis man bruger dette kabel, er det så der man vil kunne vælge ED TV/HD TV (480p) på Wii'en. Dette felt er pt. inaktivt.
Brugeravatar
Af Filip_kbh
Uden at vide noget specifikt om Wii, kan jeg da fortælle dig at

1) 576i/50 Hz er den europæiske PAL-standard for SD (standard definition)-billeder

2) 480i/60 Hz er den amerikanske NTSC-standard for SD-billeder. Opløsningen er lidt lavere og giver derfor et lidt utydeligere billede.

MEN - jeg mener at du bør kunne indstille din Wii-konsol til at outputte et 720p-signal som du kan se her: http://www.gamersreports.com/news/5352/ ... 0p-update/

Du skal nok bare opdatere din Wii-konsols firmware. Se i manualen hvordan du gør - eller søg på google.
Af jimsim
Hehe... den virker stadig :D Du skulle bare lige have ventet til i morgen med at poste den. :p