Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af red_martians
Tror det er en stavebøf

umiddelbart kanj jeg ikke se hvorfor der skulle laves en Y-model, når nu E-modellen burde kunne det hele.
Giver mere mening i de små størrelser, hvor E-modeller mangler DVB-C-tunere og mpeg4.
Men tror ærligt ikke at der findes en Y-model, og at det bare er Fona der har været for hurtig på tasterne.
Af Kratz
Kan man være helt sikker på at E modellen har en DVB-C tuner som passer til det danske marked?
Det har i hvert fald tidligere været diskuteret, at det er vigtigt at få en Y model for at sikre den virker i Danmark, ligesom den engelske B model kun duer til deres Freesat.
Af red_martians
Så vidt ejg ved er det kun C og X-modellen der findes som Y-model.
De større modeller burde være ens.
Af TYBO
C og X modellerne skal være Y for at der er DVB-C tuner i....MEN.
G modellerne er meget mere interessante da der er DVB-C tuner i deres EU model (E).
Dvs. man kan købe dem i england og tyskland og så stadig have DVB-C tuneren.
Det får så også prisen på G modellerne ned meget hurtigere da de ikke kan holde prisen høj i norden pga parallelimportede modeller har samme tuners.

Skulle ikke undre mig hvis G modellerne og X modellerne snart får samme pris.
Af Kratz
He he, nå det er sådan det hænger sammen!
Så blev jeg så meget klogere ;)
Jeg tror du har helt ret i, at det bliver svært at holde et højt prisniveau for X og C modellerne, hvis parallel import af G og V modellerne presser prisen på disse ned. Hvis prisforskellen er minimal er det tvivlsomt folk vil købe C og X modellerne.
Brugeravatar
Af radiomand
Hej TYBO

Modellen der sælges i England TX-P42G10B har ingen DVB-C tuner. ingen VHF i analog tuneren + lyd mf i UHF tuneren 6,5, hvor den i danmark er 5,5, dvs at der ikke er lyd på når den analog tuner bruges.
Af TYBO
Radiomand: jeg skriver jo også at man skal se efter E modellen.
E modellen i england har jo også DVB-C tuner.

Jeg nævner vist ikke B modellen nogen steder :)
Senest rettet af TYBO 31 mar 2009, 11:40, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af radiomand
Modellen der sælges gennem Panasonic England hedder TX-P42G10B, og ja der er nogle net butikker der har Parallel importeret fra "fastlandet" altså E modellen, og hvis du købe sådanne køber du jo parallel/parallel import, og så bliver det jo sjovt når de går istykker.