Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg vil godt starte med at takke Rasmas Larsen for hans test, som kan være tl god hjælp når man skal ud at have nyt tv.

jeg er dog i den situation at skulle have et 32" fladskærm (ikke plads til større) Og vil gerne have en i god kvalitet.

da mine signaler er er dvb-t, viasat parabol og dvd indimellem , er mest vigtige overhovedet hvordan skærmen klare sig ved sd- signaler.

Alså evnen til god opscalering og støjreduktion ved tvilvsomme sd- signal kvalitet.

Men dette emne bliver næsten altid let og elegant sprunget over, eller beskrevet meget udeltalieret.

er der ikke andre end mig der tillægger dette stor betydning?

Har flertallet allerede hd-signaler og blueray?

MVH
Af xcardman
har du ikke plads til et 37 tommer, for netop ved SD signal og dvd er plasma klart bedst.

vi har ikke kun blu-ray eller HD, derfor foretrækker mange plasma.
der giver stort set et billede som et crt tv
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det er en god pointe. Jeg har kigget et par af anmeldelserne igennem og det er vist smuttet lidt. Rasmus har adskillige SD-kilder koblet til skærmen under testen, så han vil godt kunne udtale sig om kvaliteten. Mange af de billeder du ser i testen er også knipset med SD-kilder såsom DVB-S signaler.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Jeg skal tænke lidt over det. Indtil nu har jeg kun beskæftiget mig med SD i dybden, hvis skærmen enten performere ekstraordinært godt eller virkelig dårligt.