Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Mht.opdatering af købsanbefalingerne, hvor Panasonic G10 serien bliver anbefalet og de udgåede modeller herunder PX80 naturligvis er blevet fjernet:

Er X10 serien, som prismæssigt og vel også billedmæssigt ligger tættere på den tidligere anbefalede PX80, ikke at anbefale? Er billedet på X10 ringere end PX80?

Håber fortsat på et review af X10 serien. Jeg synes ikke at prisforskellen på 3 kilo mellem X og G er triviel..
Af xcardman
har selv et px80 og har været super glad for det. Det er lige et 1 år nu.
Har lige solgt det til fordel for en pio 5090H.

men har sat en 46g10 op i dag hos en ven, kan sige med det samme at det er langt bedre end mit px80 på alle områder.

så hvis man har pengene, så køb en g10 model. Har ikke set x10 live, men dem som har set det, siger det lige er en tand bedre end px80.
husk selv et px80 slå rigtig mange lcd tv i billedekvaliet. Bare fordi der er kommet en ny model, så er et px80 stadig et fremragende tv.
forstå ikke der bliver solgt lcd tv i denne prisklasse. Hvis man vil have et godt billede.
Af TYBO
Synes desværre at X10s design er alt for kikset.
Får ondt i øjene af at se på det der flimmer der er lige under logoet.
Brugeravatar
Af herbstmeister
Det er muligt, at X10 ikke når G10's eller Pio's niveau billedmæssigt. Det har til gengæld en meget forbrugervenlig pris, og noget de andre serier ikke har; en 37" model. Dette er en ikke uvæsentlg faktor for nogle (undertegnede incl, der har WAF at tage hensyn til ;) ).

Det undrer mig derfor også, at der ikke findes et 37X10 i købsanbefalingerne. Det er vel stadig et produkt, man kan godt anbefale at købe.
Er man decideret ude efter et 37" er G10, jo ikke en konkurrent og så må man jo sammenlign med LCDerne.
Af Marqzen
Designet på X10 og G10 er stort set identisk ikke?
Af Kief
Marqzen skrev:Designet på X10 og G10 er stort set identisk ikke?
Yup...
Af red_martians
#Marqzen: Jo det er måske identisk, men går man tættere på de to modeller, syner G10'eren af langt mere. Den er mere elegant, og har ikke den samme pukkel i bunden som X10. Sølvlisten er indlagt i skærmen og ligner næsten metal, hvor at X10 tydeligvis er en plastikbørge der er klistret på. Samlingerne er også noget flottere, og rammen er noget tyndere.
X10'eren er udseendesmæssigt ret samsung, hvor jeg faktisk finder G10'eren forholdvis elegant og noget flottere udført.
Af TYBO
Øøøøhhh Samsung er da LANGT Panasonic overlegen på designet.
Af xcardman
samsung er rigtig flot når deres tv er slukket. De er dog blevet bedre

men det kan jo være deres nye led overrasker, men det har jo ikke local dimming. Der skal man op i deres top model til over 20.000 kr. eller deres gammel serie 7, som ikke er den bedste til sd signal.
så tvivler på billedkvaliteten får et stort løft.

men det kan jo være der kommer en test her på siden
Af Marqzen
red_martians skrev:#Marqzen: Jo det er måske identisk, men går man tættere på de to modeller, syner G10'eren af langt mere. Den er mere elegant, og har ikke den samme pukkel i bunden som X10. Sølvlisten er indlagt i skærmen og ligner næsten metal, hvor at X10 tydeligvis er en plastikbørge der er klistret på. Samlingerne er også noget flottere, og rammen er noget tyndere.
X10'eren er udseendesmæssigt ret samsung, hvor jeg faktisk finder G10'eren forholdvis elegant og noget flottere udført.
Cool. Jeg har kun set billeder.