Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af kongkasper
Hej eksperter!

Nu har jeg fulgt forummet i nogle måneder og stor ros til jer alle for vejledning samt god viden. :-)

Har besluttet at mit 2år gamle KDL-32P2530 skal skiftes ud med noget nyt.

I den forbindelse har jeg kigget på mange emner, både Panasonics 2009 line-up samt Samung og mit elskede mærke; Sony.

Har derfor et par spørgsmål til jer:
Er Z4500 virkelig de ekstra penge værd i forhold til den nye W5500?

Er det stadig sådan at man skal transportere Plasma på en bestemt måde (stående) for ikke at skade panelet?

Jeg er lidt bange for at købe Samsung da man læser om mange problemer, blandt andet her på forum om støjende coolers, TV-guides der ikke virker optimalt og at man ikke kan skifte kanalpladser på den digitale tuner osv. Kan det virkelig passe der er så ringe bygningskvalitet på Samsungs tv?

Ved godt det er en lidt lang smøre.

Tak for jeres tid.

mvh
Kasper
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
De meldinger jeg har læst omkring Z4500 er positive, men konklusionen er generelt, at 200 Hz systemet ikke bidrager med det helt store i forhold til 100 Hz systemerne fra Sony. Billedmæssigt er det dog en skærm der klarer sig flot og generelt får en del ros.

Jeg har ikke selv så mange erfaringer med W5500 endnu, men hvis den følger takterne fra ZX1, der også er en af de nyere skærme fra Sony, så ser det ud til at Sony endeligt har fået styr på det lidt ærgerlige slør der har været i de mørke farver.

Ja, det anbefales stadig at transportere plasma stående. Der sker som sådan ikke noget med selve panelet ved at ligge det fladt, men stød kan knække glasset.
Af kongkasper
Tak for svaret. :)

Dét der måske har skræmt mig lidt er at man altid har fået at vide at man ikke må 'hælde' en plasme mere end 15% og at man ikke må transportere dem på andre måder end stående på en palle f.eks.

Men hvis dette ikke er et issue mere, og når jeg kun bruger mit tv til DVD, Blu-ray samt tv (Analog lige pt. men Digitalt til efteråret) så er det sædfølgelig hver at overveje.
Af okej
Hej Hej

Z4500 vs. W5500 kigger jeg også på, skal faktisk kigge på netop de to i duel hos Cinemagic én af dagene :D

Men var der ikke noget med at i her på flatpanels skulle rewieve/teste W5500 ?
Af lennon
kongkasper skrev:Tak for svaret. :)

Dét der måske har skræmt mig lidt er at man altid har fået at vide at man ikke må 'hælde' en plasme mere end 15% og at man ikke må transportere dem på andre måder end stående på en palle f.eks.

Men hvis dette ikke er et issue mere, og når jeg kun bruger mit tv til DVD, Blu-ray samt tv (Analog lige pt. men Digitalt til efteråret) så er det sædfølgelig hver at overveje.
Til dt brug ville jeg vælge et af de nye Panasnic plasma, - da den ganske enkelt har lidt bedre billedkvalitet .
Af kongkasper
Jeg må også indrømme at jeg seriøst overvejer en G10E.
Som jeg har nævnt tidligere er jeg bare lidt nervøs med henblik på transporten.
Man kan vel ikke bare smide den bag i bilen kan man?
Én ting er at skærmen tager skade ved stød/slag - men almindelig transport?
Af lennon
Som Rasmus Larsen skriver, så bunder plasmas skrøbelighed under transport ene og alene i den meget tynde glasplade,som er foran panelet.Den er temmelig sårbar, hvis enheden ligger ned, og der feks køres over en større sten .

Men hvis du køber på nettet får du den jo leveret, - og ellers kan en trailer,en europalle og noget tov løse problemet . .
Af kongkasper
De lyder jo fristende.

Nu venter jeg i hvert fald lidt til de nye Samsung modeller kommer ud.
Det kunne jo være de havde forbedret byggekvaliteten. :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
okej skrev: Men var der ikke noget med at i her på flatpanels skulle rewieve/teste W5500 ?
Jeg har det ikke helt på plads endnu. Jeg skal formentlig tale med Sony her en af dagene. Derefter ved jeg nærmere omkring blandt andet W5500.
Af farbruun
Så et W5500 i Fona i lørdags

pivpiv - det var designmæssigt en skuffelse...
Af kongkasper
Synes også Sony's design begynder at være lidt trivielt.
Det er bla. også derfor man kunne overveje Samsung, men synes virkelig billedet er godt på et W5500, dog er det jo svært at bedømme når man står i forretningen.
Af Kief
kongkasper skrev:Synes også Sony's design begynder at være lidt trivielt.
Det er bla. også derfor man kunne overveje Samsung, men synes virkelig billedet er godt på et W5500, dog er det jo svært at bedømme når man står i forretningen.
Synes Samsungs kommende LED 7'er serie (også 6 og 8 ) ser cool ud.. 2,9 cm dybt og måden det hænges på væggen er fedt.. så kommer det helt tæt op af væggen (eftersom indgange også vender nedad)

De kan sq noget Samsung.. Prisen er dog stadig ret høj, men lad os håbe at priserne falder - ligesom med Pana'erne - så snart flere og flere begynder at forhandle dem..
Af kongkasper
Som jeg bævnte tidligere er jeg bare lidt nervøs for holbarheden i Samsung.

Der har været så mange problemer med de gamle, så ved ikke helt om jeg tør tage chancen - billedmæssigt er de ellers kommet rigtig godt med synes jeg. :)