Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Pengzi
Hej CFE,

Jeg kan se at den iflg. flatpanels.dk har en 8 ms (g2g) S-IPS (LG.Philips LM201 W01) panel. Der kommer samtidig en nye 20" widescreen (Dell 2007FPW), som jeg overvejer at købe. Det ser dog ud til at Dell vil først sælge alle deres 2005 FPW inden deres 2007 udgave kan erhverves. Er der en herinde som ved hvornår en 2007FPW kan købes (forhåbentlig ikke først i 2007 :) )?
Af CFE
Jeg ved ikke supermeget om paneler, men det du nævner er det et af de nye S-IPS paneler?
Og hvor godt er det sammenlignet med S-PVA?
Af CFE
yakken skrev:Hverken S-IPS eller S-PVA er nye teknologier. De har været på markedet længe og du kan læse om dem her:
http://www.flatpanels.dk/paneltek.php
Jaja det er meget fint, men der findes jo mange typer S-IPS paneler, den skærm jeg sidder med nu er over 2 år gammel og har også et S-IPS panel, kom ikke og sig Dell skærmen benytter akkurat det samme, hvis man ser bort fra størrelsen.

Jeg ville vide om Dell skærmen beyttede et af de nyeste S-IPS paneler ligesom denne skærm vist gør: http://www.behardware.com/articles/610- ... ms-tn.html
"SA-IPS"
Af CFE
Forresten er det ikke 2007FP men 2007FPW, altså widescreen modellen der benytter et LG.Philips LM201 W01 panel (det samme som NEC 20WGX2). 2007FP er ikke at finde under panelsøgningen :/
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Jeg opdaterer databasen indenfor få dage, blandt andet med samtlige af de nye Dell skærme :)

Jeg har ikke fået tjekket helt op på alle sammen, men vender lige tilbage når det er gjort med nærmere information.
Af tmo720
CFE skrev:http://accessories.euro.dell.com/sna/Pr ... sting.aspx

Overvejer kraftigt at investere i denne skærm, vil dog gerne vide lidt mere om, hvilket panel den f.eks. benytter og om der findes bedre skærme til samme pris?

ville også være lækkert hvis nogen havde en anmeldelse.
Jatak - sådan en anmeldelse står jeg også frygteligt og mangler. Jeg skal køre min. 1600x1200 og er i tvivl om det skal være Samsung 204b eller Dell 2007FP. De virker meget ens - Dell'en har flere tilslutninger, men Samsung har bedre opdateringshastighed - det er ret svært at sige hvad der er bedst. Det ender nok med at man er nødt til at købe en af hver ;-)
Af CFE
mellem de to du nævner tmo720 ville jeg klart tage Dell skærmen, den har et S-IPS panel med bedre farver og billedkvalitet end 204b som har et TN panel der er best til spil.
Dermed ikke sagt at Dell skærmen er dårlig til spil, jeg ville klart vælge den pga. billedkvalitet. Anyway du kan læse mere om forskellene på S-IPS og TN under panelteknologier.
Af tmo720
CFE skrev:mellem de to du nævner tmo720 ville jeg klart tage Dell skærmen, den har et S-IPS panel med bedre farver og billedkvalitet end 204b som har et TN panel der er best til spil.
Dermed ikke sagt at Dell skærmen er dårlig til spil, jeg ville klart vælge den pga. billedkvalitet. Anyway du kan læse mere om forskellene på S-IPS og TN under panelteknologier.
Hej CFE - tak for din feedback. Jeg havde ikke lige tænkt over det med paneltyperne, men du har jo helt ret i og jeg hælder nok også mest til Dell, men nu jeg jeg så opdaget Viewsonic 2030b, som minder meget om de to andre og har 1000:1 i kontrast, men har MVA-panel. De er vist kun gode hvis det også har 'overdrive', men det tror jeg ikke det har. Prad.de og Viewsonic.com har ikke information om det.
Af CFE
tmo720 skrev:Hvis ikke alle har hørt det så har hele 07-generaitonen af Dell-skærme 'banding'-problemer. Dell har indrømmet det og siger at vi lige skal vente et par uger med at købe så man er sikker på at få en skærm med ny firmware: http://forums.us.dell.com/supportforums ... e.id=57101
Tusind tak for den information!
vidste slet ikke der fandtes sådanne problemer

anyway jeg er lige pludselig blevet meget i tvivl om jeg skal vælge Dell 2007FP eller en NEC LCD2170NX
Rasmus Larsen skrev:Jeg opdaterer databasen indenfor få dage, blandt andet med samtlige af de nye Dell skærme smil

Jeg har ikke fået tjekket helt op på alle sammen, men vender lige tilbage når det er gjort med nærmere information.
Jeg venter stadig :)
Af tmo720
CFE skrev:Tusind tak for den information!
vidste slet ikke der fandtes sådanne problemer

anyway jeg er lige pludselig blevet meget i tvivl om jeg skal vælge Dell 2007FP eller en NEC LCD2170NX
Jeg har lige bestilt to stk. 2007FP hos Dell og fik dem handlet lidt ned. De har lovet mig at problemet ikke er i Danmark da de først har fået skærmene senere end de meste af resten af verden, men nu ser vi. Jeg tjekker når jeg modtager dem og så kan de få dem i hovedet hvis der er ballade ;-)
Af CFE
tmo720 skrev:Jeg har lige bestilt to stk. 2007FP hos Dell og fik dem handlet lidt ned. De har lovet mig at problemet ikke er i Danmark da de først har fået skærmene senere end de meste af resten af verden, men nu ser vi. Jeg tjekker når jeg modtager dem og så kan de få dem i hovedet hvis der er ballade ;-)
du er meget velkommen til at skrive et review når du modtager den, find evt. inspiration i andres reviews!