Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvor ser du at der er tale om HD? Det er blot dekoderkortet fra Yousee der indsættes - det er ikke HD pr. default.
Af Rune..
Læste det i en folder yousee smed i min postkasse for et par uger siden, men så har jeg vist misforstået det salgstricks de lokkede med..
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Deres egen boks er en HD boks, men de har rent faktisk ikke ret mange HD kanaler at vælge imellem i deres sortiment. Langt de fleste er blot SD kanaler i digital kvalitet.
Af Rune..
Der kan bare se, så blev jeg jo det klogere.. :)

Men tak for svaret.
Af Zubuu
Var her den anden dag på Sjælland hvor jeg fik fornøjelsen af at se det i aktion. Billedet så meget overbevisende ud især HD materialet var flot. Fik mulighed for at se noget SD materiale som blev hentet via PS3. Igen var det ganske fint men synes måske ikke det er den bedste gengivelse af SD jeg har set!

Sælgeren på fisketorvet fortalte at der højst sandsynligt senere ville være mulighed for mpeg4 understøttelse men at dette kun ville komme til dvb-t tuneren og ikke c. Dog føltes det lidt som om han ikke havde helt styr på tingene for spurgte ham hvilke lydudgange den havde og han fortalte den kun havde alm. phono. Men har senere selv fundet ud af den også har digital hvilket er et krav fra min side til et nyt tv.
Af AsgAr
Jeg er (som et par andre, kan jeg høre :) ) blevet fristet af det nye Pantheon tv, men har i lang tid haft Samsungs LE32A656 tv i kikkerten. Jeg kan måske komme i fields og se Pantheon'et i aktion, men det er ikke sikkert, så er der nogen, der kan give en sammenligning?

Det skal gerne være godt til PS3, da jeg gerne vil have en lidt federe oplevelse, end med mit SD tv :D
Af bonielse
Har nu set skærmen og snakket med sælger i Fields.

Det ser ud til at det bliver noget "externt" der kan tilføjes for MPEG4 - a'la PMCIA kort. Zepto skulle være i geng med tests. Men noget forventet prisleje kunne jeg ikke få. Generelt mente han, at en ekstern box (som tuner) var det bedste :o Han kan jo have ret hvis man ser på at der kommer bedre modtagere hele tiden - og det er en gang billgere at skifte en boks frem for fjernsyn. Men alligevel - jeg vil gerne slippe for den ekstra boks.

Da jeg har YouSee kunne jeg da godt "nøjes" med MPEG2, da der kun er få HD kanaler lige nu. Men hvem siger jeg bliver boende, og så får jeg måske bruge for en MPEG4 til f.eks. Boxer.

Jeg tror ikke Zepto får solgt mange at de skærme; mangel på MPEG4 holder folk fra. Og de har da også stadig introduktionstilbud som ellers var for "kun 100 stk".

Hvis de kommer med en MPEG4 model snart kan det være det bliver en Zepto.

/Bo