Log ind med sociale netværk

22 mar 2009, 09:04

Den har været oppe og vende indtil flere gange her i forum, også for nyligt. En søgning vil give lidt mere indsigt emnet.
Nu er det meget svært at spå - især om fremtiden - men udover Pioneer er der ingen tegn på nogen af de øvrige spillere vil trække sig ud af markedet.
Derudover er vi stadig nogle stykker som mener, at de bedste plasmaskærme er blandt de bedste skærme generelt.

Nu er det meget svært at spå - især om fremtiden - men udover Pioneer er der ingen tegn på nogen af de øvrige spillere vil trække sig ud af markedet.
Derudover er vi stadig nogle stykker som mener, at de bedste plasmaskærme er blandt de bedste skærme generelt.
									  22 mar 2009, 09:55

Både de plasma og de LCD skærme du køber i år er yt om 2 - 3 år. For der konstant nye og bedre skærme.
Kigger du 5 - 10 år frem er det mit gæt at både Plasma og LCD er yt. Afløst af nye og bedre teknokogier.
Skal du ud og købe en fladskærm i dag er hverken Plasma eller LCD yt. Så gælder det om, at vælge den skærm der opfylder dine ønsker bedst. Og her kommer begge typer i betragtning.

Kigger du 5 - 10 år frem er det mit gæt at både Plasma og LCD er yt. Afløst af nye og bedre teknokogier.
Skal du ud og købe en fladskærm i dag er hverken Plasma eller LCD yt. Så gælder det om, at vælge den skærm der opfylder dine ønsker bedst. Og her kommer begge typer i betragtning.
									  22 mar 2009, 10:50

http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1220975428
Hvis du rent faktisk har nogle argumenter for hvorfor det skulle være yt, så lytter jeg dog gerne.

alsoe skrev:Eller er det ??? nogen der ved om Plasma er ved at være Passé...Hvad baseres den temmeligt usaglige kommentar på? Hvis det blot er en idé du har fået i hovedet, så vil jeg henvise dig til de mange mange ... MANGE tråde der handler om plasma TV her i forum, eller evt. til vores artikel om plasma vs. LCD:
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1220975428
Hvis du rent faktisk har nogle argumenter for hvorfor det skulle være yt, så lytter jeg dog gerne.
									  28 mar 2009, 10:53

Jeg skal selv købe tv og har samme tanker men må bare hoppe på vognen og tage det som det kommer... om 3 år har jeg sikkert alligevel købt et andet tv

alsoe skrev:Til YakkenVil tilslutte mig koret som siger at der hele tiden kommer noget nyt. I dag er det måske plasma, i morgen er det LED og i overmorgen er det OLED... om ti dage måske noget helt andet.. Man kan ikke fremtidsikre sig når det gælder tv, så du må bare købe det der passer til dig og dine behov i dag og så nyde et dejligt tv (selv om de bliver billigere, større, tyndere osv)
JEG siger ikke det er yt jeg spørg bare, eftersom jeg under et større selskab overhørte en mandsperson tale om det...Det er ikke et postulat bare et spørsmål
Jeg skal selv købe tv og har samme tanker men må bare hoppe på vognen og tage det som det kommer... om 3 år har jeg sikkert alligevel købt et andet tv
									  28 mar 2009, 14:34

alsoe skrev:JEG siger ikke det er yt jeg spørg bare, eftersom jeg under et større selskab overhørte en mandsperson tale om det...Det er ikke et postulat bare et spørsmålJamen det er da også fint, at du overhørte det, men var der ikke lidt flere ting du kunne bidrage med? Eller er det nok at vi blot siger "Nej, det er ikke yt"? Dit korte spørgsmål lægger jo ikke just op til, at man bruger super meget tid på at forklare hvorfor...
									  29 mar 2009, 16:10

Til yakken
Jamen det var egentlig det eneste JEG havde brug for at vide i og med jeg ikke vil bruge flere tusind på et tv der MÅSKE kunne være yt inden for 1 år....synes bare det er dybt useriøst af dig kalde mit indlæg usagligt fordi det ikke krævede en laaaang forklaring..
Bare min mening, men tak til de af jer som har svaret 8)

Jamen det var egentlig det eneste JEG havde brug for at vide i og med jeg ikke vil bruge flere tusind på et tv der MÅSKE kunne være yt inden for 1 år....synes bare det er dybt useriøst af dig kalde mit indlæg usagligt fordi det ikke krævede en laaaang forklaring..
Bare min mening, men tak til de af jer som har svaret 8)
									  29 mar 2009, 16:25

Du kan sagtens smide pengene i plasma-TV. I vores artikel om plasma vs. LCD er fordele og ulemper ved begge teknologier remset op, men hvis vi fokuserer udelukkende på billedkvalitet og "bang for the buck", så er plasma helt klart vinderen. LCD-teknologien har en række sygdomme at kæmpe med, som ikke kan løses med den nuværende teknologi, så det spås ikke at LCD overhaler plasma inden den næste teknologi kommer og overtager tronen (pt. lader det til at OLED er det man ser frem til - om adskillige år!).

29 mar 2009, 16:28

alsoe: Tænk på når LCD så bliver erstattet med en anden teknologi, så er dit LCD tv jo også "yt"
Så køb du roligt plasma, hvis det er det du vil..
Men lad ikke "yt" være grunden til du vælger det fra
Næste gang går jeg over til plasma, har et 32R51 samsung lcd tv som jeg købte i 2005.. og har nu kig på panasonic 42G10..
Satser meget på at jeg kan have det i næste uge

Så køb du roligt plasma, hvis det er det du vil..
Men lad ikke "yt" være grunden til du vælger det fra
Næste gang går jeg over til plasma, har et 32R51 samsung lcd tv som jeg købte i 2005.. og har nu kig på panasonic 42G10..
Satser meget på at jeg kan have det i næste uge
									  29 mar 2009, 17:30

Man kan sige at dem som vælger og sige plasma er yt. De vælger også den bedste billedekvaliet fra. 
Når 2009 er forbi, så kan panasonic ser tilbage på et år hvor plasma er blevet in.
panasonic skulle nok være kommet med en model som havde dvb-c tuner i tidligere. Men danmark er jo ikke det største markedet.
hurra til pan og samsung, samt lg for holde fast i plasma. LG stopper nok også. grunden til det er produktions omkostninger. Ikke fordi lcd levere en super billedekvalitet.
top modeller med rigtig led er blevet gode, men de koster kassen. Så det er jo ikke dem folk køber.
plasma giver bare et mere korrekt billede. Oled bliver sikkert godt, teknologi ligner også mere plasma end lcd.

Når 2009 er forbi, så kan panasonic ser tilbage på et år hvor plasma er blevet in.
panasonic skulle nok være kommet med en model som havde dvb-c tuner i tidligere. Men danmark er jo ikke det største markedet.
hurra til pan og samsung, samt lg for holde fast i plasma. LG stopper nok også. grunden til det er produktions omkostninger. Ikke fordi lcd levere en super billedekvalitet.
top modeller med rigtig led er blevet gode, men de koster kassen. Så det er jo ikke dem folk køber.
plasma giver bare et mere korrekt billede. Oled bliver sikkert godt, teknologi ligner også mere plasma end lcd.
									  29 mar 2009, 21:20

Plasmateknologien bliver ss. ikke forbudt, men kravene til forbrug, bliver lagt så højt, at plasma ikke vil kunne overholde det.
PS
Så vidt jeg husker, har jeg læst et eller andet sted, at Panasonic tilbyder lcd-tv op til 42' på visse markeder - wonder why!?
Men, hvad der sker i fremtiden BØR UNDER INGEN OMSTÆNDIGHEDER have indflydelse på, hvad du vælger i dag.

alsoe skrev:Eller er det ??? nogen der ved om Plasma er ved at være Passé...Alene pga. strømforbruget vil plasma nok være "yt". Der vil før eller siden blive stillet krav til tvs strømforbrug, og disse krav vil plasma ikke kunne indfri. Så snart alle større lcd-producenter er hoppet på led-vognen, vil politikkerne spørge sig selv om, hvorfor forbrugeren skal have lov til at købe en teknologi, der forbruger så meget mere strøm! På samme måde som den traditionelle 100 watt glødepære bliver forbudt til fordel for sparepære, SELV om mange mener, at glødepæren giver langt det bedste lys.
Plasmateknologien bliver ss. ikke forbudt, men kravene til forbrug, bliver lagt så højt, at plasma ikke vil kunne overholde det.
PS
Så vidt jeg husker, har jeg læst et eller andet sted, at Panasonic tilbyder lcd-tv op til 42' på visse markeder - wonder why!?
Men, hvad der sker i fremtiden BØR UNDER INGEN OMSTÆNDIGHEDER have indflydelse på, hvad du vælger i dag.
									  30 mar 2009, 14:34

Nu kan jeg ikke huske hvor meget mindre strøm en LED skærm bruger i forhold til en traditionel LCD skærm, men ellers har debatten i hvert fald tidligere været noget forfejlet, da de kære politikere ikke har forstået forskellen på peak forbrug og gennesnits forbrug af plasma skærme. Plasma skærme bruger ikke væsentligt mere strøm end traditionelle LCD skærme. 
Nu har blandt andet Panasonic lanceret 2009 plasma skærme som bruger væsentligt mindre strøm end deres 2008 modeller, så jeg tror ikke det sidste er sagt i denne sag.
Det bliver i hvert fald, på nuværende tidspunkt, en temmelig dyr affære for forbrugerne hvis man vil forbyde alt andet end LED LCD skærme...

Nu har blandt andet Panasonic lanceret 2009 plasma skærme som bruger væsentligt mindre strøm end deres 2008 modeller, så jeg tror ikke det sidste er sagt i denne sag.
Det bliver i hvert fald, på nuværende tidspunkt, en temmelig dyr affære for forbrugerne hvis man vil forbyde alt andet end LED LCD skærme...
					Opret konto

For at kunne logge ind skal du være tilmeldt. Det tager kun få sekunder at tilmelde sig, og giver dig langt flere muligheder på boardet. Som tilmeldt bruger kan du desuden få tildelt udvidede tilladelser af en boardadministrator. Før du tilmelder dig bedes du sikre dig at du er bekendt med vore vilkår for anvendelse og relaterede politikker. Læs også reglerne for de forskellige fora når du besøger dem.
					Log ind på din konto