Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af scyberman
Hej,
jeg har anskaffet mig en samsung 796 men ungerne var så venlig at sætte nogen fedtfingre på den. Mit spørgsmål er hvordan jeg må gå til den for at få dem væk? Findes der noget man må bruge fra den alm. husholdning eller skal jeg vente til på mandag og købe noget lcd rens?
Af Illgor
Brilleklud klarer alt eller andet tørt og rent ;)
Af scyberman
tak for en god idé men jeg bruger ingen briller så det har jeg desværre ikke
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Microfiberklud og meget lidt lunkent vand. Ellers kan du købe en spray fra eks. AM. Den hedder vist "AM rens" hvis du søger i google. Flasken er sølvfarvet og koster omkring 60 kr.
Af DAhmt
er der ikke glas foran selve skærmen??? O_O
Af scyberman
det tror jeg nok men tænkte at nogen som er klogere end mig med samme tv måske vidste det
Af DAhmt
[quote="yakken"]Nej, der er ikke glas på LCD-skærmene fra Samsung. Der er blot en plastic-coating som gør fronten blank, men tag ikke fejl - den er ikke holdbar eller modstandygtig overfor pilfingre.

Er det så også tilfældet for Panasonics plasma TV, som jeg påtænker atkøbe i morgen?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nej, og af samme grund skriver jeg "LCD skærme" ;)

Plasma-skærme laves af en mængde glas-plader, så uanset hvilket plasma-skærm du får fat på, så er det glas du har på fronten. Der kan dog være en plastic-film (eller nærmere: en coating) yderst som mindsker reflektioner og denne bør du ikke kradse rundt i med sønnikes legetøj.
Af DAhmt
yakken skrev:Nej, og af samme grund skriver jeg "LCD skærme" ;)

Plasma-skærme laves af en mængde glas-plader, så uanset hvilket plasma-skærm du får fat på, så er det glas du har på fronten. Der kan dog være en plastic-film (eller nærmere: en coating) yderst som mindsker reflektioner og denne bør du ikke kradse rundt i med sønnikes legetøj.
Det afgjorde nok sagen. Tak for det. Jeg skal ikke have et LCD fjernsyn med tre tøser i huset. Afsted det går i morgen så efter det nyeste Panasonic plasma TV.

Tak