Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jo, men lidt længere oppe i tråden skriver Kief at man sagtens kan blive medlem uanset hvor det er købt, så dét bør der nok lige komme afklaring på samtidigt, så der ikke opstår misforståelser og eventuelle sure miner når købet er foretaget.
Af ajone
Det er klart. Det havde jeg ikke bemærket :)
Af Kief
yakken skrev:Jo, men lidt længere oppe i tråden skriver Kief at man sagtens kan blive medlem uanset hvor det er købt, så dét bør der nok lige komme afklaring på samtidigt, så der ikke opstår misforståelser og eventuelle sure miner når købet er foretaget.
Skal siges at jeg ikke ved det med 100% men deres hjemmeside/klub er godt nok på Pana Center men når man går derind kan du tilmelde dig ved at skrive dit navn og mail osv... Det indikerer ikke just at man skal have købt det i selve centret for at kunne blive medlem...

Det ville også stride mod min logiske forretningssans at begrænse kundesegmenet til køb i en enkelt butik. Som producent vil du gerne i kontakt med så mange kunder som overhovedet muligt og derfor også tilbyde klub-fordele selv om skærmen er fra Elgiganten..

Eneste rent købsklubber jeg kender er Hifiklubben men her er klubben heller ikke produktbetinget (eks. kun NAD). I Pana klub er det specifikt for Pana produkter..
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Kief skrev:Det ville også stride mod min logiske forretningssans at begrænse kundesegmenet til køb i en enkelt butik. Som producent vil du gerne i kontakt med så mange kunder som overhovedet muligt og derfor også tilbyde klub-fordele selv om skærmen er fra Elgiganten..
Nu giver klubben dig jo pixelgaranti på din skærm, samt 6 mdr. ekstra fabrikantsgaranti, så jeg kan da godt se logikken i ikke at lukke alle og enhver ind i klubben.

For det første så kan eks. parallelimporterede TV jo på ingen måde kvalificere sig til at opnå 6 mdr. ekstra garanti (da de jo slet ikke har dansk garanti alligevel) og pixelgarantien vil Panasonic DK nok heller røre med en ildtang hvis TVet var parallelimporteret.
Nu parallelimporterer El-giganten godt nok ikke deres TV, men jeg kan ikke se hvorfor man skulle belønne tilbudsjægerne med samme fordele, som de der køber hos en dedikeret forhandler? Jeg har svært ved at se hvordan den ene typer kunde (dem med parallelimporterede TV) adskiller sig fra tilbudsjægerne fra El-giganten, når det kommer til en service du finder på Panasonic Centers hjemmeside (som jo selv er en forhandler - ikke en producent, vel og mærke!).
Af Kief
yakken skrev:
Kief skrev:Det ville også stride mod min logiske forretningssans at begrænse kundesegmenet til køb i en enkelt butik. Som producent vil du gerne i kontakt med så mange kunder som overhovedet muligt og derfor også tilbyde klub-fordele selv om skærmen er fra Elgiganten..
Nu giver klubben dig jo pixelgaranti på din skærm, samt 6 mdr. ekstra fabrikantsgaranti, så jeg kan da godt se logikken i ikke at lukke alle og enhver ind i klubben.

For det første så kan eks. parallelimporterede TV jo på ingen måde kvalificere sig til at opnå 6 mdr. ekstra garanti (da de jo slet ikke har dansk garanti alligevel) og pixelgarantien vil Panasonic DK nok heller røre med en ildtang hvis TVet var parallelimporteret.
Nu parallelimporterer El-giganten godt nok ikke deres TV, men jeg kan ikke se hvorfor man skulle belønne tilbudsjægerne med samme fordele, som de der køber hos en dedikeret forhandler? Jeg har svært ved at se hvordan den ene typer kunde (dem med parallelimporterede TV) adskiller sig fra tilbudsjægerne fra El-giganten, når det kommer til en service du finder på Panasonic Centers hjemmeside (som jo selv er en forhandler - ikke en producent, vel og mærke!).
Det skal nok være en dansk model, det er klart men årsagen til at lade "alle" tilmelde sig og få ekstra garanti kan/er vel for at lokke folk til at købe Pana i stedet for Samsung eller Sony.. Det handler hele tiden om at holde kunderne tilfredse, så de også køber der næste gang.. Samme grundlag som Hifiklubben tilbyder 6 måneders ekstra garanti hvis man melder sig ind i deres klub..

Men det kunne være interessant hvis en af dem som købt et tv i Elgiganten forsøgte at få adgang til klubben, så kan vi jo se hvad der sker :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Man kunne nok også bare ringe til dem og spørge ;)
Brugeravatar
Af radiomand
Club Panasonic er en medlems klub kun hos Panasonic centrene i Danmark, og har intet med Panasonic Danmark at gøre.

Den extra garanti mod pixel fejl gives af Panasonic centrene og ikke af Panasonic Danmark (de har pt. en anden pixel garanti, hvor der må være op til 3 pixel fejl i ydre området, dog ikke tæt på hinanden)

100% 0-pixel fejl garanti i hele garantiperioden er ved køb i et Panasonic center i Danmark (ikke Club betinget)
Brugeravatar
Af radiomand
Man får jo heller ikke bonus på sit FDB kort når man køber mælk i Bilka.
Af thomas aar
Har lige snakket med Panasonic idag, og de kender umiddelbart ikke noget til de ekstra ½ års garanti ved indmeldelse i Pana klub.
Deres garanti gælder dog også kun ved pixelfejl : 100% fejlfri i 50% af skærmen målt fra midten. De næste 25 " omkringliggende område må der være max 2 pixel der er sorte.
Elgiganten siger at de har næsten med 99,9 % sikkerhed garanti mod pixel fejl, da de var forhandler af Pana. og selvfølgelig fulgte deres garantibestemmelser.
Er der nogen der ved det med sikkerhed?
På forhånd tak for jælpen.
Brugeravatar
Af radiomand
Hej thomas aar.

som jeg skrev for 3 indlæg siden og som du fik at vide hos Panasonic, har Panasonic Danmark en anden pixel garanti end Panasonic centrene der har 100% 0-pixel fejl garanti i hele garanti perioden (24 eller 30 mdr ved Club)

Panasonic(+El-giganten og andre der køber hos Panasonic Danmark) er Pixel garantien, der må ikke være pixel fejl i centrum af billed, der må dog være op til 3 stk i ydre området, dog ikke tæt på hinanden, ingen pixel fejl må være lysende( dette har jeg aldrig oplevet på et plasma, kun døde sorte pixel fejl)
Af Thor-thor
Kief skrev:
De 2,5 års garanti kan også opnås ved at tilmelde sig direkte til Panasonic efter køb. Det er ikke specifikt for Panasonic centret.....

Det indikerer ikke just at man skal have købt det i selve centret for at kunne blive medlem...
Altid rart når folk er villige til at dele ud af deres uvidenhed.

Beklager hvis jeg lyder en anelse mavesur, men bliver lidt irriteret når man (Kief) flere gange udtaler sig så kategorisk om noget (og fastholder dette i flere indlæg) som han ikke ved nok om og især når han ved at undersøge sagen (et kort opslag på nettet) kunne have fundet det rigtige svar!

Klippet fra Pana center kundeklub forside:
Med dit medlemsskab har du nu mulighed for at få optil 30 måneders garanti på alle produkter du køber efter din indmeldelsesdato.*)
Dette gælder alle køb i Panasonic Center, - altså både på hjemmesiden men også i dit lokale Panasonic Center. (læs mere om dette på hjemmesiden under Club Panasonic)

Kilde:
http://www.panasonic-center.dk/club_panasonic/
Brugeravatar
Af Filip_kbh
For det første så kan eks. parallelimporterede TV jo på ingen måde kvalificere sig til at opnå 6 mdr. ekstra garanti (da de jo slet ikke har dansk garanti alligevel)
Yakken - ved du noget vi andre ikke ved?

Alle produkter solgt i Danmark har iflg. Købeloven 24 mdr.s reklamationsret!
§ 1 a. Loven gælder for alle køb, bortset fra køb af fast ejendom.
§ 83. Har køberen ikke inden to år efter salgsgenstandens overgivelse til ham meddelt sælgeren, at han vil påberåbe sig en mangel, kan han ikke senere gøre den gældende, medmindre sælgeren har påtaget sig at indestå for genstanden i længere tid eller har handlet i strid med almindelig hæderlighed.
Af nazcov
Filip_kbh skrev:Yakken - ved du noget vi andre ikke ved?

Jeg tror Yakken udemærket kender til de 6 måneders garanti og 18 måneders reklamationsret, men ved køb af en panasonic skærm, eller andre produkter(?) ydes der i panasonic centere den service at man kan melde sig ind i panasonic club og derved opnå 6 måneders EKSTRA garanti oveni hatten :)

Beklager hvis jeg har misforstået dig.
Af Thor-thor
nazcov skrev:
Filip_kbh skrev:Yakken - ved du noget vi andre ikke ved?

Jeg tror Yakken udemærket kender til de 6 måneders garanti og 18 måneders reklamationsret, men ved køb af en panasonic skærm, eller andre produkter(?) ydes der i panasonic centere den service at man kan melde sig ind i panasonic club og derved opnå 6 måneders EKSTRA garanti oveni hatten :)

Beklager hvis jeg har misforstået dig.
Der er ikke garanti på varer købt i Danmark, medmindre det specifikt er nævnt!
Der er 24 måneders reklamationsret.
De første 6 måneder med den såkaldte formodningsregel, hvor man som udgangspunkt formoder at fejlen var tilstede ved købet, medmindre sælger kan bevise det modsatte (sælger skal dermed som udgangspunkt reparere gratis).
De næste 18 måneder er der så "almindelig" reklamationsret hvor det er en konkret vurdering om fejlen var til stede fra starten!

Garanti er at alle fejl i garantiperioden som udgangspunkt er sælgers ansvar!

Der er derfor temmelig stor forskel på 2,5 års garanti inkl. alle pixelfejl og den "normale" reklamationsret