Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Kimsen
Hej

Der bliver snakket meget Samsung herinde, man skulle næsten tro at der forlå en sponsoraftale ;)
Jeg har også suset rundt i diverse fora efter gode råd til køb af LCD og DVD/HDD optager og er faldet over denne kombination.
Jeg har længe haft kig på L32R72B fra Samsung men er ærlig talt lidt skuffet over det plasticagtige kabinet + at jeg har hørt at lyden skulle være ret dårlig på Samsungen.

Nu hælder jeg så mere til denne kombination:
JVC LT32X70BU + DR MH300 DVD/HDD optager

Er der nogen der har efaringer med ovenstående eller måske alternativer. Mit budget er ca. 17.000 for begge dele.
Af Fætter
Jeg synes ikke at TV 'et ser Plastic aktigt ud når det hænger på væggen ( har et 40r72)
men det er smag og behag

Ang HDD rec kig lige hvad ALDI har imorgen om ikke den kan imødekomme dine ønsker

MVH

:-)

Fætter

;) ;) ;) ;) ;)
Af Kimsen
Hej fætter

Hvorfor vil du have mig til at købe en Medion i Aldi, og hvorfor tror du det imødekommer mine ønsker, dem kender du jo ikke.
Al respekt for Samsungen, for som du selv skriver "smag og behag", men at Medionen skulle kunne erstatte JVC'en det vil jeg betvivle.
Brugeravatar
Af azrael
Jeg tror såmænd blot at han ville gøre dig opmærksom på et godt tilbud. Du skal ikke lade dig narre af varemærker. JVC får f.eks. bygget meget af deres grej af LG (f.eks. DVD-Recordere). At JVC så giver dem deres eget "look" er noget helt andet. Medion behøver ikke nødvendigvis være skidt bare fordi det kommer fra Aldi...

Hilsen,
az
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
JVC Tv'et er klart den bedste fladskærm de har lavet til dato set ud fra et overordnet perspektiv. De forrige modeller har efter min mening ikke leveret samme bileldkvalitet, som de bedste LCD-TV på markedet, og det har været en lidt blandet fornøjelse.

På trods af, at det stadig er relativt nyt har jeg hørt lignende betragtninger fra andre brugere.

Personligt synes jeg det er et fint valg, hvis du finder det til den rigtige pris, men personligt synes jeg også, at f.eks. Samsungs M61 står bedre med lidt finjustering af billedet.
Af Fætter
Da du ikke havde skrevet spec/ønsker ned for HDD recorderen var det blot et forslag jeg kom med
da jeg ikke har fundet ret mange i det prislag der kan det samme/har de samme specifikationer

MVH

Fætter

Personligt har jeg Harddisk i både min DVB-T (Digiality ) og i min DVB-S ( Force). Havde forretrukket force begge steder men det er samme remote så problemer ville opstå.

;) ;) ;) ;)
Af Kimsen
Rasmus Larsen skrev:JVC Tv'et er klart den bedste fladskærm de har lavet til dato set ud fra et overordnet perspektiv. De forrige modeller har efter min mening ikke leveret samme bileldkvalitet, som de bedste LCD-TV på markedet, og det har været en lidt blandet fornøjelse.

På trods af, at det stadig er relativt nyt har jeg hørt lignende betragtninger fra andre brugere.

Personligt synes jeg det er et fint valg, hvis du finder det til den rigtige pris, men personligt synes jeg også, at f.eks. Samsungs M61 står bedre med lidt finjustering af billedet.
Hej Rasmus

Kender du kontrasten på JVC'en, jeg synes ikke det står opført nogen steder, kan der være nogen grund til det ?
Hvordan er den f.eks. overfor Samsungen og hvilken forskel vil være synligt for et ikke trænet "Hifi-øje" eller en almindelig fjernsyns kigger som mig ?

Kimsen