Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Rasmusapt
Hejsa folkens :)

Har nu endelig besluttet mig for at smutte op i sonycenter for at få et CA-modul til mit w4500 :) må ærlig erkende jeg ikke anede der skulle et sådan modul til da jeg købte fjernsynet gik ud fra man bare kunne få det man skulle bruge for yousee til de 200,- hvert halve år.
Jeg tager derfor en lille søgning og opdager til min store forbagselse at et sådan ja undskyld sproget "Lorte modul" koster 1k kr :O.. Kan det være rigtigt at det skal koste 1/10 af fjernsynets pris?
og i såfald kan man vel lige så godt invistere i den HD boks som yousee tilbyder.. der får du trods alt en harddisk med i prisen og du slipper for at invistere i et modul.

Håber nogen kan hjælpe mig :).. som i kan se har jeg Yousee som udbyder :)

PS. Hvad er et programkkort ?

/Rasmusapt
Af jens_ole
Hej Rasmusapt.

Et programkort er det kort som du får fra YouSee ( det er det der koster 200,- halv årligt)
Dette kort sætter du i CA-modulet og modulet ryger så ind i tvet.

Prøv i Elgiganten - her kan du købe CA-modulet til 499,- og de kan også lave YouSee-kortet til dig.

Håber svaret kunne hjælpe :)
Af -jacob
Hvis du har købt dit TV i sonycentret, kan du som regel få en god pris på modulet.

Fordelen med et CAmodul er jo at du kan bruge TV´ets egen programguide, og fjernbetjening.
Hvis det ikke er noget problem at du skal bruge en sepperat boks, og anden fjernbetjening, ja så kan du ligeså godt købe eller leje en HD boks hos YOUsee. Men husk DET koster også penge, og så har du faktisk betalt penge for en tuner i dit TV som du ikke bruger.
Af Rasmusapt
Har også tænkt mig at gå ned i sonycenter for at høre hvad et sådan modul koster hvis jeg har en kvittering med ?.. har hørt at folk sagtens har kunne få det til 600 kr.. og vil da heller ikke mene det er meget mere værd :)

Men kan sonycenter lave programkort :).. for troede man skulle kontakte yousee for at få ordnet det :)

/rasmusapt
Af Rasmusapt
Vælger lige at rive hul på den igen :)

Har læst at hvis man har købt et sony-tv vil det også give bedst resultat hvis man køber modulet fra samme shop :)

Jeg er dog lidt i tvivl om hvad modulet skal hedde(mærke) hvis jeg har yousee som antenne-udbyder :)

Tror i det er muligt at få det ned på 600 kr hvis man forklare tv'et er købt hos dem og siger om det kan være rimeligt i forhold til at man kan suse ned hos deres konkurrent(elgiganten) og købe det til halvpris i forhold til deres normalpris: 1000 kr ?

/Rasmusapt
Af Houborg
Jeg kunne også godt lige tænke mig at høre om der er et bestemt CA-modul man skal ha for at det kan fungere sammen med Sony (jeg har et w5500)
Jeg synes også det er lige lovlig dyrt hos yousee..
Jeg har købt et CA-Modul til 650 kr, men det virker ikke sammen med fjernsynet og kunne ikke få noget hjælp fra yousee - så det vil jeg selvfølgelig aflevere igen og få pengene..
Men hvad skal så vælges?
Og er det ikke omsonst at købe et der kun kører med MPEG-2 (Det prøvede ham sælgeren nemlig at prakke mig på!?
Det skal vel være MPEG-4 også... :s

Mvh Jacob
Af -jacob
Det er bare at fortælle SONYcenteret hvilket TV du har, så finder de det rigtige modul til dig.
Jeg har benyttet mig af deres gode service og byttet mit CAmodul 3 gange efterhånden som der er kommet bedre og mere stabile versioner på markedet...
Det er endnu ikke lykkedes mig at få det nyeste modul til at gå i baglås, så det kører perfekt.
Det eneste tidspunkt jeg har problemer nu er når YOUsee rykker rundt på kanalerne eller fidler med TV2 for at få deres egen boks til at køre bedre..

Til jacob, selvfølgelig skal du ha et MPEG4 modul, ellers kan du jo ikke se HD kanaler, og mere og mere almindeligt TV bliver efterhånden også sendt i MPEG4
Af Houborg
Tusinde tak for hjælpen :D
Af dkscan
-jacob skrev:Til jacob, selvfølgelig skal du ha et MPEG4 modul, ellers kan du jo ikke se HD kanaler, og mere og mere almindeligt TV bliver efterhånden også sendt i MPEG4
Der er ikke specielle moduler til MPEG4. Det er tuneren i tv'et der afgør om man kan modtage MPEG4.
Hos YouSee er det udelukkende HD-kanalerne, der benytter MPEG4.
Af Houborg
Hvordan kan det så være at man kan få moduler der kun understøtter MPEG-2? Og nogle der understøtter MPEG-2 og MPEG-4??
Jeg har et kort hvorpå der står til både mpeg 2 og 4.. Og selvfølgelig kræver det også at tuneren kører mpeg 4 men det er vel ligeså vigtigt at modulet kan dette?
Af mejersken
Det er bare lidt forskelle på hvad de forskellige producenter oplyser.

ca modulet skal kun decryptere signalet og er derfor ligeglad med om det er mpeg 4 eller 2.

Det er mpeg dekoderen i fjernsynet der bestemmer om mpeg 4 kan dekodes eller ej.

iøvrigt er det ret liggyldigt hvor du køber så længe du får et viaacces til yousee

Jeg fik mit fra en tysk netbutik til omkring 380 kr.