Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Panasonics nye modeller vs. Samsungs LED modeller

Med dette menes panasonics nye modeller så som G10/15 eller V10 op imod Samsungs kommende LED modeller i samme pris klasse omkring de 15.000 kr, ved ca. 42 tommer.

Da jeg står og skal til at købe mig en fladskærm skal jeg så så købe Panasonics G10 nu, eller er det værd at vente på Samsungs kommede LED modeller, hvad kunne man forvente at være det bedste mht. billedkvalitet, nye teknologi mm.
Af red_martians
problemet er at man faktisk ikke afliver LCD-problemer med LED-teknik. Skærmene har stadig dårlige betragtningsvinkler, og med LED er der opstået et nyt fænomen kaldet halo's.
Personligt mener jeg at et rigtigt fjernsyn er en plasma-skærm, da den har de samme dyder og ulemoper som gamle CRT-fjernsyn. Man ved hvad man får:-)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Som jeg umiddelbart forstår Samsung nye LCD modeller med LED - jeg har ikke modtaget mere information end det der står på forsiden - så har de den såkaldte Edge LED.

LED dioderne sidder således ikke bag panelet, men i siden af panelet, ligesom på Sonys ZX1 serie, der snart komemr en anmeldelse online af. Det betyder i praksis, at man ikke kan benytte local dimming princippet, som jeg snakkede om i Philips 9803 LED lux anmeldelse, ligesom det også betyder, at der kan være problemer med baggrundsbelysnings homogenitet (som jeg kommer ind på i forbindelse med Sony ZX1).
Af hg
Her kan du finde 23 fine billleder fra en CNET anmeldelse af Samsungs 7-serie.

Jeg sidder med de samme tanker omkring Panasonic vs Samsung, men det industrielle design og helhedsindtryk på de nye Samsung modeller er virkeligt veludført og ret dragende for mig i forhold til Panasonic. Det eneste der afskræmmer mig er dog refleksionerne i skærmen, og rygterne om input-lag (ihvertfald på 6-serien) som går meget ud over PS3/Xbox oplevelsen.

Nogen der tør gætte på om der vil være de samme refleksioner på Plasma versionerne af Samsungs nye skærme?

/Hans
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
hg skrev: Jeg sidder med de samme tanker omkring Panasonic vs Samsung, men det industrielle design og helhedsindtryk på de nye Samsung modeller er virkeligt veludført og ret dragende for mig i forhold til Panasonic. Det eneste der afskræmmer mig er dog refleksionerne i skærmen, og rygterne om input-lag (ihvertfald på 6-serien) som går meget ud over PS3/Xbox oplevelsen.

Nogen der tør gætte på om der vil være de samme refleksioner på Plasma versionerne af Samsungs nye skærme?
Jeg har ikke læst anmeldelsen, men har de nye Samsung serier ikke en game mode, som kan reducere input lag? Det har de da før haft.

Jeg tror refleksionerne vil være de samme på deres kommende plasma-Tv - hvis ikke en tand værre.
Af hg
Måske jeg roder lidt rundt i de mange modelnumre. Så bare denne anmeldelse hvor de kritiserer LE40B650's input lag, men nu jeg læser den igen så er det nok ikke en af de nye 2009 6-series LED modeller.
Af Rod1983
Rasmus Larsen skrev:...ligesom det også betyder, at der kan være problemer med baggrundsbelysnings homogenitet (som jeg kommer ind på i forbindelse med Sony ZX1)...
Jepper... ZX1'eren har netop dette problem. Se her:

http://reviews.cnet.com/flat-panel-tvs/ ... umnArea1.2

Men ellers tror jeg ikke at der kommer et LCD der kan matche et godt plasma alene på billedkvaliteten. Så skulle det lige være philips kommende 9700 serie. Men lade os nu se :p
Af lennon
Rod1983 skrev:
Rasmus Larsen skrev:...ligesom det også betyder, at der kan være problemer med baggrundsbelysnings homogenitet (som jeg kommer ind på i forbindelse med Sony ZX1)...
Jepper... ZX1'eren har netop dette problem. Se her:

http://reviews.cnet.com/flat-panel-tvs/ ... umnArea1.2

Men ellers tror jeg ikke at der kommer et LCD der kan matche et godt plasma alene på billedkvaliteten. Så skulle det lige være philips kommende 9700 serie. Men lade os nu se :p
Tvivler også på at LCD indhenter de bedste plasma på billedkvalitet, inden OLED tar over. Men skulle det ske, så bliver det i hvert fald IKKE Philips, hvis de fortsætter med deres nuværende billedfilosofi . . . !