Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Lorentzen
Det lyder som om at i inde ved flatpanels har været begejstrede for det første kig i har fået på Panasonics Viera 2009 line-up lad os da håbe at modellerne længere oppe i systemet kan stå lidt mere til måls med LX5090H :)
Når det er sagt prøver jeg at forstå om i mener at G10 er et step-op fra en hvilken somhelst af 2008 modellerne f.eks. flasgkibet PZ800? Da PZ800 skærmen har været en stor del af mine overvejelser og der er alligevel et spring fra G10 til PZ800 på godt og vel 2-3000kr. i G10erens favør :)
Af Væggen
Hej og tak for et godt indblik i hvad en g10'er står for. Hvordan ser det ud med vægmontering.. Nogen gode forslag til dette TV. Kabler osv. er stadig mod væggen, så hvor tæt på væggen kan en g10er hænge uden at det kommer til at generer mht. kabler og stik.

Mvh.
Af Senic
Skal lige høre.. Nu er det jo ikke alle der har brug/behov for DVB-C/DVB-T tunere. Kan man få dette tv uden tunere og uden at det er parallel importeret? Har selv satellit og derfor ikke behovet for tunere i så har egentlig ikke interesse i at betale for det...

Man kan jo købe tv'et i det store "udland" - men er tv'et det samme blot uden tunere ?

Vh. Thomas
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du kan godt købe det i udlandet, hvor det ikke vil have tunerne, men så er det parallelimporteret pr. default. Hvis du ikke vil have tunerne, så kunne du jo se på PZ85 i stedet.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Mr. News skrev: I denne anmeldelse måler anmelderen sortniveauet til 0,001 cd/m^2 og den hvide pixel til 140 cd/m^2. Han ender derfor med den vanvittige kontrast på 140.000:1.
I mine ører lyder det helt absurd. Man kan ikke måle et så lavt sortniveau præcist, med mindre man har noget virkelig seriøst udstyr. Vi snakker minimum nogle af Miloris prof. måleenheder, hvis de da overhovedet kan.
Han må være på crack... Hvis skærmen rent faktisk kunne præstere sådan, så jeg også ret sikker på, at Panasonic ikke havde været så beskeden at oplyse 40.000:1 i deres egne specifikationer :)

Men jo, jeg kunne også godt få G10 til at vise endnu lavere sort. Men så ville billedet aboslut ikke være godt og de andre billedparamtere ville være screwed. Det er jo ikke i nogens interesse. Det interessante er hvad sort er, når billedet samtidig er flot og behageligt.
Af TBP
Tak for den fine anmeldelse men mangler lige lidt beskrivelse af hvordan man bruger nedenstående. Altså er det bare at forbinde skærmen med routeren og så kan man se de film man lovligt eller ... har ligende på computeren eller hvis man f.eks har et blu-ray drev i pc'en? Og hvad er Viera Cast? Bare lidt reklame for nye produkter eller er det reel internet adgang?

Panasonics nye internettjeneste VIERA CAST, samt DLNA, der tillader streaming af film, musik og billeder over hjemmenetværket
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Som jeg skriver i anmeldelelsen, så er det ikke en del af G10 serien, men deridmod G15 serien, der er skridtet op. Den har jeg desværre ikke stående, så jeg har ikke mulighed for at vurdere det.

Men i korte træk.

VIERA CAST: Du kan forbinde Tv'et til Internettet og tilgå nogle udvalgte tjenester. F.eks. YouTube. I nogle lande kan du også tilgå online filmudlejningstjenester. Jeg ved ikke om dette også bliver tilfælde ti Danmark.

Men nej, du vil højest sandsynligt ikke kunne gå ind på en tilfældig side.

DLNA: Du kan "streame" (sende ting live til Tv'et), som du har på andre enheder i hjemmet. Det kan f.eks. være en stationær PC eller en bærbar computer. Her skal du blot installere et program og vælge hvilke musikfiler, filmfiler og billeder du vil lade Tv'et være i stand til at se.
Af Kief
Spændende bliver det om der er understøttelse til en NAS-harddisk.. Ser ikke DLNA som noget specielt godt hvis man alligevel skal have pc'en tændt.. (så kan man i teorien lige så godt sætte computeren direkte til tv'et)

Måske nogen af dem de nuværende eksempler på DLNA kan komme med en kommentar?
Af Richardt
Til Lorentzen
Du må mene i TH-50PZ800 favør
Har fundet disse priser hos LCD.dk
Panasonic 50" Plasma TH-50PZ800 DKK 12.199,00
Panasonic 50" Plasma TX-P50G10E DKK 14.399,00

Modtog forøvrigt mit Panasonic 46" Plasma TX-P46G10E til DKK 11.899,00 for 2 dage siden og er fuldt ud tilfreds med billedkvalilten. Jeg overvejede længe om jeg skulle købe TH-50PZ800 i stedet da prisen næsten er den samme for de 4" ekstra og et mere lækkert design -one sheet off glass. Nu har jeg i stedet fået mpeg-4, et lavere strøm forbrug og en måske en lidt mere synlig kontrast. Må indrømme jeg stadig er i tvivl om jeg tog det rette valg.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Jeg har ændret lidt i forslaget til kalibrering i anmeldelsen, efter jeg har modtaget lidt tilabgemeldinger herfra og fra vores engelske medie, om at de ikke går helt i spænd med købe-modellerne af G10.
Prøv engang de nye og se om I finder disse bedre egnet.

Min demo må have haft en lidt anden servicemenu opsætning umiddelbart.

Tak til bantam :)
Af lennon
Richardt skrev:Til Lorentzen
Du må mene i TH-50PZ800 favør
Har fundet disse priser hos LCD.dk
Panasonic 50" Plasma TH-50PZ800 DKK 12.199,00
Panasonic 50" Plasma TX-P50G10E DKK 14.399,00

Modtog forøvrigt mit Panasonic 46" Plasma TX-P46G10E til DKK 11.899,00 for 2 dage siden og er fuldt ud tilfreds med billedkvalilten. Jeg overvejede længe om jeg skulle købe TH-50PZ800 i stedet da prisen næsten er den samme for de 4" ekstra og et mere lækkert design -one sheet off glass. Nu har jeg i stedet fået mpeg-4, et lavere strøm forbrug og en måske en lidt mere synlig kontrast. Må indrømme jeg stadig er i tvivl om jeg tog det rette valg.
Ja, hvis størrelsen betyder noget, så har en 50" rent faktisk ca 18% større billedareal end en 46", - så øhhh . .
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg ville ikke undvære de 50" idag. Det så tåbeligt ud den første uge, men med et nyt TV-møbel og lidt tilvænning, så er der ingen vej ned af "tommestokken" :)

Jeg skiftede elselskab i stedet, og valgte at lukke øjnene for det grønne-aspekt af effektforbruget...
Af Mr. News
Rasmus Larsen skrev:
Mr. News skrev: I denne anmeldelse måler anmelderen sortniveauet til 0,001 cd/m^2 og den hvide pixel til 140 cd/m^2. Han ender derfor med den vanvittige kontrast på 140.000:1.
I mine ører lyder det helt absurd. Man kan ikke måle et så lavt sortniveau præcist, med mindre man har noget virkelig seriøst udstyr. Vi snakker minimum nogle af Miloris prof. måleenheder, hvis de da overhovedet kan.
Han må være på crack... Hvis skærmen rent faktisk kunne præstere sådan, så jeg også ret sikker på, at Panasonic ikke havde været så beskeden at oplyse 40.000:1 i deres egne specifikationer :)

Men jo, jeg kunne også godt få G10 til at vise endnu lavere sort. Men så ville billedet aboslut ikke være godt og de andre billedparamtere ville være screwed. Det er jo ikke i nogens interesse. Det interessante er hvad sort er, når billedet samtidig er flot og behageligt.
Tak

Det var sådan et svar jeg ledte efter.

Mr. News
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 20