Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af nicocph
Hej alle og tak for et super informativt forum.

Jeg har lige købt den nye pana G10 i 46 tommer og jeg blev forelsket fra første øjeblik jeg havde billed på hjemme i stuen :)

2 spørgsmål:

De kalibrings indstillinger der bliver forslået i artiklen, det gøres jo ved biograf setting. Skal man så altid være på den osse når man kigger normal tv eller hva ?

Og så har jeg noget underligt med de tuner der sidder i.

Jeg har ladet skærmen lave autosøgning for de 3 muligheder.

Analog, dvb-c og dvb-t

Og jeg får mit signal i gennem en kabeltv-løsning (Parknet)

E der en grund til at jeg finder alle kanaler på den analoge, men ikke dem alle sammen på dvb-c og så er nogle af dem ovenikøbet krypteret på dvb-c.
For jeg kan jo klart se forskel på når jeg bruger dvb-c og analog, og
dvb-c er 10 gange bedre.
Af red_martians
Jeg er ikke enig med de kalibreringsindstillinger. Jeg har også prøvet det på en G10, og synes den står alt for pink. En blå himmel ser lilla ud. Så ta' det med en gran salt. Kan være at Rasmus har fået en prototype, eller at der er forskelle fra skærm til skærm hvordan de står.
Af xcardman
hvis du modtager fra yousee, skal du vel have et cam modul og et kort fra yousee. Ellers kan alt vel ikke modtages digitalt på dvb-c tuneren
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ifølge Parknets hjemmeside, så skulle du kunne tage alle kanalerne via DVB-C tuneren uden videre. Jeg kan ikke se at det skulle være nødvendigt med et dekoderkort, men det smarteste var nok bare at ringe til dem og spørge ad.
Af Richardt
Jeg har også fulgt anvisningerne fra testen. Den passer fint når jeg ser DR2 egne producerede udsendelser. På amerikanske udsendelser som bla."venner" er billedet lidt "mælket" og måske en smule pink. Jeg bruger dvb-t modtagelse.

Har I målt energiforbruget på skærmen? Den test Rasmus har lavet tyder da ikke på at det er nedsat til det halve!
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Effektforbruget er jo opgivet i testen? At Panasonic ikke kan holde hvad de lover, skal du ikke lægge Rasmus til last...
Af nicocph
som jeg skriver kan jeg jo tage alle de kanaler som er med i pakken
fra parknet uden problemer når jeg slår over på analogt signal, men den driller med 4 kanaler og som jeg ikke kan se med dvb-c tuner indstillet.

Og med hensyn til kalibrerings indstillinger, så er mit spørgsmål ikke så meget omkring de tal testen bruger, men om man altid bruger sit
tv på Biograf setting da testen jo kun viser kalíbrering for den setting ?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du bør ikke hænge dig så meget i hvad indstillingen hedder. I "Biograf" viser skærmen blot de bedste farver generelt, så derfor anbefaler vi at man benytter denne farveinstilling til alt.