Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af sliskie
Hej.

Jeg har i længere tid overvejet at købe Panasonic PX80 grundet den lave pris, men da der nu er kommet 2009 modeller, hvor afløseren til PX80 er kommet, nemlig X10, vil jeg høre om det kan betale sig at give det ekstra for tv'et og så få 2009 modellen, eller om der ikke rigtig er forskel på de to tv? PX80 passer min pengepung bedst, nemlig :)
Håber i kan hjælpe. På forhånd tak :)

Sebastian
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Der er ikke sket revolutioner fra PX80 til X10, men du får jo en DVB-C MPEG4 tuner i X10. PX80 er dog ved at være udsolgt, så du skal nok ikke vente alt for mange dage hvis du vil have dén model.
Af sliskie
Det er måske bare meget at smide 2500 for at få den tuner og mpeg 4 i? Hvordan gør man med PX80, når de begynder at sende i mpeg 4?
Af Kief
lasselynge skrev:Bare lige for at stille et tåbeligt spørgsmål

Når alle siger X10, så er det http://www.pricerunner.dk/pl/2-1210724/ ... ign-Priser

de mener, eller er det mig der tager fejl?
Ja det er den. Læg mærke til om den har DVB-C tuner i, hvis ikke så er det parallelimport. (de har det nemlig ikke)

Kommer naturligvis an på om man overhovedet skal bruge den til noget..
Af sliskie
lasselynge skrev:Bare lige for at stille et tåbeligt spørgsmål

Når alle siger X10, så er det http://www.pricerunner.dk/pl/2-1210724/ ... ign-Priser

de mener, eller er det mig der tager fejl?
Det er ikke den jeg mener. Jeg mener Y modellen, som er den, der har DVB-C tuner i.

Har også haft kigget på Sony's KDL-40w4000, hvor der er både dvb-c og mpeg 4 i, som ligger til 6800. Vil det bedre kunne betale sig fremfor det X10?
Af red_martians
har selv leget med begge to.
DEr er fordele og ulemper ved begge.
Billedekvaliteten er næsten den samme (jeg kan ikke se forskel) Men synes at byggekvaliteten af PX80 er noget bedre end X10. Dernæst bruger X10 samme type lydsystem med indirekte lyd, og PX80'eren har lyd der er mange niveauer højere end X10.
X10'eren har så tunerne, og ved virkelig næropsavation af billede, er det en smule mindre uroligt.
Af Kief
Pana'en vil nok have det bedste fordele som du nu får ud af plasma. Fuld HD får du ikke så meget ud af medmindre du sidder omkring 2 meter fra en 42" skærm, hvilket relativ få får..

Jeg ville gå efter X10 i den prisklasse... også efter det bøvl man har hørt med C-tuneren i Sony'en... noget med at tv2 forsvandt eller...
Af sliskie
Men vil det ikke kunne betale sig at købe PX80'eren og så evt. få boxer eller noget? Har læst noget om, at ved et abb. på 12 mdr., så er deres boks gratis.

Og hvis man køber PX81'eren, vil det så være en dårlig idé, hvis det ikke fungerer på boxer med deres mpeg 4? Vil mpeg 2 stadig fungere?
Skrev til dem og fik at vide, at det burde fungere, når der var mpeg 4 i, men de kunne selvfølgelig ikke garantere noget, når det ikke var godkendt. Det er jo samme pris, man får bare mpeg 4 i PX81?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nu nævner du selv at du vil bruge en boks og så er der INGEN krav til hvilke tunere der er indbygget i TVet. Den eksterne boks er jo en tuner, som håndterer MPEG4 signalet og sender det hele videre som et alm. digitalt signal via HDMI. Dvs. med en boks, så kan du ligeså godt tage PX80 og spare pengene.
Af sliskie
Men vil gerne undvære den boks, hvis jeg kan det med PX81, men har skrevet til buyvision for at høre om de har nogle erfaringer med dette, så der er vel blot at vente.
Af Jesper_ms
Snakked med ham fra buyvision igår, han sagde at han kendte 2 som brugte mpeg4 tuneren til boxer og det virkede fint. Men han vil ikke selv garantere noget.

Jeg havde sådan set besluttet mig for 81FV, men blev i tvil om det skulle være x10 istedet. men kan se at det ikke betyder det vilde. så tror jeg bestiller en 81FV i aften.
Af sliskie
Jesper, det var lige den besvarelse jeg havde håbet på! :) Det sparer mig for væsentligt mange penge og man får ikke meget mere for de ekstra penge. Så er jeg ikke i tvivl om, hvilket tv det skal være :) Ved du så noget om garanti? Det er vel parallelimporteret, når tv'et ikke skulle være tilgængeligt i DK efter Panasonics planer?