Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hvad ville I vælge?

Hej,

Som overskriften fortæller, så kunne jeg godt bruge lidt vejledning vedr. TViX og et decideret Medie Center.

Jeg har haft leget med tanken om at bygge et Medie Center, men har endnu ikke fået taget mig sammen. Nu er jeg tilgengæld i tvivl om hvad jeg skal vælge.

Hvad ville I vælge, at købe en TViX boks til afspilning af Medie filer, eller selv bygge et Medie Center, f.eks. Vista MCE, Media Portal eller måske endda det nye Windows 7 Medie Center???

Jeg skal bruge afspilleren til at afspille DVD vob filer og måske nogle HD MKV filer. Jeg behøver ikke en tuner nu og her. Derudover skal den bruges til at afspille musik, via min kommende surround receiver!
kera skrev:Hej,

Som overskriften fortæller, så kunne jeg godt bruge lidt vejledning vedr. TViX og et decideret Medie Center.

Jeg har haft leget med tanken om at bygge et Medie Center, men har endnu ikke fået taget mig sammen. Nu er jeg tilgengæld i tvivl om hvad jeg skal vælge.

Hvad ville I vælge, at købe en TViX boks til afspilning af Medie filer, eller selv bygge et Medie Center, f.eks. Vista MCE, Media Portal eller måske endda det nye Windows 7 Medie Center???

Jeg skal bruge afspilleren til at afspille DVD vob filer og måske nogle HD MKV filer. Jeg behøver ikke en tuner nu og her. Derudover skal den bruges til at afspille musik, via min kommende surround receiver!
Har du overvejet WD TV HD? Den kan fåes til 7-800kr og med den seneste opdatering af Firmware er den er prisbilligt alternativ til TVIX'en. Eneste minus er at du skal have et optisk kabel i surround anlægget(såvidt jeg kan se). Men en super dejlig maskine med to USB porte, nem at betjene og opdatere.
uncle sam skrev:
kera skrev:Hej,

Har du overvejet WD TV HD? Den kan fåes til 7-800kr og med den seneste opdatering af Firmware er den er prisbilligt alternativ til TVIX'en. Eneste minus er at du skal have et optisk kabel i surround anlægget(såvidt jeg kan se). Men en super dejlig maskine med to USB porte, nem at betjene og opdatere.

Ja, jeg har haft et kig på den og et kig på Popcorn Hour. De står også på min liste over alternativer til et Medie Center, men jeg ved stadig ikke helt om jeg ville få det bedste ud af et Medie Center, eller en player aom de her!
kera skrev: Jeg skal bruge afspilleren til at afspille DVD vob filer og måske nogle HD MKV filer.
Derudover skal den bruges til at afspille musik, via min kommende surround receiver!
[/quote]

Alt dette kan WD TV HDén klare, men til 7-800kr(+ en ekstern harrdisk) kontra Tvixen til 2700-4000kr. Et mediecenter kan vel også løbe hurtigt op i pris.

Der er optisk udgang i WD'en til håndtering af lyden.

Det eneste jeg ikke har testet endnu er mkv filer over 4gb, men Wd'en klare sig fint til prisen. Den kunne eventuelt rygges ind i soveværelset hvis det alligevel bliver en TVIX eller et Mediecenter :)
Af wank
Er der ikk noget med at den wd boks ikke understøtter 24p? Hvilket for mig gør den uaktraktiv...
Af bleze
begge dele sutter den brede... xbmc ftw!
vent og køb en nvidia ion og smæk xbmc på den, så har du det bedste medie center med 1080p understøttelse
Af JKay
Jeg købte en TVIX 6500a. Den er rigtig god men ikke perfekt. Søg for at få den nyeste beta firmware på!
Jeg købte også en DVB-T tuner til den og den virker også fint. Men der er ting jeg ikke synes om i den nuværende firmware:

1) Det er ikke muligt at se 1080p mkv filer fra en NAS, uden det hakker!! 1080p film skal ligge på den interne disk eller en USB disk forbundet til TViX'en direkte.

2) Den er ikke god til at afspille MP3 filer. Ej heller JPG filer!

3) Den er for langsom til at boote op!

4) HDMI video signal'et kan fejle af og til. Så skal man ændre opløsning eller genstarte.

5) DHCP virker ikke altid ved gigabit setup. Skal så sættes til 100/10 mbit for at få et ip nummer.

6) Den kan ikke afspille motion JPEG filer og kommer aldrig til det! Jeg har et Canon kamera der kan optage avi filer i Motion JPEG.

7) Den kommer måske aldrig til at kunne afspille Bluray images perfekt (inkl. menu'er m.v.), fordi den ikke har hukommelse nok!

8) Internet-radio streaming virker stort set aldrig!

9) Ingen DNLA eller uPnP support

Men desværre findes der pt ingen bedre alternativer. Så måske burde du vente med at købe!!
Af bleze
1. Jo hvis du køber Allegro NFS så hakker det ikke mere og det er kun få 1080p'er der hakker reelt
2. Ved ikke
3. Yep
4. Jeg har brune stik nogle gange. Ligner at den overheder selv om blæseren nu står på max.
5. Ved ikke
6. Ved ikke
7. Nej det er helt sikkert men det har de heller ikke lovet.

XBMC owner den bare på alle fronter incl support/udvikling og features. ION+XBMC ftw! ;)
Af telum
kig lidt på anmeldelser på www.mpcclub.com - jeg er ret glad for min Popcorn Hour A110, og skal snart have købt mig den trådløse adapter man kan få til den.
Af Zesus
http://www.ht-pc.dk/index.htm den side beskriver meget godt hvad du skal have for at kunne afspille de fleste ting.
Der er meget at spare (7K), men man lukker sig også hurtigt inde. Jeg mener hvis du køber en TviX så kan du ikke opgradere ret meget.
Hvis du ofre lidt mere og får HFX får du design og så er der mulighed for at opgradere senere. Kan jo fravælge det du synes der er overflødigt. Selvf kan du også tage et andet kabinet som silverstone som slet ikke koster nær så meget

- Kig her: http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewforum.php?f=4
der har jeg fået besvaret alle mine spørgsmål:) måske det kan hjælpe

Men vil ikke sige hvad du skal vælge. For der er så stor prisforskel og så stor forskel på hvad man får og hvad man så skal bruge

held og lykke
Af JKay
Ok måske jeg var lidt for hurtig i mit svar... for der er netop kommet en ny firmware til TViX 6500! version 99.3.111 nu med BD ISO support!!
Downloader lige nu... glæder mig til at teste den..