Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af lasselynge
Well med de ca 6500-7000 kr. som konen har accepteret for et nyt fjernsyn er "vi" blevet enige om designet på Samsung :p

Jeg har lige været i Ekspert idag hvor han forslog et Samsung 37" S5 tror jeg det hed med mpeg4.
Tommerne er noget vi selv valgte (37"-40"), stuen kan ikke rigtig bære mere imo. Men med en pris på 8500 for en version 5 eller hvad p... det hedder syntes det at være et ret dyrt sted.

http://www.pricerunner.dk/pl/2-1082842/ ... ign-Priser

Så dette link i en anden tråd og tænkte.. version 6, elsker alt det geil med USB etc. Men jeg er lidt bange for at købe noget som ikke er til de danske forhold.. C/T er det ikke det det hedder? :)

Men ville høre hvad i ville råde mig til. Konen vil meget gerne ha et Samsung (designet) og jeg vil egentlig godt ha det geil + det digitalt tv vi har fra yousee til at virke. Udover det så er vi ikke tyben der køber nyt tit så det må gerne være lidt fremtid i. (smider et Sony Vega 32" ud... 80 kg. hvad tænkte de på).

Udover det kan jeg se der er 100 forskellige slags Samsung, som i mine øjne ligner hinanden meget, og der er kun relativt få kr imellem?

Så et sidste spørgsmål. Bytning og så vidre, jeg har været uheldig 1 gang og sidde fast med en bærbar fra en virksomhed der gik konkurs. Skidten gik i stykker 3 måneder efter jeg købte det, og de var de eneste der solgte det i Danmark. :((
Nogle steder man skal holde sig fra / holde sig til?

EDIT: kan også se at ved nogle siger de menuerne ikke fås på dansk. Er det generelt eller?
Af Kief
Samsung laver nogle fine skærme og designet er rigtig flot men ville råde dig til at gå op og få fat i A676 da det er en bedre skærm og den holder sig indenfor jeres budget.

http://www.pricerunner.dk/pl/2-1092043/ ... 646:40a676;;;

"Digital tv (676)
Modellen 676 har indbygget digital-tuner for både luftbårne- og kabel transmitterede signaler (DVB-T og DVB-C). Desuden er den forberedt for at modtage TV-og HDTV signaler i MPEG4 (gældene for 676). For at se de digitale betalingskanaler skal du have et CA-modul og et programkort (købes separat)."

Så kig i beskrivelsen om den har de digitale tunere du har brug for.

Ang. konkurser så mener jeg nok Samsung kan hjælpe dig i stedet for firmaet så du burde være sikret hvis tv'et laver ballade. Men køb evt. fra shg.dk - de er et ret velrnomeret firma og yder en god service..
Af lasselynge
Super dejligt svar. Det var lige det jeg ledte efter :)

Men nu når man alligevel var på siden, har jeg kørt igennem en del ældre indlæg om alle mulige andre fjernsyn, og fandt et egentlig meget godt spørgsmål.

Hvad er strømforbruget? Jeg kan ikke lige se noget tal, som gør mig meget voldsomt meget klogere på pricerunners/samsung hjemmeside. Har læst mig til at det er standby forbruget der egentlig batter når man skal sammenligne.

PS. har fået at vide Samsung har en mulighed for at vise billeder / afspille musik fra computeren gennem en nyt system. Ville lige høre om alt det er let at sætte op, eller om der er en grund til at smide et par tusinde efter en fagmand?
Af Kief
Strømforbrug: Det er nok noget af det sidste jeg ville bekymre mig om. Store skærme kræver meget strøm og det kommer man ikke rigtig uden om. Selvfølgelig er stand-by strømmen vigtig, men omvendt kan man også bare slukke for kontakten når man tager på arbejde.

Grunden til du ikke rigtig får så meget ud af at se på producenternes strømopgivelser, er at de ikke måler ens. Nogen måler med alt sat på laveste blus og andre måler en middel. (tvivler på nogen vil måle med max) :)

Køb det tv der falder i bedste smag billedmæssigt/designmæssigt og sluk på kontakten hvis du vil spare de par hundrede kroner om året...

Husk på at på tv-markedet kan du ikke bruge specifikationer til noget som helst. Du kan ikke sammenligne som du eks. kan med hestekræfter på en bil. Der er nemlig ingen standarder :(

Musik/billeder: Det du tænker på er tv der har det man kalder DLNA som er en form for mediecenterfunktion. Jeg har ikke prøvet at indstille et tv efter det men kan ikke forestille mig andet end at det er relativt simpelt (og hvis ikke så er der nok en manual man kan følge)
Jeg skal ikke sige om det er de ekstra penge værd da jeg ikke har prøvet det. Idéen er god men man skal altid huske at vurdere om det er noget man så også kommer til at bruge "hver dag" ... ellers er det jo reelt spildte penge...
Af samsungdk
Kief skrev:Samsung laver nogle fine skærme og designet er rigtig flot men ville råde dig til at gå op og få fat i A676 da det er en bedre skærm og den holder sig indenfor jeres budget.

http://www.pricerunner.dk/pl/2-1092043/ ... 646:40a676;;;

"Digital tv (676)
Modellen 676 har indbygget digital-tuner for både luftbårne- og kabel transmitterede signaler (DVB-T og DVB-C). Desuden er den forberedt for at modtage TV-og HDTV signaler i MPEG4 (gældene for 676). For at se de digitale betalingskanaler skal du have et CA-modul og et programkort (købes separat)."

Så kig i beskrivelsen om den har de digitale tunere du har brug for.

Ang. konkurser så mener jeg nok Samsung kan hjælpe dig i stedet for firmaet så du burde være sikret hvis tv'et laver ballade. Men køb evt. fra shg.dk - de er et ret velrnomeret firma og yder en god service..
Hej

I skal passe på de fleste forhandlere her, da de ikke er med DVB-C og ikke godkendt Mpeg4 på Boxer.

SamsungDK