Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Traditionelt set plejer de at begynde at dukke op i løbet af april og måneder frem.

Der er kommet lidt information på mange af de amerikanske udgaver, men de europæiske modeller er der stadig ikke omfattende information på.
Af mazkild
Vil det sige man måske skal vente med at købe tv til de nye modeller kommer, så prisen på de "ældre" modeller falder?

Undskyld lidt off topic, blev bare nysgerrig.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Hvis de går ind og erstatter, så skal man nok ikke forvente lavere priser, for så udgår de forholdsvis hurtigt. Så er det bedre at købe lige op til tror jeg.

Prisudvikling er dog altid svær at spå om. Indtil videre er jeg faktisk slet ikke klar over hvilke modeller der står til udskiftning.
Af Elgaard
gælder det også den nye 8 og 6 serie indenfor plasma? Venter spændt på dem, designmæssigt ser det godt ud for 8'eren.
Af samsungdk
Hej Alle

De begynder at ligge i butikkerne om ca 1 md.

SamsungDK
Af Elgaard
Så vi kan læse mere om dem allerede om 2-3 uger? Når du siger modellerne hvilke taler du så om?
Af TYBO
samsungdk: ved du om de nye modeller der kommer nu har fixet så man kan sortere de digitale kanaler selv?
Af hg
Jeg kunne også godt tænke mig at vide om der er indbyggede blæsere i de nye modeller (hele 866 affæren med larmende blæsere afskrækkede mig lidt)

Desuden ville det også være interessant at vide om Samsung har gjort noget for at reducere refleksioner fra sollys på skærmoverfladen. (Igen var 866 storslem på dette område).

/Hans
Af kinoha
www.netonnet.se, har de modellen Samsung LE-40A676A1W/XXE til 10.990 SKR, dvs. ca 7.700 kr. Er det den nye 6'er serie ? Så er der godt nok noget sparet ift. de 13.999 kr. som der står i nyheden at 40' kommer til at koste.
Af Holm86
nu har jeg kigget lidt på forsiden omkring de nye modeller ....

og alle de nye skærme er med led baggrundsbelysning men alle med edge-led som jo egentligt ikke burde øge kontrasten frem for alm baggrundsbelysning da de ikke kan slukkes enkeltvist?

og hvad med den kommende 9-serie får den rigtigt led baggrundsbelysning med local dimming??

og så har jeg lige et spørgsmål til hvad megadynamisk kontrast dækker over?? er det bare et nyt fancy slagsord??