Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af cowie
Jeg er lige kommet hjem fra min radio/tv ekspert nu :).

Han bekræftede også at TX-P42GA11E er en G10 udgave bare med en anden farve fod til den. Han snakkede om at denne udgave kun vil blive forhandlet af panasonic centre og radio/tv forhandlere - ikke varehuse osv.

Jeg har lige bestilt et eksemplar af denne :) - glæder mig til den kommer hjem om 1 uge!
Af asihund
Vil lige gøre opmærksom på at samme model i 46"(p46G10E) hos elgiganten koster 16000 kr.,og hos panasonic center kun 12500-13000 kr.
Jeg har lige købt en i fredags,et lækkert tv.
Bemærk at købt hos panasonic center er prisen inkl lev+opstilling.
Af Bart
Silentbob skrev:"Købte" den hos ElGiganten igår.

Var lidt bøvlet, da jeg ikke ville betale 500,- for fragt deres hjemmeside krævede. Så ringede til kundeservice for at høre om jeg ikke blot kunne hente den i en af deres butikker.

Det var ingen problem. Kunne sagtens købe den til internet pris i butikken, men den var ikke på lager i Holstebro (hvor jeg bor), men i Herning, Randers og Århus.

Smuttede til Herning hvor ekspedienten var lidt undrende, da der ikke var nogen på lager overhovedet i hele Jylland. Faktisk måtte jeg vise ham tilbudet på deres hjemmeside, da han ikke anede hvad jeg snakkede om:) Kiggede ham lidt over skulderen og lagde mærke deres standardpris er 11.999,-.

Han ringede så til kundeservice og efter 10 min, kunne jeg købe den til internetpris, mod et 10% depositum og afhentning på torsdag.
Når jeg læse testen her på sitet hedder modellen TX-P42G10, som den også er angivet på Panasonics egen hjemmeside.
Når jeg så ser på El-Gigantens hjemmeside hedder modellen TX-P42G10E !
Hvordan kan jeg være sikker på at den model jeg køber hos Elgiganten også er den officielle G10 model som føres i Danmark, og at den opfylder de specifikationer som jeg fx. kan se på Panasonic.dk?

Min bekymring går på om jeg risikerer at købe katten i sækken ved at købe den model Elgiganten sælger og det så viser sig at være en lidt anden model med lidt andre specifikationer end jeg troede....
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvis den har DVB-C så er det den samme skærm. Det er kun de nordiske modeller der har DVB-C.
Af nazcov
Mht. den GA11 der, så var jeg lige inde hos en kammerat i expert igår, han havde begge to, dog var det kun GA11 der var kommet på lager endnu.. Synes det virker underligt at de kan sælge den billigere.. Men også dejligt, såfremt man kan leve med en grå fod :)
Af smuff
Den oprindelige listepris var på 11.999,- men den blev sat ned fra Panasonic kort efter, til 10.999,- (iflg. mit lokale Panasonic-center.)

Jeg ringede også til Elgiganten og fik at vide, at prisen kun gjaldt ved internet-handel - ville jeg købe varen hos et varehus, var prisen 12.000.

Men for alle sjællændere kan jeg klart anbefale Buddinge TV (www.totaltv.dk). Det er et Panasonic-center m. alt det positive, det indebærer i forhold til Elgiganter og internet-sites m. parallelimport, og de sælger modellen for 9.495,-kr. Selvom der står internetpris på deres hjemmeside, kan man bare tage ind til dem og købe varen for samme pris (jeg ringede og spurgte). Men sørg selvfølgelig for at gøre opmærksom på prisen på hjemmesiden :)

Det er ligeså billigt som Elgiganten, hvis man lægger de 500 kr. til, som de vil have for forsendelse. Og som sagt så køber man det så hos et autoriseret Panasonic-center, så valget er for mig at se ligetil :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
... og nu skyder jeg bare vildt ud i tågen: Du får nok også en usandsynlig meget mere kvalificeret vejledning hos denne forhandler.