Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af jensot
Hej

Har lige købt en panasonic TX-46G10E igår, men har egentligt fortrudt at jeg ikke købte den i 50 tommer.

Nogen der ved hvordan reglerne er der, har man ikke fortrydelsesret ved køb af tv?

Jeg har opsat tv'et men jeg mener da, at man har fortrydelsesret ved køb af ting?
Af cannavaro
Hvis det er købt i en internetbutik, har du som minimum 14 dages fotrydelsesret, ifølge loven. Hvis det derimod er købt i en fysisk butik, er det butikkens regler som gør sig gældende.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Du har 14 dages returret, hvis det er købt online.

Du har ikke fortrydelsesret i fysiske butikker, med mindre det er en ekstraordinær service butikken tilbyder.

Visse ting er undtaget, f.eks. specielle bestillingsvarer. Tv er dog ikke omfattet heraf.
Af jensot
Tak for hjælpen, så må jeg jo snakke med dem, da det er købt i en fysisk panasonic center.
Af cannavaro
Ifølge deres hjemmeside, har de 14 dages fortrydelsesret, men kun hvis varen ikke er taget i brug. Hvis du dog fortæller dem, at du hellere vil købe en større model hos dem, kunne det tænkes, at de lader se igennem fingrene med det brugte tv, forudsat at du har original emballage, samt alt relevant tilbehør, og varen generelt set er i en sådan stand, at den kan sælges igen, uden omkostninger for butikken.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg tror også butikken vil være noget mere velvillige hvis man ønsker at købe noget endnu større, frem for blot at få pengene igen.